دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام مهدی حیدری امام جمعه موقت کنگان

حوزه/ امام جمعه موقت کنگان گفت: در جنگ ۲۳ روزه لبنان به رغم حمایت های آمریکا، دول غربی و عربی، پوزه صهیونیست ها به خاک مالیده شد و اسرائیل در حال اضمحلال و از بین رفتن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام مهدی حیدری امام جمعه کنگان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامی داشت ۲۳ مرداد روز مقاومت اسلامی گفت: در جنگ ۲۳ روزه لبنان به رغم حمایت های آمریکا، دول غربی و عربی، پوزه صهیونیست ها به خاک مالیده شد و اسرائیل در حال اضمحلال و از بین رفتن است.

وی با اشاره به ۲۳ مرداد سالروز جنگ ۳۳ روزه حزب الله و رژیم صهیونیستی گفت: ۲۳ مرداد روزی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حزب الله به جهان عرب و اسلام عزت دوباره بخشید.

حجت الاسلام حیدری با گرامیداشت ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان به ایران اسلامی گفت: آزادگان الماس‌های درخشان جمهوری اسلامی ایران اند.

وی افزود: پیشنهاد می شود خاطرات آزادگان به عنوان سرمایه معنوی به صورت کتاب درآید تا همواره مورد استفاده و فرزندان ما به این الگوهای ایثار و فداکاری افتخار کنند.

امام جمعه موقت کنگان فهم سنت‌های الهی، عبرت گرفتن از درس‌های بزرگ آزادگان، ثواب و جزای الهی را بخش دیگری از ارزش‌های معنوی آزادگان عنوان کرد و بیان داشت: اگرچه آنها به ظاهر اسیر بودند اما آنها آزادگان و پیروز واقعی این جبهه بودند و لحظه لحظه عمر آزادگان در دفتر دیوان الهی محفوظ است.

حیدری با تسلیت شهادت جانسوز یادگار کربلا حضرت امام زین العابدین علیه السلام گفت: خطابه‌های آتشین امام سجاد علیه السلام موجب بقای اسلام و نهضت سرخ حسینی و بر ملا شدن چهره کریه دشمنان شد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه صحیفه سجادیه به عنوان یادگار بزرگ آقا امام سجاد علیه السلام و بیان مباحثی در خصوص دعاهای آن حضرت در صحیفه سجادیه عنوان داشت: صحیفه سجادیه «جامعه‌ساز» است و اخلاق و معنویت جامعه را که اصلی‌ترین رکن تمدن اسلامی است، تقویت کرده و از انحراف و انحطاط جلوگیری می‌کند.

امام جمعه موقت کنگان در ادامه به اسلام ستیزی افرادی چون معاویه اشاره و بیان کرد: اگر سیاست‌های اسلام ستیزی معاویه و شیعه ستیزی او نبود، امروز اسلام جهانگیر و تمام دنیا را فرا گرفته بود.

حجت الاسلام حیدری در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه ناامید کردن مردم را سیاست مهم و راهبردی دشمن دانست و آن را گناهی نابخشودنی بیان کرد و اظهار داشت: امروز بالاترین جهاد، امید آفرینی و کار و همت صادقانه برای حل مشکلات مردم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha