دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کارگروه نماز و تبلیغات دینی اربعین

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: اولین مسئله ای که باید در پیاده روی اربعین مورد توجه قرار گیرد ساماندهی مبلّغین و مبلّغات و سخنرانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجت الاسلام منصور امامی امروز در جلسه کارگروه تبلیغ و نماز آذربایجان غربی که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان با موضوع بررسی مسائل و موارد تبلیغی و فرهنگی مورد نیاز در پیاده روی اربعین برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته که برای اولین بار از مرز آذربایجان غربی به اربعین زائر اعزام شد، مشکلات و موارد مورد نیاز مورد بررسی قرار گرفت و امسال در تلاش هستیم که این مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: باید فرهنگ زائر اربعین بیشتر از گذشته برای مردم تبیین شود و هم مردم نسبت به زواری که از استان عبور می کنند موارد لازم را رعایت کنند و هم زوار ایرانی که به عراق می روند نسبت به رعایت حداکثری آداب زیارت توجیه شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: اولین مسئله ای که باید در پیاده روی اربعین مورد توجه قرار گیرد ساماندهی مبلغین و مبلغات و سخنرانان است. تبلیغات اسلامی روزهای آتی جلسه ای را در این خصوص برگزار خواهد کرد، هیئات مذهبی هم باید پای کار بیایند و مادحین مواکب حسینی نیز لازم است ساماندهی شوند و این مسئله هم وظیفه تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی است که پیگیری خواهد شد.

وی عنوان کرد: یکی از موارد مورد نیاز ساماندهی نماز خانه های بین راهی و برنامه ریزی برای اقامه نماز اول وقت بود که این مسئله وظیفه ستاد اقامه نماز است و باید بسته های فرهنگی ویژه اربعین برای معرفی فرهنگ ناب علوی و فرهنگ استان آذربایجان غربی و آداب و سنت های پیاده روی اربعین و زیارت سیدالشهدا (ع) تهیه شده و در اختیار زوّار اربعین قرار گیرد، این مسئله نیز به عهده اوقاف و امور خیریه و ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی می باشد.

حجت الاسلام امامی گفت: روحانیون موردنیاز مواکب حسینی با همکاری تامین شده و یکی از مسائلی که لازم است در پیاده روی اربعین مورد بررسی قرار گیرد، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در طول مسیرهای پیاده روی و توجه به قرآن در این رویداد تاریخی است.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام اسد میرزایی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم نهضت امام حسین (ع) را جهانی کنیم، گفت: باید هر سال نهضت امام حسین علیه السلام را بازسازی کرده و جهانی کنیم و در این راستا هر کسی هر چه از دستش بر می آید باید به عنوان وظیفه شرعی انجام دهد.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در استان آذربایجان غربی تصریح کرد: باید از تریبون های نماز جمعه و جماعت و منابر برای فرهنگ سازی اربعین استفاده شود. صدا و سیما نیز در این باره نقش اساسی دارد و در این راستا با صدا و سیما هماهنگی های لازم انجام شده است و کلیپ های کوتاه و برنامه های متنوع هم در مورد اربعین در صدا و سیما تولید خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha