سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مجمع نمایندگان طلاب

حوزه/ مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ضمن حمایت قاطع از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و تصمیمات اخیر فرماندهی جدید آن، خود را موظف به همراهی با آن نیرو دانسته و همگان را به پشتیبانی و حمایت از آنان دعوت می نماید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه حمایت قاطع مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
بی شک هر جامعه ای دارای شاخصه های هنجاری خاص خود است.
جامعه اسلامی نیز بر پایه تعالیم و آموزه های دینی و اسلامی خود از فرهنگ مترقی اسلامی برآمده از احکام شریعت برخوردار است و همگان نسبت به حفظ، تقویت و ترویج آن موظفند.
در این بین وظیفه حکومت و دولت اسلامی در کنار آحاد ملت، وظیفه ای دوچندان و ذاتی است.

در چند روز اخیر و پس از اقدام به کشف حجاب عده ای، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و بر حسب وظیفه ذاتی خود به عنوان بازوی نظارتی و مجری قوانین انتظامی، در جلوگیری از هنجارشکنی و هتاکی قانون شکنان، اقدام به مقابله با مظاهر کشف حجاب و منافی قانون نموده است و در مقابل، شاهد هجمه ناشی از عدم تعهد و یا عدم درک اهمیت موضوع به این نیروی مقتدر و انقلابی هستیم.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، خطاب به ملت شریف و همه مسئولان امر، نکاتی را در این خصوص تقدیم می دارد.

۱ - حمایت از گسترش فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در میان اقشار مختلف و سطوح مختلف سنی، وظیفه ای همگانی است. حوزه علمیه، آموزش و پرورش، آموزش عالی، صداوسیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه وزارت خانه ها و نهادهای فرهنگی مختلف موظف به ادای نقش فعالانه و وظیفه مستقیم و بنیادی خود در زمینه فرهنگی هستند.

۲- وضعیت موجود هشداری نسبت به آینده فرهنگی کشور، نه تنها در بحث حجاب که در مسائل مختلف فرهنگی و حتی حوزه های دیگر است. ضمن لزوم علاج وضعیت موجود، داشتن برنامه آینده محور در این خصوص امری ضروری و بی نهایت مهم است.

۳ - برقراری سیستم یکپارچه هشدار و برخورد مستقیم و غیر مستقیم با قانون شکنان در کنار اجرای برنامه های آموزشی و تاثیرگذار ضروری است. هتاکان به فرهنگ و دین و ارزش ها باید خود را زیر ذره بین نظارتی گسترده بخش های مختلف دیده و در قالب یک سیستم یکپارچه مورد مواخذه قضائی و غیر قضائی قرار گیرند.

۴ - نیروی انتظامی در عین حالی که در رأس حامیان امنیت عمومی ملت قرار دارد اما در مواردی مورد هجمه ناجوانمردانه رسانه ای و فشار از سوی دلباختگان به فرهنگ غربی یا بهانه جویانی که در همه مسائل، فرصت را برای انتقاد و حمله به ملت و دولت و حکومت مهیا می بینند، قرار می گیرد. در حالی که حمایت متقابل از این نیروی جان بر کف و میدان داران تأمین امنیت که هر روز شاهد فداکاری آنان در مرزهای کشور، مقابله با قاچاق و نیز تامین امنیت هستیم و در این راه، جان خود را نذر ملت و اسلام نموده اند، وظیفه ای همگانی است.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ضمن حمایت قاطع از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و تصمیمات اخیر فرماندهی جدید آن، خود را موظف به همراهی با آن نیرو دانسته و همگان را به پشتیبانی و حمایت از آنان دعوت می نماید.

مجمع نمایندگان طلاب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha