یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد حسین کتابچی

حوزه / امام جمعه قمصر با بیان اینکه دشمن با هزینه‌های بسیار سنگین با ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت می‌خواهد مردم را در مقابل نظام قرار دهد، گفت: دشمن توان زیادی را صرف این میدان کرده‌ اما نتوانست توفیقی به‌دست بیاورد و مردم با بصیرت همیشه در راهپیمایی‌ها و انتخابات و دیگر موارد جواب‌های دندان شکنی به آنها داده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام محمد حسین کتابچی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قمصر در مصلای این شهر، ضمن تسلیت ایام شهادت امام سجاد(ع) با بیان اینکه شرایط امامت امام سجاد(ع) با هیچکدام از ائمه دیگر قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: آن حضرت در روز عاشورا در دوران اوج ظلم بنی امیه و در حالت بیماری به امامت رسید و بار سنگین هدایت امت را درحالی به عهده گرفت که داغ پدر و برادرها و عموها و پسر عموهایش را دیده بود.

حجت الاسلام کتابچی به وظیفه حضرت سجاد(ع) در بازسازی فرهنگی جامعه مسلمینی با وجود گذشت ۲۰ سال از رحلت پیامبر که بسیار آسیب دیده بود، اشاره کرد و گفت: آن حضرت در شرایطی اقدام به بازسازی فرهنگی کرد که تمامی ارزش‌های جامعه نبوی تبدیل به ضد ارزش‌های جامعه اموی شده بود.

امام جمعه قمصر، زنده نگه داشتن نهضت عاشورا و واقعه عظیم کربلا را از دیگر اقدامات امام سجاد(ع) عنوان کرد و یادآور شد: اگر امروز می‌بینیم اینطور نام سید الشهدا(ع) در تمامی عالم بر سر زبانهاست و مذهب تشیع در اوج عزت قرار دارد، نتیجه تلاش، مجاهدت و سیاست امام سجاد(ع) است.

وی با بیان اینکه شیعه درس مقاومت را نه فقط از کربلا بلکه از زندگی ائمه اطهار (ع) فرا گرفته است، خاطرنشان کرد: شیعه با مقاومت زنده است و با مقاومت خودش را حفظ کرده و به اوج عزت رسیده است.

حجت الاسلام کتابچی ضمن گرامی داشت ۲۳ مرداد سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه، اظهار کرد: هیچ تحلیل‌گر نظامی نمی‌توانست پیروزی حزب الله را پیش بینی کند، ولی روز دهم جنگ رهبر معظم انقلاب توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به سید حسن نصر الله پیغام فرستادند که پیروز این جنگ شمایید.

وی تصریح کرد: گرچه اسرائیلی‌ها به یقین رسیده‌اند که به هیچ عنوان در نبرد نظامی با کشور ما توفیقی نخواهند داشت، اما هرگز از دشمنی دست بر نخواهند داشت و لذا امروز میدان مبارزه را تغییر داده‌اند و به دنبال استحاله نظام اسلامی از درون هستند، تا از طریق جنگ اقتصادی و تحریم، به‌دنبال آن نارضایتی مردم را بدست بیاورند و کاری کنند مردم از همراهی با انقلاب و جمهوری اسلامی دست بر دارند.

حجت الاسلام کتابچی، با بیان اینکه دشمن با هزینه‌های بسیار سنگین با ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت می‌خواهد مردم را در مقابل نظام قرار دهد، یادآور شد: دشمن توان زیادی را صرف این میدان کرده‌ اما نتوانست توفیقی به‌دست بیاورد و مردم با بصیرت همیشه در راهپیمایی‌ها و انتخابات و دیگر موارد جواب‌های دندان شکنی به آنها داده‌اند.

امام جمعه قمصر با بیان اینکه دشمن از طریق جبهه فرهنگی، ماهواره، فضای مجازی و پخش سریال‌های مختلف برای نابود کردن بنیان خانواده، ارزش‌های متعالی دینی و فرهنگ چند هزار ساله وارد عمل شده است، گفت: دشمن با تبلیغ فرهنگ برهنگی و بی‌بند و باری، فتنه و شورش سال قبل که به اسم زن، زندگی آزادی بود به دنبال ضربه زدن به بنیان خانواده می‌باشد، اما به لطف خداوند و مدد اهل‌بیت(ع) در تمام صحنه‌ها شکست خورده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha