یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام مصطفایی

 حوزه / رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین گفت: زندگی امام حسین(ع) فقط در روز عاشورا خلاصه نمی‌شود، همه جنبه‌های زندگی حضرت را باید دید؛ خطبه‌های امام(ع) قبل از عاشورا را هم باید خواند و در آن تأمل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی ظهر امروز در جمع کارکنان سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین گفت: اگر امروز می‌خواهیم با گذشت قرن‌ها از رخدادی که به عنوان پیام ماندگار نهضت سرخ حسینی که برای تاریخ منشاء رشد، تحول و تحرک نام گرفته، در مسیر حق حرکت کنیم باید در برابر دشمنان بایستیم، بنابراین باید در مسیر ایجاد و رشد بصیرت و آگاهی‌ دینی مردم و جوانان کوشا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم برای اندک لحظه‌ای هم که شده خودمان را در جای تک تک مردم آن زمان بگذاریم تا بفهمیم باز هم با وجود انواع راحت طلبی‌ها و وعده‌های مالی و غیرمالی دشمنان، با وجود تمام خرافه افکنی‌ها و شبهه‌هایی که علیه خاندان پیامبر(ص) و یارانش ریشه می‌دواند و علی رغم وجود ترس و اضطرابی که در کنار دودلی و دودستگی‌های مردم وجود داشت و منهای تمام تبلیغات دستگاه‌های حکومتی فاسد و دیگر عوامل، آیا باز هم پای در مرکب یاران حسین(ع) می‌گذاشتیم؟ .

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین گفت: زندگی امام حسین(ع) فقط در روز عاشورا خلاصه نمی‌شود، همه جنبه‌های زندگی حضرت را باید دید؛ خطبه‌های امام(ع) قبل از عاشورا را هم باید خواند و در آن تأمل کرد.

وی ادامه داد: در نهضت امام حسین (ع) و قیام عاشورا عوامل متعددی دخالت داشته که مهمترین آنها اقامه دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد.

حجت الاسلام مصطفایی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز از جهاد در راه خدا مهم تر، بوده و راه انبیاء شیوه صالحین موجب تقویت ایمان به خدا و آخرت و واجبی است که سایر واجبات با آن برپا می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ۱۷ IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    0 0
    عاشورا عصاره و خلاصه شرافت زندگی تمام بشریت از ابتدا تا انتها بود