شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آرم جامعه مدرسین حوزه

حوزه/ دولت‌های اروپایی سوئد و دانمارک باید قاطعانه این هتاکی‌ها را محکوم کنند و ضمن عذرخواهی از مسلمانان جهان، این خشونت و ستیز علیه، قرآن، دین، معنویت انسان و آزادی را پایان دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در پی اهانت‌های پیاپی به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور دانمارک و سوئد، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر نمود:

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ

حادثه تلخ و دردناک اهانت مجدد به قرآن کریم در سوئد و همچنین تکرار آن در دانمارک، حماقت، رذالت و دنائت عاملان این هتاکی و عمق کینه جاهلیت مدرن به اسلام و ادیان الهی را آشکار کرد.

این اقدام جنون آمیز گرچه توسط مزدورانی بی‌ارزش و جاهل انجام شده است؛ اما نمی‌توان ریشه‌ها و دست‌های طراح این جسارت بزرگ را نادیده گرفت. در تمام این اهانت‌های زنجیره‌ای، همراهی و همدلی سران کفر و طاغوت و جریان استکبار پیداست و دولت‌های غربی نمی‌توانند پشت ادعاهای به ظاهر اخلاقی و شعارهای توخالی آزادی بیان و عمل، هموار کننده شیوه‌های نفرت انگیز و زشت اسلام ستیزی باشند. درحقیقت معنای آزادی در فرهنگ و تفکر غرب استعماری، آزادی انحراف و ضدیت با معنویت و اخلاق است، و این آزادی نابود کننده جامعه و بشریت است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تقدیر از مردم مسلمان ایران و جهان در اعلام انزجار از این اقدام جنایتکارانه، از اقدام فعال و مؤثر مردم و دولت عراق در محکومیت این هتاکی تشکر می‌کند.
همچنین با تشکر از مسئولین سیاست خارجی و فرهنگی کشور که اقدامات مناسبی را درباره این موضوع انجام داده‌اند از آنان می‌خواهد همچنان با جدیت پیگیر جرم انگاری اسلام ستیزی و اسلام هراسی باشند و مراتب اعتراض آزادی‌خواهان جهان را از اهانت به دیانت، میراث پیامبران و کتاب الله به گوش مجامع بین الملل برساند.

دولت‌های اروپایی سوئد و دانمارک نیز باید قاطعانه این هتاکی‌ها را محکوم کنند و ضمن عذرخواهی از مسلمانان جهان، این خشونت و ستیز علیه، قرآن، دین، معنویت انسان و آزادی را پایان دهند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha