دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سلماس

حوزه/ حجت الاسلام سید ابراهیم طباطبایی با تقدیر از حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در شهرستان سلماس گفت: این حضور بدون تکلف و ساده و بی آلایش مدیر حوزه های علمیه کشور در مدارس علمیه شهرستان ها و بازدید از مدارس علمیه و جریان مشکلات و نیازها قرار گرفتن، حقیقتا جای تقدیر دارد که در نوع خود حرکت کم نظیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مجتبی فاضل امروز در بازدید از مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) سلماس و جلسه با امام جمعه این شهر اظهار داشت: انتظارات از طلاب خواهر و مدارس علمیه بسیار بالاست اما به تناسب انتظارات موجود باید امکانات در اختیار آن ها قرار داده شود که تلاش داریم با همراهی و همکاری مجموعه های کشوری این مسئله را حل کنیم.

وی با بیان این که هدف از این بازدیدها در جریان مشکلات، نیازها و ظرفیت مدارس علمیه قرار گرفتن است، خاطرنشان کرد: کمبود امکانات یکی از مهم ترین مطالبات مدارس علمیه است و لازم است مسئولین شهرستانی و استان و کشوری در این مسئله به صورت جدی وارد شده و حمایت های لازم را انجام بدهند و ما هم در قم با مسئولین عالی رتبه در این خصوص مذاکراتی داریم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور بیان داشت: همان گونه که رهبر انقلاب نیز بیان کرده اند « پدیدهٔ خواهران طلبه خیلی پدیدهٔ عظیم و مبارکی است و قرار است هزاران عالم، پژوهشگر، فقیه و فیلسوف در حوزه‌های علمیهٔ خواهران تربیت شوند ». و ما هم تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته ایم.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام سید ابراهیم طباطبایی امام جمعه سلماس نیز با تقدیر از حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در سلماس گفت: حضور بدون تکلف و ساده و بی آلایش مدیر حوزه های علمیه کشور در مدارس علمیه شهرستان ها و بازدید از مدارس علمیه و جریان مشکلات و نیازها قرار گرفتن، حقیقتا جای تقدیر دارد که در نوع خود حرکت کم نظیری است.

وی ادامه داد: طلاب خواهر سرمایه های معنوی حوزه های علمیه هستند و سال ها روی آن ها سرمایه گذاری های کلان صورت گرفته تا به حدی از رشد علمی و معنوی دست یابند و لازم است مسئولین امر در این مورد به گونه ای تدبیر کنند که طلاب خواهر بعد از فارغ تحصیل شدن در رشته های مورد نیاز و دستگاه های فرهنگی و تبلیغی مشغول به فعالیت شوند و طلبگی خود را حفظ کنند.

امام جمعه سلماس خاطرنشان کرد: حمایت از اساتید و کادر مدارس علمیه خواهران بسیار ناچیز است و با این حد از حمایت حضور آن ها در مدارس علمیه خواهران و اهتمامشان به امر تربیت طلبه و تبلیغ دین حقیقتا یک جهاد فی سبیل الله است و خیلی ها به دلیل ناچیز و اندک بودن حمایت ها در حوزه به مجموعه های غیرحوزوی می روند.

در پایان این جلسه مریم رضوی مدیر مدرسه علمیه خواهران سلماس گزارشی از فعالیت های مدرسه و کمبودها، مشکلات و ظرفیت ها ارائه کرد.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha