دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت‌الله عباس کعبی

آیت الله کعبی بیان کرد: مسئله ای که چند روزی است اتفاق افتاده و قابل توجه است، تعطیلی یا کم کاری پتروشیمی مسجدسلیمان به خاطر قطعی گاز است و با تماسی که داشتیم معلوم شد که می شد تهاتر کنند و به همین سادگی مشکل حل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع تعدادی از نمازگزاران اهوازی در مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام اظهار داشت: انسانیت انسان به میزان حق گرایی، حق مداری و حق خواهی و تلاش برای احقاق حق و اقامه ی عدل است. آیه ۸ سوره اعراف "وَ الْوَزْنُ یَوْمَئِذٍ الْحَقُّ"؛ و روز محشر حقا روز سنجیدن اعمال است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که از حق فاصله بگیرند خودباختگی اخروی به خاطر ظلم به آیات و نشانه های الهی برای آنها دست خواهد داد، ادامه داد: اگر انسان اراده حق کند دو فرشته رحمت الهی در کنارش قرار می گیرند تا کمکش کنند و کمکش می کنند تا به حق برسد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حق محور انسانیت است و سه بعد دارد: یک بعد فردی، یک بعد دیگر عمومی انسانی و یک بعد حق الهی است که ریشه همه حق ها بر می گردد به حق الله و بالاترین حق ها بندگی خداست.

آیت الله کعبی اظهار کرد: برخورداری از حداقل های معیشتی و خدمات شهری و برخورداری از حق بهداشت عمومی مثلا حق الناس عمومی هستند. حق الناس عمومی اجتماعی مثلا صلح و آرامش و فصل خصومت و انسجام و وحدت و برادر اجتماعی ست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: حق الناس عمومی امنیتی مثل حق امنیت و... و حق ولایت هم حق الناس عمومی و ضامن حقوق عمومی مردم است.

وی خاطرنشان کرد: در منظومه حقوق، بند دو اصل ۱۵۶ قانون اساسی و بحث احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی های عمومی است که یکی از وظایف مهم قوه قضائیه و دستگاه های عمومی ست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر حق تعطیل شود و ترک فعلی اتفاق بیفتد و حق عمومی بنا بر هر جهت استیفا نشود، در آخرین مرحله وظیفه قوه قضائیه است که نگذارد حق عمومی تعطیل شود و روش احیای آن "اشراف و رصد و پایش عمومی است.

آیت الله کعبی بیان کرد: مسئله ای که چند روزی است اتفاق افتاده و قابل توجه است، تعطیلی یا کم کاری پتروشیمی مسجدسلیمان به خاطر قطعی گاز است و با تماسی که داشتیم معلوم شد که می شد تهاتر کنند و به همین سادگی مشکل حل شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با آقای دهقان رئیس دادگستری استان خوزستان این مسأله را بحث کردیم و گفتند قابل حل است و در سال مهار تورم و رونق تولید به دلیل اختلاف بین ارگان ها و فرضا بعضی بدهی ها نباید کار به جایی برسد که کارخانه ای تعطیل شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: حق کار و اشتغال هم عمومی است و با وحدت همه دستگاه ها می شود این حق هم احیا شود.

وی اظهار کرد: اگر با هم افزایی و تقسیم کار و توزیع نقش به فکر احیای حقوق عمومی باشیم رضایتمندی عمومی تامین و آرامش حاکم می شود و سطح امید را باید افزایش دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha