یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مصلح

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکیل نظام مردم سالاری دینی و مشارکت مردم در سرنوشت خویش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، اظهار داشت: نقش رسانه‌ها در تعمیق و گسترش اخلاق بسیار حائز اهمیت است، رسانه‌های همگانی و ارتباط جمعی، در ایجاد نشاط، شور، شوق و مشارکت همگانی در اخلاقی‌سازی جامعه و وارد کردن اخلاق درخصوصی‌ترین محیط زندگی افراد نقشی بی‌بدیل ایفا می‌کنند به گونه‌ای که با رسانه‌ای شدن اخلاق، ‌ عموم مردم درک عینی و ملموسی از اخلاق به دست خواهند آورد.

امام جمعه برازجان افزود: رسانه‌ها موظفند که اصول دینی، اخلاقی و مذهبی، آداب و سنن قومی و ملی را رعایت کنند، در حفظ امنیت، نظم عمومی، سلامت و آرامش روانی جامعه کوشا باشند و برای حیثیت و حریم خصوصی افراد ارزش قائل باشند و از ترویج شایعات و خبرهای غیرموثق خودداری کنند.

وی بیان کرد: رسانه‌ها در ادبیات گفتاری و نوشتاری خود دقت کنند و با تفکری آزاد و اصولی قدم در راه پیشرفت کشور بردارند و به تقویت نظام کمک کنند، همچنین از ترویج خشونت، بی‌اعتمادی و تهمت هم جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام مصلح با تأکید بر اینکه رسانه‌ها نباید باعث ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه شوند، اظهار کرد: نباید غرض ورزانه کاخ آرزوهای خود را بر ویرانه‌های شخصیت و زحمات دیگران بنا کنند و بهتر است با افزودن نکات مثبت در خویش به آمال خود برسند.

امام جمعه برازجان گفت: رسانه اخلاقی، رسانه‌ای است که برای رسیدن به هدف، استفاده از هر وسیله‌ای را مجاز نداند، اخلاق رسانه‌ای ایجاب می‌کند اطلاعات در جای خود استفاده شوند و از ارائه آمار و اطلاعات سلیقه‌ای و غلط و یا وارونه جلوه دادن حقایق جلوگیری شود.

وی ادامه داد: رسانه باید از آلوده شدن به تهمت و افترا به شدت پرهیز کند، دوری از تحریف حقایق و پرهیز از غوغاسالاری، جلوگیری از افشای اسرار و آبروی مومنان و فاش کردن اسرار حاکمیتی از جمله رسالت‌های مهم رسانه‌ها است، هرکدام از اینها سمی مهلک برای رسانه محسوب می‌شود.

امام جمعه برازجان خاطرنشان کرد: جلوگیری از ترویج باطل، اجتناب از جنگ روانی علیه مردم، عدم چهره‌سازی گروه‌های منحرف و افراد بی آبرو برای کسب آبرو، جلوگیری از تفرقه و تمسخر دیگران، از دیگر رسالت‌های رسانه‌هاست که متاسفانه گاهی خلاف آن دیده می‌شود.

حجت الاسلام مصلح، با اشاره به ۱۶ مرداد آغاز زمان پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکیل نظام مردم سالاری دینی و مشارکت مردم در سرنوشت خویش است.

امام جمعه برازجان یادآور شد: به تعبیر قرآن کریم، سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی‌کند مگر خود آن ملت بخواهد، لذا از همه افراد واجد شرایط دعوت می‌شود برای شوربخشی به انتخابات و حضور حداکثری مردم در این مرحله از انتخابات ثبت نام کنند.

حجت الاسلام مصلح با پرداختن به قانون جوانی جمعیت و حمایت از فرزندآوری، اظهار کرد: این قانون در راستای ترویج جوانی جمعیت بسیار قانون خوبی است، اما در مقام اجرا با مشکلاتی مواجه است.

امام جمعه برازجان یادآور شد: در مورد آورده اولیه واگذاری زمین برای خانواده‌ها در توان متقاضیان نیست و قسطی کردن آن در ۷ قسط هم نتوانسته مشکل را برطرف نماید و اقساط تسهیلات بانکی نیز بالاست و از توان داوطلبان که از زوج‌های جوان هستند خارج است، لذا مسئولان برای تشویق فرزندآوری باید این موانع را برطرف کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha