شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه بندر امام خمینی (ره) حجت الاسلام عبادی

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه اولویت اعضای شورای شهر و شهردار این شهر باید مناطق کم‌برخوردار و محروم باشد، گفت: اعضای شورای شهر پاسخگوی عملکرد خود و سؤالات شهروندان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت‌الاسلام جاسم عبادی، امام جمعه بندر امام خمینی(ره) امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک به هیئت رئیسه جدید شورای شهر اظهار کرد: یکی از حقوق و انتظارات مردم از اعضای شورا و شهردار بندر امام به سرانجام رسیدن پروژه‌های عمرانی است.

وی افزود: مردم انتظار دارند پروژه‌های عمرانی در سطح شهر انجام شود و امیدوارند که امسال شاهد بهره‌برداری و افتتاح این پروژه‌ها باشند. پروژه‌های عمرانی از قبیل جاده کمربندی باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود، همچنین انتظار می‌رود اوضاع فضای سبز، پارک‌های محلی و مشکلات بازار و بازاریان ساماندهی شود.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: امیدوارم شاهد نهضت آسفالت باشیم چراکه اوضاع معابر شهری بندر امام به شدت اسفناک است که در این رابطه باید اقدامات مثبت و لازم با سرعت قابل قبول انجام بگیرد و امسال این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

حجت الاسلام عبادی یادآور شد: متاسفانه ورودی‌های شهر بندر امام خمینی(ره) به هیچ وجه مطلوب نیست و چهره زیبایی ندارد و این موضوع به هیچ عنوان در شأن شهری که مزین به نام بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی است، نیست و هرچه سریعتر این ورودی‌ها باید اصلاح و زیباسازی شود.

وی تأکید کرد: اولویت اعضای شورای شهر در برنامه‌ریزی باید توجه به مناطق کم‌برخوردار باشد، مردم این مناطق به شدت از اعضای شورا گله‌مند هستند و انتظار دارند به مشکلات عمرانی آنها رسیدگی شود.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) بر لزوم تسریع در اجرای پروژه تأکید کرد و گفت: اگر سرعت عمل در کارها نباشد هزینه‌های زیادی روی دست مسئولان خواهد گذاشت و با چند برابر هزینه مجبور می‌شوند پروژه‌ها را به سرانجام برسانند و گاهی اوقات هم ممکن است پروژه‌ای به سرانجام نرسد و باعث گلایه مردم شود.

حجت الاسلام عبادی تأکید کرد: در این رابطه باز هم بنده تا حصول نتیجه در راستای احقاق حقوق مردم شریف بندر امام خمینی(ره) پیگیری خواهم کرد و نتیجه پیگیری‌ها را با شهروندان عزیز در میان خواهم گذاشت.

وی عنوان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر بندر امام بدانند که زمان خدمتگزاری به مردم محدود است و این فرصت به سرعت می‌گذرد. اعضای شورا و شهردار دو سال از فرصت خدمتگزاری به مردم را پشت سر گذاشته‌اند و مردم همچنان امیدوار به تحول عمرانی در شهر بندر امام هستند.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) ادامه داد: اعتماد مردم به خدمتگزاران خود بزرگ‌ترین سرمایه است نباید کفران نعمت کرد و با بی‌توجهی و قدرنشناسی و عدم خدمت صادقانه به مردم این اعتماد را از بین برد و باعث بی‌اعتمادی مردم شد.

حجت الاسلام عبادی یادآور شد: توصیه دیگری که به اعضای شورای اسلامی شهر بندر امام دارم این است که با مردم گفتگو کنند و پاسخگوی عملکرد خود و سوالات مردم باشند. مردم باید از عملکرد شما آگاه باشند.

وی افزود: خدای ناکرده دچار اختلافات نشوید و اگر هم اختلافی وجود دارد با گفتگو حل و فصل شود، همچنین از ورود به مسائل حاشیه‌ای به شدت بپرهیزید چرا که پرداختن به این مسائل باعث از بین رفتن فرصت خدمتگزاری به این مردم شریف و نجیب می‌شود.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) با تسلیت ۲۵ محرم‌الحرام سالروز شهادت امام زین العابدین علی بن الحسین(ع) اظهار کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) قیام کردند و مطالبی که همه شنیده‌اند اتفاق افتاد. هر قیامی که اتفاق می‌افتد و هر انقلابی که در طول تاریخ صورت پذیرفته به صورت طبیعی دشمنان به دنبال تحریف آن انقلاب هستند یا به دنبال این هستند که آن قیام و انقلاب را به فراموشی بسپارند.

حجت الاسلام عبادی افزود: بنابراین وظیفه امام حسین(ع) جهاد بود که با تقدیم جان و مال و اسارت فرزندان انجام دادند. وظیفه امام بعدی و افرادی که باقی ماندند مسئله جهاد تبیین بود، برای جلوگیری از انحراف و تحریف این قیام و این که مردم بدانند امام به چه منظور قیام کردند امام زین العابدین به وظیفه خودشان یعنی جهاد تبیین عمل کردند. حضرت زینب(س) هم به این وظیفه خودشان عمل کردند.

وی تصریح کرد: امام سجاد(ع) پرچم‌دار و علمدار جهاد تبیین است و با این جهاد جنگ به ظاهر باخته را به پیروزی تبدیل و کاری کرد که در شام که اسمی از اهل بیت نشنیده بودند و اسلام‌شان از اول با معاویه شروع شده بود، اولین روضه را برای اهل بیت برگزار کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha