دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1099926
۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
آغاز بزرگداشت عاشورای حسینی در یمن

حوزه/ اداره ارشاد یمن فعالیت‌های بزرگداشت عزای حسینی را آغاز کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دفتر ارشاد و امور حج و عمره صنعا پایتخت یمن فعالیت‌های بزرگداشت شهادت امام حسین (علیه السلام) را با شعار «هیهات منا الذّلة» آغاز کرد.

در این افتتاحیه که با حضور صالح الخولانی معاون وزیر ارشاد یمن برگزار شد، دکتر قیس الطل مدیر دفتر ارشاد، بر اهمیت گرامیداشت این مناسبت در جهت درس گرفتن از عوامل صبر، استقامت، ایثار و جانفشانی برای یاری دین و حقیقت و رویارویی با مستکبران و دشمنان امت اسلامی تاکید کرد.

وی با اشاره به دلائل انحراف امت اسلامی از دین صحیح و دوری آن از آموزه‌های قرآنی که از سوی رسول خدا (ص) بیان شده است، اظهار داشت: مردم یمن با تبعیت از تعالیم حضرت رسول اکرم (ص) و اهل بیت او (ع) و حرکت در مسیر آنها، وفاداری به آنها و دشمنی با دشمنان آنها بر تجاوز و محاصره آمریکایی-صهیونیستی پیروز شده‌اند.

وی با تأکید بر اهمیت بهره‌مندی از درس‌ها و موعظه‌های مکتب حسینی، تصریح کرد: امروز اصول انقلاب امام حسین (علیه السلام) در مقابله با ظلم در استواری یمنی‌ها و پایداری آنان در برابر ائتلاف متجاوز تجسم یافته است.

قیس الطل به حوادث، خطرات و توطئه‌هایی که رسول خدا و اهل بیت او (علیهم السلام) از سوی دشمنان اسلام و مدعیان اسلام مواجه شدند، پرداخت و دهم محرم سالروز شهادت امام حسین(ع) را امتداد آن حوادث و توطئه‌ها و واقعه مهمی در تاریخ امت اسلامی برشمرد.

آغاز بزرگداشت عاشورای حسینی در یمن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha