دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر  / نماز جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه سروستان گفت: نماز جمعه با ۹۰۰ پایگاه در کشور اجازه نمی‌دهد بی‌بصیرتی زمان سید الشهدا(ع) دوباره در جامعه حاکم شود، بلکه با بصیرت افزایی جلو هجمه‌ها، شبهات و توطئه‌های دشمنان را به یاری حق خواهیم گرفت.

حجت الاسلام سعید جاویدی امام جمعه سروستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شیراز، با اشاره به تقارن هفته نماز جمعه با عزاداری سید الشهدا(ع)، نماز جمعه را قرارگاه بصیرت افزایی برشمرد و اظهار داشت: اگر بخواهیم به بُعد عاشورایی نماز جمعه بپردازیم، باید بگوییم نماز جمعه محلی است که بصیرت را افزایش می‌دهد، این ابتکار نورانی بصیرت محور اسلام است که با هدف تحقق آرمان‌های سیاسی اجتماعی تشریح شده و بر امت اسلامی فرض شده است.

وی افزود: نماز جمعه علاوه بر رویکردهای عبادی، معرفتی و تربیتی، به حکمت‌ها و مصلحت‌های اجتماعی و سیاسی همچون تقویت نظام اسلامی، آگاهی بخشی نسبت به جریان‌های معاند، حمایت از رهبر معظم انقلاب، امید دادن به مردم، وحدت و همدلی، عدالت و انصاف و صلح و همزیستی نیز توجه اکید دارد.

حجت الاسلام جاویدی، با تصریح اینکه بی‌بصیرتی یکی از عواملی بود که موجب شد مردم آن زمان سید الشهدا(ع) را تنها بگذارند، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم عامل اصلی ایجاد عاشورا در سال ۶۱ و شهادت امام آن عصر را بیان کنیم، باید بگوییم که علت بی‌بصیرتی مردم آن زمان بود.

وی تصریح کرد: نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب مانع عملی شدن بسیاری از توطئه‌های دشمنان شد، چرا که هر هفته در خصوص بصیرت در خطبه‌ها مطرح می‌شود، البته در خصوص مسائلی مانند همدلی و مواسات نیز سخن گفته می‌شود، همچنین ائمه جمعه در دوران دفاع مقدس در خطبه‌های نماز جمعه اوضاع و احوال را برای مردم ترسیم می‌کردند و نمی‌گذاشتند پشتیبانی از جبهه‌ها رها شود.

حجت الاسلام جاویدی، به خدمات نماز جمعه در ایام تعطیلی کرونا اشاره کرد و گفت: اگرچه در ایام کرونا نماز جمعه تعطیل شد، اما قرارگاه مواسات به فرموده مقام معظم رهبری توسط ائمه جمعه تشکیل شد و با همکاری سپاه و دیگر نهادها به مردم خدمت می‌کرد.

وی، بُعد عاشورایی نماز جمعه را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: نماز جمعه با ۹۰۰ پایگاه در کشور اجازه نمی‌دهد بی‌بصیرتی زمان سید الشهدا(ع) دوباره در جامعه حاکم شود، بلکه با بصیرت افزایی جلو هجمه‌ها، شبهات و توطئه‌های دشمنان را به یاری حق خواهیم گرفت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha