دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
استادیاران صالحین همدان

حوزه / مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه دشمن شناخت دقیقی از نقش روحانیت در پیشبرد اهداف نظام و خنثی سازی توطئه‌های موجود دارد، گفت: امروز یکی از مصادیق جهاد تبیین، بیان نقش شهدای روحانی و مظلومیت این قشر در دوران‌های مختلف برای ثبت در تاریخ ثبت و انتقال به نسل آینده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ظهر امروز در جلسه کمیته روحانیت ستاد اجرایی دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه دشمن برای ضربه زدن به روحانیت شبانه روز در حال برنامه ریزی است، اظهار داشت: روحانیت در همه صحنه‌ها و میدان‌های انقلاب اسلامی پیشگام بوده و با همراهی مردم اجازه تحقق اهداف شوم دشمنان را نداده است.

وی با اشاره به اینکه دشمن شناخت دقیقی از نقش روحانیت در پیشبرد اهداف نظام و خنثی سازی توطئه‌های موجود دارد، گفت: امروز یکی از مصادیق جهاد تبیین، بیان نقش شهدای روحانی و مظلومیت این قشر در دوران‌های مختلف برای ثبت در تاریخ ثبت و انتقال به نسل آینده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان، با بیان اینکه این کار به تعبیر رهبر معظم انقلاب، همانند انعکاس تاریخ عاشورا و قیام امام حسین(ع) است، اظهار کرد: باید این اصل را برای نسل جوان بیان کنیم که روحانیت علاوه بر اعزام نیروها به جبهه، در حوزه پشتیبانی و تبلیغ و همچنین دفاع از وطن و اسلام نقش به‌سزایی داشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید نقش روحانیت در عرصه‌های مختلف را به درستی بیان کنیم، اظهار کرد: تبلیغات دشمن از یک طرف و کوتاهی مسئولان و روحانیون در امر اطلاع رسانی از طرف دیگر باعث شده تا شهدای روحانی از مظلوم‌ترین شهدا باشند.

حجت الاسلام نجاری، با اشاره به اینکه آمار شهدای روحانی در کشور، چهار هزار نفر می‌باشد، اظهار کرد: روحانیت و مرجعیت ستون خیمه این نظام هستند و لذا دشمن برای شکستن این ستون، تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه روحانیان در دوران دفاع مقدس نقش به‌سزایی در میدان‌های مختلف داشتند و در پشت جبهه، خط مقدم و مراکز پشتیبانی حضوری فعال داشته است، خاطرنشان کرد: حضور به عنوان فرمانده دسته، گروهان و گردان و یا تیربارچی، غواص، پزشک، نیروی مخابرات، اطلاعات و عملیات، آری پی جی گوشه‌ای از نقش آفرینی روحانیون در آن دوران مقدس بوده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس، ۴۳ امام جمعه و امام جمعه موقت، شهید شدند، یادآور شد: در بین شهدای روحانی، یک نخست وزیر، ۲۶ نماینده مجلس شورای اسلامی، ۲۰ قاضی، ۷۲ امام جماعت، ۳۱۵ روحانی تبعه خارج کشور، ۸۴ روحانی اهل سنت و ۱۵ طلبه خواهر حضور دارند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha