دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله عباس کعبی

حوزه / عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه گریه جوشش عواطف و احساسات برای معرفت حسینی است، گفت: حزن، اندوه و شرکت در مجالس حسینی پاسداشت شعائر الهی است و زیارت اباعبدالله الحسین(ع) به ویژه زیارت اربعین تجدید بیعت به ویژه با امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در جمع اعضای دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در خوزستان، اظهار داشت: یکی از پیام‌های مهم نهضت حسینی، تحول در زندگی است، در محرم و صفر باید زندگی خود را متحول کنیم و رنگ و بوی حسینی بگیرد.

وی با اشاره به اینکه زندگی حسینی یک پایه و مبنای بنیادین دارد، افزود: این مبنای بنیادین عمق بخشی به ایمان به خداوند متعال و روز آخرت و به ولایت الهی و رسول الله است، اتصال به خداوند از طریق ولی الله و حرکت و تلاش برای اقامه حکم الله است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سبک و زندگی جامعه باید بر پایه سبک و زندگی حسینی و نهضت عاشورا قرار داده شود، ادامه داد: گسترش فرهنگ جهاد، ایثار، شهادت طلبی و فداکاری در راه اسلام و وسط میدان برای اسلام، تعالی مادی و معنوی جامعه، تحقق پیشرفت، عدالت و تمدن نوین اسلامی اقتضائات نهضت حسینی است.

آیت الله کعبی گفت: سفره‌ای که در ماه محرم و ماه صفر برای تعالی بخشی معنوی و شکل گیری زندگی حسینی پهن است، در طی زندگی اجتماعی و سیاسی در هیچ کدام از فصل‌های سال فراهم نیست، لذا باید آن را قدر بدانیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه گریه جوشش عواطف و احساسات برای معرفت حسینی است، اظهار کرد: حزن، اندوه و شرکت در مجالس حسینی پاسداشت شعائر الهی است و زیارت اباعبدالله الحسین(ع) به ویژه زیارت اربعین، تجدید بیعت ویژه با امام حسین(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دلبستگی به دنیا و اعتبارات اجتماعی، عناوین، دلبستگی به فراز و فرودهای زندگی روزمره، وسوسه‌های شیطان، تزئین اعمال توسط شیاطین، منویت و خودخواهی، طمع ورزی، روحیه خودخواهی از موانع سر راه است که با اشک و حضور در مجلس امام حسین(ع) از بین می‌روند.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه نهضت حسینی در راستای اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت(ع) جامعیت دارد، اظهار کرد: امام حسین(ع) به تکلیف، عمل کرد و لذا یکی از درس‌های مهم امام حسین(ع) آمادگی برای انجام مأموریت‌های بزرگ و سخت و تحمل هزینه‌های راه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha