شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین(ع) خطاب به روسای هیئات مذهبی فارس گفت: دشمن با ایجاد هجمه به دنبال ضربه زدن به اعتقاد جوانان این مرز و بوم است، از این رو باید برای پاسخ به شبهات از وجود روحانیون و مبلغین آگاه استفاده کنید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری ظهر امروز در همایش شمیم حسینی که در حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین(ع) برگزار شد، اهمیت دهه محرم را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: هنگامی سخن از ماه مبارک رمضان می شود خداوند با لطف خود همه بندگان خود را وارد یک اقیانوس رحمت می کند تا انسان ها از آن بهره مند شوند، از این رو اختلاف لیل و نهار به ماه محرم هم صدق می کند چراکه محرم روز اول ماه قمری است و این جایگزینی روز و شب و ماه ها خود نشان هایی از حق برای بندگان است وجود داد و چه نشانه ای از این بالاتر است که با محرم کشتی نجات انسان ها و حسین(ع) هم نور هدایت است.

وی در ادامه خطاب به رؤسای هیئات مذهبی فارس اظهار کرد: در زیارت جامعه می خوانیم هرکس به شما بپیوندد نجات پیدا می کند. پیامبر اسلام(ص) فرمود «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَة الْنِّجاة»؛ کشتی نجات سید الشهدا(ع) و هیئات مذهبی مهمانداران کشتی نجات هستند این چیز کمی نیست؛ با ورود به ماه محرم کشتی نجات اهل بیت(ع) را به دست شما می دهند و حرکت دهنده این کشتی امام زمان(عج) و شما مهمانداران کشتی نجات هستید از این رو قرب و ارزش شما خیلی بالاست.

دبیر جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: جوانان بسیاری در ماه محرم وارد هیئت ها می شوند که در واقع باید سربازان امام زمان(عج) در این جوانان تربیت شوند، این کار مسئولیت هیئت ها را سنگین تر می کند.

به گفته تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین(ع)، دشمنان با تمام توان با ایجاد شبهه به دنبال جوانان این مرز و بوم هستند، از این رو هیئات باید از وجود مبلغین و روحانیون آگاه در پاسخ دهی به شبهات استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری، حسینی بودن را در پرتو اخلاق و معرفت دانست و یادآور شد: پایه گذار هیئات مذهبی در شیراز و فارس حاج سید نورالدین حسینی الهاشمی بود، هیئاتی که از دوران او در شیراز راه افتاده بیشترین هیئات مذهبی در سطح کشور است، از این رو باید در کنار خدمات ارزشمند خود از وجود روحانیون و مبلغین استفاده کنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha