یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
نامه رئیس سازمان ادیان چین به مدیر حوزه‌­های علمیه

حوزه/ رئیس سازمان ادیان چین بر توسعه روابط دینی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران بر اساس استقلال، دوستی و احترام متقابل تأکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آقای چن ژویفینگ رئیس سازمان ادیان چین در پاسخ به نامه مدیر حوزه‌های علمیه که به مناسبت مسئولیت جدید وی به عنوان رئیس سازمان ادیان چین ارسال شده بود، بر توسعه روابط دینی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران بر اساس استقلال، دوستی و احترام متقابل تأکید کرد.

در این نامه که توسط دکتر سید محمد مصطفی حسینی کاشانی دریافت شد، تبادل و همکاری در زمینه‌های دینی، به عنوان جزء مهمی از همکاری‌های دو کشور ایران و چین قلمداد شد.

ترجمه نامه رئیس سازمان ادیان چین به این شرح است:

جناب آقای علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور جمهوری اسلامی ایران

از دریافت نامه تبریک جنابعالی خیلی خوشحال هستم و از شما صمیمانه تشکر میکنم.

در فوریه امسال، سران چین و ایران، «شی جینگ پینگ» و «رئیسی» در پکن باهم مسیر توسعه دو ملت چین و ایران را ترسیم کردند و ما باید مفاد توافق‌های رهبران دو کشور را جامه عمل بپوشانیم و در تقویت روابط دو ملت قدم برداریم تا به اهداف بلند برسیم. تبادل و همکاری در زمینه دینی، جزء مهم از تبادلات و همکارهای چین و ایران محسوب میشود و در سالهای اخیر تبادلات دوستی و همکارهای عملی چین و ایران در زمینه ادیان به طور مثبت پیش میرود و محافل ادیان دو کشور در باره موضوعات علاقمند دو طرف گفتگوهایی را انجام دادند و نتایج فراوان و مثبت به دست آوردند.

چین به تبادلات و همکاریها با نهادهای فرهنگی علمی و دینی ایران اهمیت میدهد و ما مایل هستیم که بر اساس استقلال، خودمختاری، برابری، دوستی و احترام متقابل با حوزه‌های علمیه سراسر کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی و علمی همکاری کنیم. من معتقدم که تبادلات و همکاریهای چین و ایران در زمینه فرهنگی دینی، باعث افزایش مفاهیم روابط جامع مشارکت راهبردی میان چین و ایران میشود و برای تعمیق تبادلات علوم انسانی و نزدیک کردن دلهای مردم دو ملت، خدمت ارزنده خواهد بود.

با آرزوی تابستانی پر از سلامتی

چن ژویفینگ

رئیس سازمان امور ادیان جمهوری خلق چین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha