دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شعبانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه آنچه توانست موانع را از مقابل اسلام بردارد، مسأله شهادت بود، گفت: شهادت فلسفه ماندگاری اسلام و فرهنگ مقابله با دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی شب گذشته در سومین یادواره شهدای عملیات رمضان و مرصاد با بیان اینکه در سال ۶۱ هجری و زمانی که اسلام در حال افول بود، امام حسین(ع) با ایستادگی در مقابل کفر، دین خدا را حفظ کرد، اظهار داشت: پس از آنکه امام حسین(ع) مسیر شهادت را باز کردند، این مسیر روشن تا به امروز ادامه یافته و امروز شاهد تمثال مبارک شهدا در این مراسم هستیم که نشان دهنده استمرار همین راه است.

امام جمعه همدان، افزود: شهدا از جان خود که با ارزش‌ترین‌ داشته یک انسان است گذشت کردند تا امنیت ما حفظ شود.

وی با تأکید بر اینکه شهدا برای حفظ اسلام به میدان آمدند، گفت: این وصیت شهدا و وظیفه امروز ما است که باید در راه حفظ اصول اسلام تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه آنچه توانست موانع را از مقابل اسلام بردارد، مسأله شهادت بود، افزود: شهادت فلسفه ماندگاری اسلام و فرهنگ مقابله با دشمن است.

حضور مردم در میدان، عامل شکست منافقین در مرصاد بود

سردار مهدی فرجی نیز با بیان اینکه باید رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان همدانی را برای نسل جوان تبیین کنیم، اظهار داشت: عملیات ۱۱ شهریور، از عملیات‌های ارزشمندی بود که توسط رزمندگان همدانی انجام شد و با وجود شرایط بد دمایی هوا و گرمای شدید، اما این رزمندگان همدانی بودند که با حدود هزار نفر سد راه دشمن شدند و ضربات سنگینی به آنها وارد کردند.

وی افزود: کمترین امکانات در عملیات رمضان برای رزمندگان وجود نداشت، تا جایی که تمام رزمندگان مشکل گوارشی پیدا کردند، اما هیچ کس قدمی عقب نگذاشت و تا آخرین لحظه از وطن دفاع کردند.

سردار فرجی به تشریح نقش رزمندگان همدانی در عملیات مرصاد پرداخت و خاطرنشان کرد: منافقین همه شرایط را برآورد کرده بودند و به گمان خود مشکلی برای رسیدن به تهران نداشتند، همانند برآوردی که صدام در روز اول جنگ نسبت به وضعیت کشور داشت، اما آنچه در این بین هر دو آنها را با شکست روبرو کرد، حضور مردم در میدان بود، اصلی که دشمن آن را پیش‌بینی نکرده بود.

وی با اشاره به اینکه در مرصاد منافقین با تجهیزات و امکانات کامل وارد شده بودند، گفت: منافقین تا چهارزبر پیش رفتند اما این بچه‌های همدان بودند که راه آنها را سد کردند و اجازه حرکت به آنها ندادند.

شهدا با تمام وجود از حاکمیت دین در کشور دفاع کردند

همچنین سردار مهدی روحانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس، عملیات رمضان و مرصاد را از پیچیده‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: دشمن پس از فتح‌المبین و بیت‌المقدس استراتژی خود را تغییر داد، به نحوی که با ایجاد خاکریز و میادین مین، زمین را مسلح کردند تا مانعی بر سر راه رزمندگان ایجاد کنند.

وی افزود: از دیگر نقشه‌های دشمن ایجاد پیوستگی سیم خاردار با میادین مین بود که پس از آن رزمندگان ایرانی به سختی می‌توانستند به عراقی‌ها نزدیک شوند.

سردار روحانی، با بیان اینکه تمامی این سختی‌ها و حتی گرمای ۴۸ درجه خوزستان هم حریف رزمندگان ایرانی نشد، خاطرنشان کرد: با وجود آنکه عملیات رمضان بسیار سخت و پیچیده بود، اما این ایران بود توانست استراتژی جنگ را تغییر دهد.

وی با اشاره به اینکه در عملیات مرصاد با دو دشمن داخلی منافقین و دشمن بعثی روبرو بودیم، یادآور شد: در سال پایانی دفاع مقدس، ما با سه دشمن درحال جنگ بودیم، عراق، منافقین و آمریکایی‌ها در خلیج فارس، اما تمام این اتحاد دشمنان نیز نتوانست در برابر رزمندگان ایرانی مقاومت کنند.

این فرمانده دوران دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: بزرگانی که در مکتب امام(ره) تربیت شدند، بدون اینکه به دشمن امتیازی بدهند کشور را به سمت پیروزی هدایت کردند و این هنر حضرت امام(ره) بود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهدا با اهل بیت(ع) ارتباط خاصی برقرار کرده بودند، اظهار کرد: این شهدا بودند که با تمام وجود از حاکمیت دین در کشور دفاع کردند و ما را مدیون خود کردند.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha