یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه اردبیل

حوزه/ امام جمعه اردبیل گفت: هم ارتش مقتدر، هم سپاه معظم، هم نیروی انتظامی عزیز و هم سلحشوران مرزبانی برای آرامش، امنیت و تمامیت ارضی کشور بهترین عزیزان خود را فدا کرده‌اند و جنایات تروریست‌ها علیه نیروهای ما، ملت را بیدارتر و مقاوم‌تر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای اردبیل برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد و نام شهدای نیروی انتظامی که اخیراً به درجه رفیع شهادت نائل شدند، اظهار داشت: هفته گذشته ۱۰ نفر از پرسنل نیروی انتظامی به شهادت رسیدند، بعضی از این‌ها در درگیری با قاچاقچیان، بعضی در مسیر دادن صلح به دو طائفه متنازع و چهار نفر آنها توسط اشرار مورد حمایت موساد و سیا به شهادت رسیدند، شهادت این عزیزان مخصوصاً ۴ مامور پلیس راه در محور خاش تفتان را به ملت بزرگ ایران و مقام معظم رهبری و خانواده‌های آنها تسلیت عرض می‌کنیم.

وی افزود: جنایتکاران با غدر و حیله و در قالب امدادخواهی این عزیزان را به قتلگاه کشاندند، ما خون آنها را از آمریکا و اسرائیل می‌بینیم.

وی ادامه داد: ما برای این انقلاب هزینه سنگینی پرداخت کردیم، هم ارتش مقتدر، هم سپاه معظم، هم نیروی انتظامی عزیز و هم سلحشوران مرزبانی برای آرامش، امنیت و تمامیت ارضی کشور بهترین عزیزان خود را فدا کرده‌اند، این جنایت‌ها ملت ما را بیدارتر و مقاوم‌تر می‌کند و دشمن را خوب می‌شناسند، ما در این خصوص به ملت بزرگ ایران، به مجموعه بزرگ نیروی انتظامی و به خانواده شهداء تسلیت می‌گوییم و با خون آنها پیمان می‌بندیم که ریشه ترور را در کشور عزیزمان ایران خواهیم خشکاند.

امام جمعه اردبیل با تأکید بر اینکه امتی که امام حسین(ع) دارد نباید زیر یوغ استعمار، استبداد و حکام خودسر باشد، اظهار کرد: اگر امت اسلامی از امام حسین(ع) تبعیت می‌کردند، الان جرثومه جنایت کاری مثل اسرائیل بر امت دو میلیاردی مسلط نبود و لحظه به لحظه آنها را خوار و ذلیل نمی‌کرد، یک نویسنده عرب گفته است که، ملت عرب برای سربلندی خود احتیاج به فکر حسین دارد.

وی اضافه کرد: در زمان خود امام حسین(ع) یک عرب بسیار فهمیده به امام عرض کرد، یا حسین! اگر تو شهید بشوی همه ما بعد از تو برده خواهیم شد و حالا آمریکا و اسرائیل امت اسلامی را بدتر از برده کرده‌اند؛ اسرائیل ۷۵ سال است خون مسلمانان بی‌گناه اعم از بزرگ و کوچک و زن و بچه را می‌ریزد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، عنوان کرد: اسرائیل این هفته دو جنایت بزرگ مرتکب شد، اول اینکه یک طفل به نام فارس ابوسمر از شهر قلقیلیه را به صورت بسیار فجیع به شهادت رساند و دل هر آزاده‌ای را در دنیا آتش زد، آمار اطفال کشته شده در تاریخ منحوس این رژیم منحوس بسیار تکان دهنده است، قتل این طفل آنچنان شنیع بود که وزیر خارجه بریتانیا نیز گفت اسرائیل باید به طور شفاف توضیح دهد که چرا این طفل را به صورت فجیع کشته است.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: علاوه بر آن، اسرائیل در عرض سه روز چهار جوان فلسطین را به طور وحشیانه اعدام کرد به حدی که خون شهداء دیوار را به رنگ سرخ درآورد، روزی نیست که این جرثومه جنایت و فساد مسلمان کشی و نسل کشی نکند و دولت‌های مسلمان‌ تماشا می‌کنند و حتی گاهی فرش قرمز برای رئیس جمهور یا نخست وزیر یا وزرای اسرائیل پهن می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: رسول خدا(ص) فرمود: من نخستین کسی هستم که روز قیامت بر خدای عزیز جبار وارد شوم، با کتابش و اهل بیتم، سپس امتم وارد می‌شوند، پس از ایشان بپرسم چه کردید با کتاب خدا و اهل بیت من؟

وی تصریح کرد: رسول خدا(ص) از این دولت‌ها سوال خواهد کرد که با آیات قرآن چه کار کردید؟ با آیه ” لا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَ عَدُوَّکُمْ أَوْلِیاءَ تلقون الیهم بالموده” چه کار کردید؟ با آیه “قَالَ رَبِّ بِمَا أَنْعَمْتَ عَلَیَّ فَلَنْ أَکُونَ ظَهِیرًا لِلْمُجْرِمِینَ” چه کار کردید؟

حجت الاسلام و المسلمین عاملی اظهار کرد: هر دولتی که در برابر رسول خدا(ص) جواب ندارد، رسول خدا(ص) شهادت خواهد داد که او از امت من نیست و این دولت‌ها آنجا آرزو خواهند کرد که ای کاش با خاک یکسان می‌شدند و چنین روزی را نمی‌دیدند، این مطلب در قرآن نیز این گونه آمده است که، “فَکَیْفَ إِذَا جِئْنَا مِنْ کُلِّ أُمَّةٍ بِشَهِیدٍ وَجِئْنَا بِکَ عَلَی هَؤُلَاءِ شَهِیدًا”(پس چگونه است (حال آنان) آن‌گاه که از هر طایفه‌ای گواهی آریم و تو را بر این امّت به گواهی خواهیم؟)، ”یَوْمَئِذٍ یَوَدُّ الَّذِینَ کَفَرُوا وَعَصَوُا الرَّسُولَ لَوْ تُسَوَّی بِهِمُ الْأَرْضُ وَلَا یَکْتُمُونَ اللَّهَ حَدِیثًا”(در آن روز آنان که به راه کفر رفته و نافرمانی رسول کردند، آرزو کنند که ای‌کاش با خاک زمین یکسان بودند، و از خدا سخنی پنهان نتوانند کرد)، یعنی اگر برای ملت‌های خودشان حقیقت امر را کتمان کرده بودند، آنها برای خداوند نمی‌توانند باطن و نیت اصلی خود را کتمان کنند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) می‌فرماید، من با مثل یزید کار دارم، آقای مطهری نیز می‌فرماید مثل یزید در زمان ما اسرائیل است و اگر امام بیاید الان به جنگ اسرائیل می‌رود، هرکس می‌خواهد خودش را محک بزند که آیا عزادار واقعی امام است یا نه، ببیند امروز اگر امام بیاید و بگوید وسایل خود را بردار من فردا عازم معرکه خواهم شد، همان جمله‌ای که امام حسین(ع) هنگام خروج از مکه فرمودند، آیا حاضر است برود یا نه؟

امام جمعه اردبیل عنوان کرد: شهدا و مدافعان حرم به این ندا لبیک گفتند و ثابت کردند که حتی بدون حضور امام حاضرند راه او را بروند؛ شهید سلیمانی در رأس کسانی بود که به ندای امام حسین(ع) لبیک گفت. بعضی‌ها به امام اگر غائب باشد ارادت دارند و با امام حاضر میانه‌شان خوب نیست، چون تکلیف درست می‌کند!

وی با اشاره به ورود وزیر امنیت رژیم غاصب صهیونیستی به مسجد الاقصی و هتک حرمت به ساحت آن مسجد، خاطرنشان کرد: جنایت دوم این هفته این است که بن غفیر وزیر امنیت اسرائیل که افراطی‌ترین و تندروترین وزیر تاریخ اسرائیل است، با دو هزار نفر از شهرک نشین‌های افراطی وارد مسجد الاقصی شد، گفتند امروز سالروز تخریب هیکل یعنی معبد سلیمان است، در حالی که معبد سلیمان اصلاً در قدس نبوده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: در فلسطین دو مکان مقدس وجود دارد، مسجد الاقصی و حرم ابراهیمی که در بخش قدیمی شهر الخلیل واقع است، اسرائیل حرم را نیز در اشغال دارد و درهای آن را بر روی فلسطینی‌ها بسته، در بیت المقدس دو گنبد دیده می‌شود یکی طلایی و دیگری غیر طلایی، غیر طلایی روی مسجد است و طلایی بر روی صخره مشرفه که رسول خدا(ص) از آنجا به معراج رفته است، صهیونیست‌ها درصدد هستند روی همان صخره بنای مزعوم سلیمان را بناء کنند.

وی یادآور شد: غالب کشورهای اسلامی نه همه آنها ورود به مسجد الاقصی و اهانت به آن و بیرون کردن مسلمان‌ها را محکوم و آن را تحریک آمیز خواندند، آنها فقط محکوم می‌کنند و اقدام دیگری نمی‌کنند و لذا آمریکا کاملاً از آنها راضی است. جمال عبدالناصر می‌گوید: هرگاه دیدید آمریکا از ما راضی است، پس بدانید که در مسیر گمراهی قرار گرفته‌ام.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: این‌ها همه نشان از ذلت امت مرحومه است، بن غفیر سومین بار است که به مسجد الاقصی وارد و به مسجد اهانت می‌کند و در مسجد عربده می‌کشد، آن ملعون در مسجد الاقصی گفت اینجا برای ما خیلی مهم است و این مسجد باید در اختیار ما باشد و قدس پایتخت ابدی ماست.

وی با بیان اینکه وزیر خارجه بریتانیا این هفته گفت سیاست طولانی مدت ما حمایت از تصمیماتی است که در پی محقق کردن دو دولت در خاک فلسطین و اسرائیل است، اظهار کرد: باید به این وزیر گفت، اسرائیل کشور جعلی است و آن را شما درست کردید، بیانیه بالفور بیانگر همه چیز است، این بیانیه لکه ننگی در پیشانی دولت بریتانیاست و هیچ وقت پاک نخواهد شد، بیانیه بالفور یک اعلامیه تاریخی است و طبق آن دولت بریتانیا در سال ۱۹۱۷ میلادی و در خلال جنگ جهانی اول برای اعلام حمایت از دولت بریتانیا مجوز ایجاد یک “خانه ملی برای مردم یهود” در فلسطین را صادر کرد، فلسطین در آن زمان جزو قلمرو تحت کنترل امپراطوری عثمانی بود و اقلیت کوچکی از یهودیان در آن زندگی می‌کردند.

امام جمعه اردبیل، در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره به تبریک رئیس کمیسیون اروپا به ۷۵ سالگی رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: رئیس کمیسیون اروپا اخیراً در تبریک ۷۵ سالگی رژیم غاصب اسرائیل در توجیه غصب فلسطین، گفته فلسطین یک صحرای لم‌یزرع و بیابان خشک بود و اسرائیل آن را به بهشت تبدیل کرد، یعنی فلسطینی‌ها کفران نعمت می‌کنند آنها باید از اسرائیل تشکر کنند و همچنین باید از ما اروپایی‌ها تشکر کنند که ما رژیمی را به فلسطین آوردیم که صحرای آنها را بستان کرد!

وی یادآور شد: او به طور صریح و ناخواسته اعتراف کرده اسرائیل غاصب است و از جای دیگر آمده و به جای جنایات وحشتناک اسرائیل در طول ۷۵ سال اشغال از فعالیت عمرانی این رژیم تجلیل کرده است.

وی ادامه داد: اروپا با این سخن خود اولاً مرتکب یک دروغ بزرگ شده، چون فلسطین تماماً باغات زیتون و از زیباترین نقاط خاورمیانه بود، ثانیاً به فلسطین و به تمام فلسطینی‌ها اهانت کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، خاطرنشان کرد: رئیس کمیسیون اروپا با بی‌شرمی گفته اسرائیل یعنی قلب تپنده دموکراسی در قلب خاورمیانه، قوانین بین‌المللی اشغال یک کشور را غیرقانونی می‌دانند، یک رژیم غاصب که تمام مواثیق بین المللی را زیر پا گذاشته چگونه از دموکراسی سهم دارد، این فرد با این سخنان خود اسرائیل را بر جنایات شنیع خود جری می‌کند و او قطعاً شریک جرم است.

وی با بیان اینکه از سال ۱۹۴۸ که اسرائیل در فلسطین تشکیل شده، ۵۲۰ شهر و روستا را با خاک یکسان کرده و ۷۰ درصد فلسطینی‌ها آواره کشورهای دیگر شده‌اند، گفت: اگر اسرائیل با این جنایت‌ها و با نژادپرستی وحشتناک، قلب دموکراسی خاورمیانه بوده است، پس از آن معلوم می‌شود که مصطلح اروپایی از دموکراسی با مصطلح بین‌المللی کاملاً فرق دارد و مشکل دنیای معاصر هم همین است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در سه ماه اول سال میلادی ۱۰۰ نفر از جمله زنان و کودکان را به شهادت رسانده، حمایت اروپا و آمریکا از جنایات اسرائیل جرأت این رژیم عفن را به جایی رسانده که نماینده مجلس اردن را دزدیده و زندانی کرده، با این حال اروپا و آمریکا وقاحت خطابه خوانی در خصوص حقوق بشر را از دست نداده‌اند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: به‌خاطر تعدیلات قضایی در اسرائیل کل قضات استقلال خود را از دست می‌دهند با این حال این مسئول کمیسیون اتحادیه اروپا می‌گوید اسرائیل قلب تپنده دموکراسی در خاورمیانه است خود اسرائیلی‌ها هر روز تظاهرات می‌کنند کارمندان سر کار حاضر نمی‌شوند، حتی ارتش و نیروی هوایی تهدید به ترک کار کرده‌اند و بسیاری از آنها دست از کار کشیده‌اند و می‌گویند با این تعدیلات کشور ما دیگر دموکراتیک نیست، اما تعصب، چنان چشم اروپایی‌ها را بسته که این فرد به اسرائیلی‌ها می‌گوید شما اشتباه می‌کنید اسرائیل مهد دموکراسی است!!!.

وی اظهار کرد: رسول خدا(ص) فرمود :”لا تقوم الساعه حتی یقاتل المسلمون الیهود” یعنی قبل از قیامت قطعاً مسلمان‌ها با یهود در قدس شریف وارد جنگ خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: من عرض می‌کنم نتانیاهو و بن غفیر با به‌هم ریختن اوضاع داخلی اسرائیل و تشدید جنایات وحشتناک خود در حق فلسطینی‌ها، مقدمه فرمایش رسول خدا(ص) را درست می‌کنند؛ طبق روایت عصر ظهور حضرت ولی عصر(عج) بعد از ظهور به جنگ آنها در قدس خواهد رفت و آرزوی ما حضور در آن جنگ مقدس و لشکر قدسی است.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha