شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024
حجت‌الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی

حوزه/ امام جمعه شهرستان کهک با اشاره به اهانت مجدد به ساحت قرآن کریم در کشور سوئد، گفت: این عمل شنیع را برنامه صهیونیستها برای ایجاد دشمنی میان پیروان ادیان و در راستای انحراف افکار عمومی از بحران های داخلی این رژیم جعلی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در ابتدای خطبه اول نماز جمعه این هفته و در ادامه مبحث فضائل و رذائل اخلاقی، روایاتی را پیرامون آثار منفی رذیله اخلاقی بدزبانی بیان کرد.

وی ادامه داد: با استناد به روایات، بدزبانی و دشنام به دیگران مایه محروم گردیدن از نعمات اخروی است.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی ابراز داشت: حضرت رسول اعظم(ص) فرمود: بهشت بر فحاش و هرزه گوی کم حیائی که باک ندارد چه میگوید و چه می‏شنود حرام است.

وی تصریح کرد: در برخی از روایات نیز فحاشی از علائم نفاق شمرده شده است به طوری که امام صادق علیه السلام می فرمایند: دشنامگویی و بدزبانی و دریدگی ، از [نشانه های] نفاق است.

امام جمعه کهک افزود: این رذیله اخلاقی علاوه بر آثار اخروی و معنوی مذکور، حیات اجتماعی انسان را نیز در معرض خطر قرار می دهد و زمینه کینه و دشمنی را میان افراد جامعه فراهم می آورد؛ قال رسولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله :«لا تَسُبُّوا الناسَ فَتَکتَسِبُوا العَداوةَ بَینَهُم»؛ پیامبر خدا (ص) فرمودند: به مردم ناسزا مگویید که با این کار در میان آنها دشمن پیدا می کنید.

وی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به اهانت مجدد به ساحت قرآن کریم در کشور سوئد، تاکید کرد: این عمل شنیع را برنامه صهیونیستها برای ایجاد دشمنی میان پیروان ادیان و در راستای انحراف افکار عمومی از بحران های داخلی این رژیم جعلی است.

امام جمعه کهک اهانت به تصویر امام خامنه ای (حفظه الله) در کنار اهانت به قرآن کریم را نشانه این مطلب دانست که دشمن به خوبی متوجه شده که نقطه رهبری جبهه مقاومت و کانون اصلی مبارزه با صهیونیسم در کجا قرار گرفته است.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن یادآور شدن سالروز برگزاری اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم مردادماه، احیای این فریضه بزرگ الهی- سیاسی را از بزرگ ترین دست آوردهای نهضت اسلامی مردم ایران دانست.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به دهه امر به معروف و نهی از منکر، این فریضه بزرگ را از مهمترین اهداف قیام عاشورا دانست و گفت: امام حسین (ع) در وصیت خود خطاب به محمدبن حنفیه نوشتند:«إنّی لَم أخرُجْ أَشِراً و لا بَطِراً و لا مُفسِداً و لا ظالِماً و إنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإصلاحِ فی اُمَّةِ جَدّی اُرِیدُ أن آمُرَ بِالْمَعرُوفِ و أنهی عَنِ الْمُنکَر»؛ من برای رسیدن به مقام و مال دنیا فساد و ستم در جامعه اسلامی قیام نکرده ام، من فقط برای اینکه جامعه اسلامی را اصلاح کنم قیام کرده ام. اراده دارم تا امر به معروف و نهی از منکر کنم.

وی خاطرنشان کرد: در کنار کوتاهی های اتفاق افتاده در ابعاد فرهنگی، باید بخشی از علتها را در آسیبهای ایجاد شده در حوزه حجاب و عفاف را در بی اعتنایی های رخ داده در عرصه امر به معروف و نهی از منکر جستجو نمود.

امام جمعه شهرستان کهک در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته با ذکر بخشی از مقتل حضرت رقیه (س) از کتاب المنتخب مرحوم طریحی (ره) به ذکر مصائب حسینی پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha