دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ حسین الدیهی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسین الدیهی گفت: قیام امام حسین (ع) به ما صبر و استقامت در برابر ناملایمات و مصیبت‌ها را آموخت و به ما یاد داد که موفقیت به آسانی به دست نمی‌آید، بلکه رسیدن به آزادی و عدالت نیازمند فداکاری و عزم راسخ در مبارزه است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین الدیهی معاون دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین در سخنانی به مناسبت آغاز ماه محرم گفت: قیام امام حسین (ع) به ما صبر و استقامت در برابر ناملایمات و مصیبت‌ها را آموخت و به ما یاد داد که موفقیت به آسانی به دست نمی‌آید، بلکه رسیدن به آزادی و عدالت نیازمند فداکاری و عزم راسخ در مبارزه است. ما از رویکرد امام خود فهمیدیم که انقلاب فقط یک قیام سریع نیست، بلکه یک مسیر طولانی است که مستلزم استقامت، عزم، اعتقاد و ایمان قوی است.

وی با تأکید بر اینکه گرامیداشت کربلا متعلق به گروه یا فرقه خاصی نیست، بلکه هر طالب حقیقت، عدالت و آزادی آن را گرامی می‌دارد افزود: امسال بار دیگر بزرگداشت عاشورا آغاز گشته تا تمام معانی ایثار، فداکاری، بخشش، عزت و افتخار تجدید گردد.

وی در ادامه گفت: عبارات قیام حسینی را با حروف شجاعت و روحیه استواری می‌نویسیم تا از ارزش‌ها و اهداف امام حسین (ع) که نه می‌میرد و نه آرام می‌گیرد سخن گفته و از پرچمی که در آسمان عدالت، آزادی و عزت به اهتزاز در آمده تجلیل کنیم.

حجت الاسلام الدیهی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) قیام حق در برابر باطل بود خاطرنشان کرد: قیام او پیامی است که در دل مستضعفان امید می‌آفریند و آنها را به قیام و انجام وظیفه تشویق می‌کند؛ چرا که آنها آموختند که امام حسین (ع) نپذیرفت که زیر ظلم ستمگران زندگی کند، بلکه با عزم خود و ایمان استوارش از نیروی انبوه نظامی سرپیچی کرد و سرانجام خون بر شمشیر پیروز شد.

وی تصریح کرد: ارزش‌های انقلاب امام حسین (ع) در عدالت، برابری و نفی استکبار و بی‌عدالتی تجلی می‌یابد، قیام او انقلابی است که حامل پیام بزرگ انسان‌دوستی است. امام حسین(ع) برای رسیدن به عدالت و اعاده حق پایمال شده و پایان دادن به بی عدالتی که زمین را فراگرفته بود قیام کرد.

وی با اشاره به اینکه اهداف انقلاب امام حسین (ع)، در رهایی و ایثار متجلی است همانگونه که بهترین عزیزانش را تقدیم کرد، اظهار داشت: هدف امام حسین (ع) چیزی جز احیای اسلام واقعی اصیل محمدی و نشر ارزش‌های متعالی آن در جامعه در برابر اسلام معاویه و یزید و جباران نبود. انقلاب او انقلاب اصلاح و تغییر است، انقلابی است که ناممکن را نمی‌شناسد و همه محدودیت‌ها را از بین می‌برد.

وی افزود: قیام امام حسین (ع) به ما صبر و استقامت در برابر ناملایمات و مصیبتها را آموخت و به ما یاد داد که موفقیت به آسانی به دست نمی‌آید، بلکه رسیدن به آزادی و عدالت نیازمند فداکاری و عزم راسخ در مبارزه است. ما از رویکرد امام خود فهمیدیم که انقلاب فقط یک قیام سریع نیست، بلکه یک مسیر طولانی است که مستلزم استقامت، عزم، اعتقاد و ایمان قوی است.

وی تأکید کرد: انقلاب امام حسین، انقلابی است که بر ترس و ناامیدی غلبه می‌کند، انقلابی است که سازش نمی‌پذیرد و در برابر محدودیت‌های بی‌عدالتی سر فرود نمی‌آورد. انقلابی است که به ما می‌آموزد که هر روز زندگیمان را شبیه به دهم محرم -روز پیروزی حقیقت، رهایی و اعاده کرامت- کنیم.

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق در ادامه با تأکید بر اینکه ما به انقلاب امام حسین(ع) و ارزش های متعالی آن نیازمندیم و با توجه به وخامت اوضاع و گسترش بی عدالتی و فساد در جهان، نیازمند تجدید میثاق با ارزش‌ها و اهداف انقلاب امام حسین (ع) هستیم، گفت: انقلاب امام حسین (ع)، انقلاب انسانیت و بردباری است، انقلابی است که عبادت و کار را در هم می‌آمیزد، انقلابی است که روحیه پایداری و فداکاری را در نسل های آینده الهام می‌بخشد.

وی در ادامه اظهار داشت: ما باید روحیه انقلابی گری را در دلها، کارها و رفتارمان پیش ببریم و جوامع را بر اساس عدالت، برابری و درستی بسازیم. پیام امام حسین (ع) را به گوش همه جهانیان برسانیم. و در جهت رسیدن به تغییری که آرزوی آن را داریم صدایی برای ضعیفان و ستمدیدگان باشیم.

وی با اشاره به اینکه ملت اسلامی ما با چالش‌های فراوانی به ‌ویژه در بعد اخلاقی، سیاسی، انسانی و فرهنگی چون هتک حرمت به قرآن با حمایت موساد و ترویج همجنسگرایی حتی در کشورهای اسلامی مواجه است، افزود: ما در بحران‌هایی که در این جهان تجربه کرده‌ایم و ملت‌ها از آن رنج می‌برند، بزرگترین درس‌ها و عبرتها را از مکتب کربلا الهام می‌گیریم. از آن مکتب هنر برخورد با بحران‌ها، مدیریت آن و توانایی غلبه بر آن و حتی برتری بر همه سختی‌ها و چالش‌ها را با بالاترین درجات ایمانی و ارزش های کربلایی و حسینی می‌آموزیم. گفتار ما جز گفتار امام حسین(ع) نباید باشد و لاجرم باید کردار ما برگرفته از ارزش‌ها و مکتب وی باشد.

معاون دبیر کل جمعیت الوفاق با اشاره به موضوع وحدت اسلامی و لزوم تلاش در جهت تقویت و توسعه آن به عنوان موفق ترین راه مقابله با همه توطئه‌های سلطه، استبداد و مفاسد سیاسی و اخلاقی، گفت: مردم ما گر چه خود دچار بحران‌هایی هستند ولی نمی‌توانند از مسائل ملت‌های اسلامی که مهم‌ترین آن آرمان فلسطین است غافل باشند، زیرا موج عادی‌سازی روابط با اسرائیل چالش جدیدی را به وجود آورده است که لازم است تلاش‌همه نیروها از کشورهای مختلف به هم بپیوندد تا جنبشی در برابر آن شکل گیرد.

حجت الاسلام الدیهی درباره مشکلات مردم بحرین گفت: بحرین با واقعیت بدی از فساد سیاسی، مالی، اداری، تثبیت سلطه فردی، انحصار ثروت و به حاشیه راندن مردم به وسیله سرکوب آزادی‌ها و به زندان انداختن آنها در تمام این سال‌ها مواجه است. بحران‌های رخ داده در بحرین، حقیقت نیاز این کشور به اصلاحات سیاسی همه‌جانبه از طریق قانون اساسی توافقی را بیشتر روشن می‌کند تا بتوان به سرکوب سیاسی که حقوق و آزادی‌ها را از بین برده و مردم را فقیر کرده و هویت آنها را هدف قرار داده است پایان ‌داد.

وی از پویایی مردم بحرین و عزم خستگی ناپذیر و استواری حسین گونه آنها برای به دست آوردن حقوق مشروع و عادلانه خود قدردانی کرد.

حجت الاسلام الدیهی ضمن تأکید بر این که انقلاب امام حسین (ع) منبع الهام نسل‌ها است گفت: تجلیل اهداف عالی امام حسین (ع) چراغی برای ما در زندگی روزمره شده است تا بتوانیم عدالت، انسانیت، فداکاری و صبر را در هر موقعیتی پیشه کنیم و این یکی از برجسته ترین مصادیق شعار امسال ما «القول منا قولک»؛ (گفتار ما گفتار شماست) است.

وی در پایان سخنان خود با درخواست ترویج شعار قیام امام حسین (ع) و تلاش برای برپایی دنیای آکنده از صلح، عدالت و عشق، گفت: پیام انقلاب امام حسین (ع) باید تبدیل به کردار گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha