پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
هاشمی

حوزه/رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان با اشاره به اینکه هیئات مذهبی مبلغان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند، گفت: هیئات مذهبی باید برنامه‌های عزاداری خود را در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت اجرا نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام هبة الله هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، امروز در جلسه شورای هیئت‌های مذهبی استان، با اشاره به اینکه هیئات مذهبی مبلغان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند، اظهار داشت: هیئات مذهبی باید برنامه‌های عزاداری خود را در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت اجرا نمایند.

وی با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی باید برنامه‌های منسجم و هدفمند در هیئات مذهبی برگزار شود، گفت: هیئات مذهبی شاخصه‌های قیام عاشورا از جمله دشمن شناسی، ظلم ستیزی، امر به معروف و نهی از منکر و ایثار و شهادت را برای عزاداران تبلیغ، تبیین و ترویج نمایند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان، به نصب تصاویر شهدا در جایگاه هیئات مذهبی اشاره کرد و یادآور شد: این اقدام علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا، موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود.

حجت الاسلام هاشمی، با اشاره به اینکه از سیاست‌های مقام معظم رهبری، تقویت هیئت‌های مذهبی در گلزارهای شهدا است، اظهار کرد: گلزارهای شهدا ظرفیتی ویژه برای برگزاری برنامه هیئات مذهبی را دارا هستند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های عزاداری هیئات‌های مذهبی در گلزارهای شهدای خرم آباد و بروجرد در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: اجرای باشکوه این برنامه‌ها به عنوان برنامه‌های شاخص عزاداری در سطح ملی شناخته شده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha