شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سیدحسین مومنی

حوزه/استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید دست اقامه کنندگان و اشاعه دهندگان منکر قطع شود گفت: باید موانع امر به معروف و نهی از منکر حذف شود البته کثرت اشتغالات کسانی که در این عرصه مسؤولیت دارند نمی گذارد در این مقوله مهم تمرکز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی در جمع عزاداران حسینی در مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه معیار و هدف در هر حرکتی از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار کرد: یزیدیان در کربلا به دنبال محو نام پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و حذف دین بودند ولی به هدفشان نرسیدند.

وی با بیان اینکه رسیدن به این هدف با زیرپا گذاشتن قرآن، از بین بردن کلام معصومین و زیرپا گذاشتن سبک زندگی ائمه اطهار است، خاطرنشان کرد: الان هم دشمن با سوزاندن قرآن به دنبال حذف دین است.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه برخی ها نیز با ایجاد شبهه به این هدف کمک می کنند، تصریح کرد: امام حسین(ع) در کربلا به دنبال وفای به عهد بود و به همین دلیل اباعبدالله شد؛ نور کسی که اینچنین با خدا وارد معامله شود خاموش شدنی نیست.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) به دنبال روشن کردن نور هدایت بودند، گفت: برخی مدعی سلوک مسیر امام حسین(ع) بوده ولی در عمل می بینیم که جاهل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به اینکه هر قلبی به امام حسین(ع) متصل شود آن قلب بیدار است، افزود: باید موانع امر به معروف و نهی از منکر حذف شود البته کثرت اشتغالات کسانی که در این عرصه مسؤولیت دارند نمی گذارد در این مقوله مهم تمرکز کنند و آن وقت در کف خیابان به دنبال نهی از منکر می گردند.

وی با انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور گفت: باید دست اقامه کنندگان و اشاعه دهندگان منکر قطع شود؛ چرا باید فیلم خلاف اخلاق، شرع و دین در ایم مملکت مجوز پخش بگیرد؟

استاد حوزه علمیه قم افزود: مگر امام خمینی(ره) نفرمودند که مسجد پایگاه است؛ امامین انقلاب چقدر بر تقویت مساجد تاکید کردند؟ اکثر مساجد صبح ها تعطیل است.

وی با بیان اینکه جوانان ما حرف دارند و نسبت به آینده خود نگران هستند خاطرنشان کرد: تا زمانی که با اقامه کنندگان و اشاعه دهندگان منکر برخورد نشود؛ فعالیت میدانی در این حوزه اثر ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی تاکید کرد: حضور جوانان در مجالس امام حسین(ع) نشان می دهد که آنها به دین علاقه دارند چرا که حسین(ع) منهای دین نیست.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha