یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم شب سوم محرم در هیئت انصار الحسین علیه السلام اصفهان

کارشناس مذهبی گفت: بی حجابی یک تصمیم مردانه و اقتصادی در سطح جهان است، بانوان و دختران مسلمان ایران به این امر توجه کنند و نسبت به شعار دروغین زن، زندگی آزادی شک کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علی سرلک شامگاه یکشنبه در هیئت انصارالحسین با شعار«آغوش باز محبت امام حسین(ع)» اظهار کرد: بی شک بی حجابی و شل حجابی یک نقص و گناه است و هیچ کس نباید اجازه عادی سازی این امر در جامعه را بدهد، اما هیچ کس اجازه تحقیر یک فرد گناهکار به واسطه گناهش را ندارد. بنابراین در برخورد با بی حجابان نباید توهین و تحقیر کنیم، فقط یک مسیر و راهکار در برابر آنان هست و آن راه دوستی و محبت است.

وی تصریح کرد: بی حجابی و شل حجابی توسط شیطان گام به گام جلو می آید، در حقیقت بی حجابی صرفا برای سوءاستفاده از زنان توسط هلدینگ های بزرگ اقتصادی و با هدف فروش بیشتر شکل گرفت و ترویج یافت.

وی تاکید کرد: بی حجابی یک تصمیم مردانه و اقتصادی در سطح جهان است؛ بانوان و دختران مسلمان ایران به این امر توجه کنند و نسبت به شعار دروغین زن، زندگی آزادی شک کنند.

سرلک عنوان کرد: مسئولیت، درختی است که ریشه آن در آگاهی ها و بهار آن در بحران ها مشخص است، بنابراین بار مسئولیت ما در بحران بی حجابی ها بیشتر است و باید با ابزار محبت و دوستی گام برداشت.

وی با بیان اینکه برای افزایش آگاهی باید عقل را بارور و رشد دهیم که نبض عقلانیت با پرسش است، گفت: امام رضا می فرماید عقل انسان کامل نمی شود، مگر آنکه ۱۰شرط کسب شود و محور آن تحکیم روابط اجتماعی است که چند شرط آن عبارت است از اینکه انسان عاقل اینکه دیگران به خیر او امید دارند، دیگران از شر او در امان هستند، کار کوچک خیر دیگران را بزرگ می شمارد، از برآورده کردن حاجت دیگران خسته نمی شود و انسان عاقل هیچگاه از آموختن غافل نمی شود.

کارشناس مذهبی اذعان کرد: ریشه امر به معروف و نهی از منکر دوستی و محبت است، منش و روش حاج قاسم سلیمانی، آغوش باز محبت منطبق بر مکتب امام حسین(ع) در برابر بحران ها بود، اما هیچ آغوشی چون آغوش با محبت خداوند نیست که در تاریک ترین گناهان هم مسیر روشن توبه به نام آغوش خداوند باز است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha