دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ فرماندار زنجان گفت: در راستای اجرای منظم و هرچه شایسته ویژه برنامه‌های محرم و صفر در زنجان تمامی دوایر انتظامی، اجرایی و خدمات رسان شهرستان در آماده باش کامل به سر ببرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، پرویز خالقی فرماندار زنجان امروز در جلسه ستاد هماهنگی برنامه‌های مناسبتی ویژه محرم و صفر سال‌جاری با اشاره به اینکه همه ساله زنجانی‌ها به عنوان مردم پایتخت شور و شعور حسینی به ویژه در ایام تاسوعا و عاشورا، گردهمایی‌های عظیم عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را میزبانی می‌کنند، اظهار داشت: در راستای اجرای منظم و هر چه شایسته ویژه برنامه‌های محرم و صفر در زنجان، می‌طلبد تا تمامی دوایر انتظامی، اجرایی و خدمات رسان شهرستان در آماده باش کاملی به سر ببرند.

فرماندار زنجان با بیان اینکه ویژه برنامه‌های ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) صبغه مردمی داشته و از ارادت عاشقان آن حضرت نشات می‌گیرد، افزود: ارگان‌های انتظامی و اجرایی در این مسیر صرفاً تسهیلگر بوده و بسترهای نظم و امنیت برگزاری مراسم عزاداری را فراهم خواهند کرد.

وی به نظارت‌های لازم و مکفی از سوی متولیان مربوطه برای الزام بخشیدن به رعایت نکات بهداشتی در ذبح دام به ویژه در معابر عمومی تاکید کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت رسانه ملی می‌توان آموزش‌های وسیعی با محوریت بایدها و نبایدهای بهداشتی در محافل عمومی به مردم ارائه کرد.

خالقی همچنین نسبت به ساماندهی دقیق پارکینگ‌های عمومی بویژه در مناطق مرکزی شهر زنجان تاکید و اضافه کرد: ارگان‌های ذیربط در راستای برقراری نظم ترافیکی برنامه‌ریزی‌های منسجم و قبلی داشته باشند.

فرماندار زنجان خاطرنشان کرد: محرم و صفر فرصت‌های بی نظیری در زمینه فرهنگ‌سازی‌های عمومی و معنویت بخشی به ویژه برای نسل‌های جوان به شمار رفته، بنابراین دستگاه‌های فرهنگی بایستی برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها شتاب بیشتری بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha