دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام بلک- مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان

حجت الاسلام بلک گفت: وقتی آتش زدن به عنوان پاسخ به قرآن کریم انتخاب می‌شود یعنی دشمنان این کتاب به دلایل مختلفی همچون ترس از حاکمیت قرآن به استیصال رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام‌ محمدحسین بلک پیش از ظهر امروز در جمع داوران چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم اصفهان اظهار داشت: این دوره از مسابقات به دلیل برگزاری در ماه محرم با نام امام حسین (ع) که خود تجسمی از قرآن کریم، بود عجین شده است؛ ائمه اطهار خود قرآن ناطق هستند و خداوند در راستای تبیین و تفسیر آیات قرآن، نعمت ولایت را به ما ارزانی داشه و این در آیات و روایات نیز وارد شده است.

وی با اشاره به بیانات علامه شیخ جعفر شوشتری در کتاب الخصائص‌الحسینیه عنوان کرد: قرآن یک نور ابدی جاودانه است و علاقه به امام حسین (ع) نیز عشق بی‌پایانی در قلوب مومنان ایجاد می‌کند؛ قرآن کریم فرقان است و میزان حق و باطل را مشخص می‌کند و امام حسین (ع) نیز میزان حق و باطل بود و هست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: قرآن کریم کهنگی نداشته و همیشه با طراوت است و سیدالشهدا (ع) نیز روز به روز بر تازگی ایشان اضافه می‌شود، قرآن کریم مطابق آیات آن شفا است و تربت امام حسین (ع) نیز شفا دهنده است، قرآن کریم نور است و اباعبدالله (ع) نیز موجب رهایی از ظلمت می‌شود.

وی ادامه داد: عجین شدن این دو نعمت الهی قرآن و ولایت در این برنامه تجلی دارد و امیدواریم که بتوانیم هر دو آنها را راضی نگه داریم.

بلک با بیان اینکه مواضعی که دنیا در برابر قرآن کریم گرفته است از نکاتی است که باید به آن توجه شود، گفت: این اقدامات نشان‌دهنده پایان خط برای دشمنان قرآن است چراکه مواجهه با کتاب آسمانی که برهان است، پاسخی ندارد و استحکام آیات قرآن کریم آن را از هر تزلزلی حفظ می‌کند.

وی افزود: انتخاب آتش زدن به عنوان پاسخ به این کتاب الهی، نشان‌دهنده استیصال آنها است که به دلایل مختلف همچون ترس از حاکمیت قرآن وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ارتباط با افزایش گرایشات به اسلام در اروپا تصریح کرد: امروز در جوامع اروپایی بالغ‌بر ۵۰ میلیون مسلمان حضور دارد و افزایش جمعیت مسلمانان در این جوامع از حدود سال ۱۹۹۰ تا کنون دو برابر شده است؛ پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۵۰ جمعیت مسلمانان در اروپا به ۱۰۰ میلیون نفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: اکنون گزارشات حاکی از آن است بیشترین متقاضی برای خرید و تهیه قرآن کریم در کشور فرانسه وجود دارد و آمار در سوئد نیز بیشترین اقبال در این حوزه را نشان می‌دهد.

بلک تأکید کرد: این اقدامات صرفا اهانت به قرآن کریم نیست بلکه رسیدن به یک بن‌بست فکری را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که در مقابل این کتاب آسمانی و روح تمدن‌ساز آن به یک ناتوانی و بیچارگی دچار شدند که سبب بروز این واکنش‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: این مسائل نه‌تنها اقبال به قرآن را کم نمی‌کند بلکه برخی به دلیل کنجکاوی، با بررسی‌های دقیق بیشتر این کتاب را شناخته و به آن تمایل می‌یابند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در ثبت‌نام و حضور شرکت‌کنندگان در مسابقه اقبال به سوی محافل قرآنی دیده می‌شود، اظهار کرد: مسابقات امروز با اشراف داوران و با تسلط علمی و فنی آنها هدایت می‌وشد و امیدواریم که شرکت‌کنندگان این دوره با بررسی‌های داوران، آن طور که شایسته آن هستند قضاوت شوند و در نهایت راه‌یافتگان به مسابقات کشوری از استان اصفهان در صدر افراد باشند.

در پایان این جلسه احکام داوران این دوره از مسابقات توسط مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اهدا شد.

آتش زدن قرآن نمایانگر درماندگی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha