شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ط

حوزه / عضو فقهای شورای نگهبان به تسلیم ناپذیری ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمنان اشاره کرد و گفت: کسانی در برابر دشمنان تسلیم می‌شوند که به باورهای دینی عقیده ندارند، در بیانیه و غیربیانیه هایشان می‌خواهند بگویند مردم ایران خسته شده‌اند، در حالی که ملت عاشورایی ایران خسته نشده و نخواهند شد.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله سید احمد خاتمی شب گذشته در مراسم عزاداری شب نوزدهم محرم در هیئت رزمندگان اسلام کاشان که در سالن ورزشی شهدای بسیج این شهر برگزار شد، اظهار داشت: اگر نقش آزادگان کربلا نبود نهضت سالار شهیدان ناکام می‌ماند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: آزادگان کربلا علاوه بر گرفتن جلو تحریف نهضت سالار شهیدان، عدم انفعال در برابر دشمن و تحقیر نمودن دشمن، با مقاومت جانانه، عزت حسینی را نیز حفظ کردند.

آیت الله خاتمی به روش‌های مقابله آزادگان کربلا در برابر دشمن اشاره کرد و با بیان اینکه کاروان اسرای کربلا با بصیرت و دشمن شناس بودند، یادآور شد: کاروان اسرای کربلا در برابر ۱۰ هزار مأمور مسلح علاوه بر اینکه به هیچ عنوان مرعوب دشمن نشدند، بلکه با نشان ندادن ذره‌ای انفعال و ترس از خودشان دشمن را نیز به شدت تحقیر کردند.

وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) تمام تلاش خود را برای بیدار کردن وجدان‌ها به‌کار گرفتند، گفت: قیام مختار و توابین نشأت گرفته از روشنگری‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بود.

امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه روشنگری‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) باعث شد زن‌هایی که شوهرانشان در جنایت کربلا دست داشتند دیگر آنها را به خانه هایشان راه ندهند، اظهار کرد: با سخنرانی‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) دشمن تحقیر شد و تمام کسانی که در کربلا جنایت کرده بودند نیز به دست مختار به قتل رسیدند.

وی با بیان اینکه در خطبه امام سجاد(ع) بیش از ۸۰ صفت از صفات حضرت علی(ع) آمده است، ابراز کرد: امام سجاد(ع) به‌دنبال فرصتی بودند که حضرت علی(ع) را در شام معرفی کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان، با بیان اینکه کاروان اسرای کربلا دشمن شناس بودند، خاطرنشان کرد: کسانی که می‌خواستند آزادگان کربلا را اعدام کنند، خودشان به دست آزادگان از پای درآمدند و نشان داده شد که صراط مستقیم راه مقاومت در مقابل دشمن است.

وی از کاشان به عنوان شهر منبر، مداحی اهل بیت(ع) و شهر پامنبری‌ها نام برد و یادآور شد: نمادهای عزاداری در کاشان، نشانه‌هایی از ارادت دیار دارالمومنین به اهل بیت(ع) است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه دشمنان ایران در پی آن هستند که ایران را مرعوب کنند ولی ملت عاشورایی ایران مرعوب نشده و نخواهد شد، اظهار کرد: دشمنان علیرغم پیاده نمودن توطئه‌های فراوان علیه ملت عاشورایی ایران، تاکنون ذره‌ای به اهدافشان نرسیده‌اند و در بسیاری از این توطئه‌ها شکست خورده‌اند.

امام جمعه موقت تهران، به تسلیم ناپذیری ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمنان اشاره کرد و یادآور شد: کسانی در برابر دشمنان تسلیم می‌شوند که به باورهای دینی عقیده ندارند، در بیانیه و غیربیانیه هایشان می‌خواهند بگویند مردم ایران خسته شده‌اند، در حالی که ملت عاشورایی ایران خسته نشده و نخواهند شد و با وفاداری به نظام، پای آرمان‌های اصیل دینی خودشان ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه هیچ کس مانند حضرت امام (ره) آمریکا را خوار و ذلیل نکرد، خاطرنشان کرد: فرمایش صریح امام خمینی(ره) است که فرمودند «آمریکا شیطان بزرگ است و لحظه‌ای دست از توطئه علیه ایران بر نمی‌دارد» و لذا مردم با عمق نفرت شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهند.

امام جمعه موقت تهران، به کتاب خاطرات کارتر که چندین بار بی‌اختیار بر آبروی آمریکا گریه کرده اشاره کرد گفت: کارتر در کتاب خاطراتش نوشته یک بار علیرغم شش ماه تدارک عملیات سرّی برای نجات گروگان‌ها اما پس از اینکه هواپیما در صحرای طبس سقوط کرد، بی‌اختیار گریه کردم.

وی با انتقاد از کسانی که بعد از ۴۰ سال هنوز دَم از مذاکره با آمریکا می‌زنند، خاطرنشان کرد: این افراد هنوز باورشان نشده که آمریکا شیطان بزرگ است.

آیت الله خاتمی، با بیان اینکه اتاق ضد یمن، عملیات علیه سوریه و عملیات اغتشاشگران پاییز ۱۴۰۱، در آمریکا اداره می‌شد، اظهار کرد: با توجه به همه این شیطنت‌های آمریکا، باز هم عده‌ای می‌گویند مذاکره با آمریکا.

وی کِشاندن ملت به کف خیابان، راه‌اندازی جنگ مسلحانه با نظام و ایجاد مشکلاتی برای کشور را مهمترین اهداف اغتشاشگران در سال گذشته عنوان کرد و گفت: در حالی که زمینه‌ساز جنایت شاه چراغ هم از دیگر اهداف اغتشاشگران بود اما به‌حمدالله با خنثی شدن تمام نقشه‌هایشان نتوانستند به اهداف پلیدشان برسند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، با اشاره به وجود بعضی از مشکلات در کشور، خاطرنشان کرد: از آنجایی که مقام معظم رهبری به صورت قاطع فرمودند آینده را روشن‌تر از زمان فعلی می‌بینم، بنابراین الگوی ما عاشورا، کربلا و آزادگان حسینی هستند و در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ضعف IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    0 350
    آری ضعف اعتقادی، ضعف در شجاعت را در پی دارد
  • ضعف و زبونی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    0 363
    وقتی شخص دچار ضعف و زبونی است همین است. یارای ادراک نصرت الهی ندارد.
  • عبدالله IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    615 0
    «مذاکره» فی‌نفسه نه مقدس است و نه مذموم؛ بسته به شرایط‌، موقعیت و مصالح داخلی و خارجی کشور، توصیه یا نهی می‌شود. بنابراین مدام این کلمه را تکرار و نُقل و نبات هر سخنرانی کردن زیبنده نیست. جهت یادآوری عرض می‌شود: حضرت حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام عموی والامقام پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله در غزوه احد به دست سپاه ابوسفیان به شهادت رسید؛ و همین ابوسفیان علاوه‌بر این‌که بر فراز کوه احد رفت و به ستایش بت‌ها پرداخت و به پیامبر طعنه زد، سال دیگر نیز با یاری یهودیان مدینه، پیکار خندق را بر ضد پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله ترتیب داد. اما بعدها وقتی حضرت خاتم‌الانبیاء مصلحت جامعه اسلامی را در مذاکره و پرهیز از خون‌ریزی دیدند، صلح حدیبیه با مشرکان مکه برقرار شد. جالب این‌جاست که دو سال از این صلح نگذشته، کفار آن‌را نقض کردند! آیا نعوذبالله باید به آن‌حضرت ایراد گرفته می‌شد که مثلاً چرا به کفار اعتماد کردید؟ درحالی که اصلاً اعتمادی در کار نبود. دو طرف نشستند باهم مذاکره و توافقی کردند، بعد یک‌طرف نقض پیمان کرد، مسئولیت و تعهد وفای به عهد از دوش طرف دیگر هم برداشته شد. علی‌ایّ‌حال، سرانجام پس‌از دشمنی و پیکارهای متعدد، ابوسفیان در سال ۸ هـ.ق، به هنگام فتح مکه به وساطت عباس‌بن عبدالمطلب، نزد پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله آمد و (هرچند زبانی) اسلام آورد و وجود مقدس اشرف کاینات نیز که سینه مبارک‌شان مخزن اسرار و علوم الهی بود، همین اسلام ظاهری را از ابوسفیان پذیرفتند و خانه او را پناهگاه امن اعلام کردند. پس‌از آن، ابوسفیان و خانواده‌اش (ولو به ظاهر) در شمار مسلمانان درآمدند. این مطالب فقط برای درج در کتاب‌ها و نقل در تاریخ نیست؛ ما از تمام زوایای سیره نبوی صلی‌الله‌علیه‌وآله در موقعیت‌های مختلف می‌توانیم بهره ببریم و تنها شرط آن، حفظ مصالح جامعه اسلامی است که توسط مقام معظم رهبری ایده‌الله‌تعالی تشخیص داده می‌شود. یادآوری این مطلب نیز خالی‌از لطف نیست که «مذاکره» در سا‌ل‌های دولت مطلوب آقایان از سال 1384 تا 1392 نیز توسط آقایان لاریجانی و جلیلی انجام می‌گرفت و در سال پایانی آن دولت با اذن رهبر معظم انقلاب، دکتر ولایتی مذاکراتی با نمایندگان آمریکا و برخی مقامات اروپایی داشت. در زمان دولت انقلابی فعلی نیز این خط مذاکره با واسطه‌هایی در عمان و دیگر مناطق ادامه دارد. فتأمل!
    • خردمندی IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      0 306
      مذاکره ملتمسانه و طرف را حلال مشکلات دانستن، رفتار ذلیلانه ای است که هیچ مسلمانی را سزا نیست بدان سفارش کردن و تن دادن. صحبت بر سر این است که هل دادن مسئولان به مذاکره با کسی که علاوه بر نقض عهد حاضر به تعهد و پایبندی مستحکم نیست، با کدام خردمندی همخوانی دارد؟
    • روبه مکاره IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      0 297
      چه کسی از "فی نفسه" صحبت کرد؟ نهی از مذاکره با توجه به مشخصات آن هست، طرف شما قلدرمآبانه صحبت می کند، به تعهداتش پایبند نیست و رسما یا عملا زیر پا می گذارد، خب طرف شما اگر روی کاغذ و در بیان بهترین و برترین امتیازها را بدهد، و بعد همه پشیزی ارزش ننهد، چه ارزشی دارد؟ با دست خود، خود را مضحکه کردن نیست؟ آیا درست است حیثیت خودمان را به رایگان حراج بگذاریم؟
    • اوجب التکرار IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      0 215
      وقتی خواب ها سنگین است، تکرار بیدار باش فوق العاده واجب هست. مشهوره که می گویند فلان حیوان اگر راه رو در پیش بگیره که توی مسیر پایش توی چاله موش برود دیگر آن راه را نمی رود، ما انسانیم شعوری که خدا به ما داده با کدام حیوان قابل مقایسه است؟ دنبال چی هستیم؟ بیرون آمدن از تنگنای مالی؟ مگر خدا کلید اون رو ایمان و تقوی معرفی نفرمود؟ خب ما برای تقویت ایمان و تقوای اجتماعی چکار می کنیم؟
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    0 0
    ___ بسمه تعالی __ ز ایمان محکم به دین یاوری __ شکوه و بزرگی بدست آوری __ برو دین اسلام درست درک کن __ تن آسائی و کاهلی ترک کن __ مشو شیفته ی دیگران هیچگاه __ بدین خدا می توان یافت راه _ نه خود شیفته باش و نه خود باخته __ بوجه نکو باش خود ساخته __ بدینسان رسی دوست بخود باوری __ بعقل و بعلم ار کنی داوری __