پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
سید حسین موسوی رابطی در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدیرکل حج و زیارت استان قم گفت: تا امروز بیش از ۳۳ هزار و ۷۰۰ نفر از قم برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید حسین موسوی رابطی در دیدار مدیران و خادمان زائران قم در حج ۱۴۰۲ با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس شوری عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امسال در کشور قریب به ۸۷ هزار و ۵۰۰ حاجی به مکه مکرمه مشرف شدند و ۲ هزار و ۴۷۰ نفر حجاج، از استان قم اعزام شده بودند.

مدیرکل حج و زیارت استان قم با بیان اینکه ۱۶ کاروان از استان قم برای سفر زیارتی حج سازماندهی شدند، افزود: برای حجاج جلسات آموزشی فرهنگی، معارف حج، بهداشتی، امنیتی و... در قم صورت گرفت و شکرخدا امسال شاهد سفری بسیار کم خطر و آرام برای حجاج قمی بودیم.

وی اظهار کرد: سفر حج امسال با سال‌های گذشته، متفاوت بود و محدودیت سنی نداشتیم؛ میانگین سن حجاج استان قم قریب به ۶۳ سال بود؛ پیش از کرونا، سالانه بیش از صد هزار نفر در قالب کاروان‌های حج، عمره و عتبات عالیات، به زیارت مشرف می‌شدند.

مدیر کل حج و زیارت استان قم گفت: با توجه به تعداد ثبت‌نامی‌های بالا از استان قم برای سفر زیارتی حج تمتع، ضرورت دارد تا در سال‌های آینده ظرفیت اعزام بیشتری برای استان قم در نظر گرفته شود.

موسوی عنوان کرد: سالانه ۶۰ هزار نفر برای سفر زیارتی به عتبات عالیات سازماندهی و اعزام می‌شوند و استان قم در کشور جزو سه استان اول در اعزام زوار به عتبات عالیات است.

مدیرکل حج و زیارت استان قم ادامه داد: تا امروز بیش از ۳۳ هزار و ۷۰۰ نفر از قم برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha