شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام ابراهیمیان
حجت الاسلام والمسلمین کبیریان

حوزه / مدیر کل صیانت و بازرسی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: گاهی قرآن وقتی معانی را مطرح  می‌کند، ما متوجه نمی‌شویم از کجا و چگونه فهم شده، بنابراین برای فهم قرآن همانطور که رسول اکرم فرمودند، "إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی"،  نیازمند تفسیر ائمه هستیم،

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام رسول ابراهیمیان مدیر کل صیانت و بازرسی حوزه‌های علمیه خواهران صبح امروز با حضور در ساختمان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران، با مدیر و کارکنان این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام ابراهیمیان در تبیین نهضت عاشورا، اظهار داشت: خداوند برای هدایت بشر پیامبران را ارسال کرد، پیامبران از آدم تا خاتم برای هدایت ما بودند و برای اینکه مفاهمه صورت بگیرد، بیانات خداوند در قالب قرآن کریم نازل شد.

وی با تأکید بر اینکه قرآن مقامش والاست، ولی نازل شده و لذا آن مضامین بالا را امام می‌داند، گفت: گاهی قرآن وقتی معانی را مطرح می‌کند، ما متوجه نمی‌شویم از کجا و چگونه فهم شده، بنابراین برای فهم قرآن همانطور که رسول اکرم فرمودند، "إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی"، نیازمند تفسیر ائمه هستیم،

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان اینکه اطاعت و عبادت دو مقوله جداست، یادآور شد: همه عبادت می‌کردند ولی همه در اطاعت نبودند، حُر با سه هزار نفر پیش امام حسین(ع) آمد، ولی چند نفر همراه امام شدند.

وی تصریح کرد: اینکه فکر کنیم قرآن و اهل بیت(ع) داریم و آن را گوش کردیم و خواندیم، پس هدایت شده‌ایم درست نیست، آنهایی که قلبشان با کثرات دنیوی پر شده بود، جایی برای اطاعت و هدایت باقی نگذاشته بودند و لذا حرکت به سمت کربلا ادامه راه رسول خداست ولی مردم آن زمان درکی از این مهم نداشتند.

وی با بیان اینکه شیعیان را از عمل به راه امام حسین(ع) می‌شناسند، بیان کرد: برنامه امام حسین(ع) و کلاس تدریس مکتب ایشان، برای همه افراد از هر نوعی، دری باز می‌کند و خوراک خاصی برای هر سلیقه در این مکتب تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام ابراهیمیان، با اشاره به اینکه حوزه علمیه، قرارگاه حضرت ولی عصر(عج) است، اظهار کرد: آیا ممکن است کسی که مسئول قرارگاه است، به محل قرارگاه سر نزند؟ جایگاه خودمان را بدانیم، رفتار ما باید مناسب حوزه باشد، ادب حوزه را رعایت کنیم، موضوعی که دستگاه امام حسین(ع) این نکته را به ما می‌فهماند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha