یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1104398
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
خانم منورشایسته خوی

حوزه/ مدیر موسسه علمی و تحقیقی مکتب نرجس(س) مشهد با اشاره به اینکه کمترین وظیفه جوانان به‌ویژه قشر مذهبی و طلاب، حفظ و ترویج حفظ آیات الهی است، گفت: جامعه امروز ما، با تلاش معاندین و دشمنان اسلام، از کلام الهی دور مانده و مأنوس کردن مردم با نور الهی و ابلاغ مفاهیم ناب این کتاب عظیم، همگی از وظایف اصلی طلاب علوم دینی است.

منور شایسته خوی مدیر موسسه علمی و تحقیقی مکتب نرجس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، پیرامون توجه به جایگاه قرآن کریم، اظهار داشت: قرآن تنها کتابی است که آیاتش تکراری نیست و قابلیت صدق در تمام ادوار و هر شرایط و موضوعی را دارد و می‌توان شبهات اعتقادی و کلامی و حتی شبهات روز که مطرح می‌شوند را با قرآن کریم رد و باطل کرد.

وی با اشاره به اینکه کمترین وظیفه جوانان به‌ویژه قشر مذهبی و طلاب، حفظ و ترویج حفظ آیات الهی است، گفت: جامعه امروز ما، با تلاش معاندین و دشمنان اسلام، از کلام الهی دور مانده و مأنوس کردن مردم با نور الهی و ابلاغ مفاهیم ناب این کتاب عظیم، همگی از وظایف اصلی طلاب علوم دینی است.

مدیر مؤسسه علمی و تحقیقی مکتب نرجس تصریح کرد: لازمه این وظیفه مهم، مأنوس بودن طلبه با قرآن و معارف آن است و بهترین وسیله برای دوستی و انس با قرآن، حفظ کلام الهی است و در نهایت اینکه همه دنیا می‌دانند وضعیت جهان اضطراری است و نیاز خود را به ظهور منجی بشریت احساس می‌کنند.

وی به وظیفه حوزویان در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: ما به‌ عنوان مدعیان سربازی و سرداری حضرت، وظیفه خطیری برعهده داریم و از آنجایی که پیام رسان کلام حضرت هستیم، لذا وظیفه همگی ما ابلاغ اسلام ناب محمدی(ص) به سراسر این کره خاکی است، بنابراین هرچه بیشتر در این امر سرمایه‌گذاری کنیم، شمشیر نطقمان در برابر هجمه شبهات برّنده‌تر و ندای قرآنی‌مان در راستای رساندن معارف الهی به سرتاسر عالم، رساتر خواهد بود.

مدیر مؤسسه علمی و تحقیقی مکتب نرجس، خاطرنشان کرد: آیات قرآن کریم برای افرادی که اهل درک هستند بسیار روشن است، ولی در مورد افرادی که اهل درک نیستند نه تنها بهره‌ای از قرآن نمی‌برند بلکه این آیات را انکار می‌کنند.

وی تأکید کرد: وظیفه اول ما نسبت به قرآن، بلد بودن خواندن آن است و پذیرفته نیست جوانی که لیسانس و فوق لیسانس دارد نتواند قرآن را درست بخواند، لذا باید نسبت به خواندن قرآن اهتمام داشته باشیم، در حدیث داریم که هر کسی ۵۰ آیه قرآن را در روز بخواند غفلت به سراغ او نمی‌آید.

شایسته‌خوی، توضیح داد: باید به اندازه توان خود قرآن را حفظ کنیم و در روایت داریم که وقتی مردم وارد بهشت می‌شوند، بهشت طبقات دارد و به افراد می‌گویند به اندازه‌ای که قرآن حفظ هستید بخوانید و بالا بروید.

وی در ادامه به روایتی از امام سجاد(ع) در این راستا اشاره کرد و گفت: امام سجاد(ع) فرمودند، اگر همه مردم از مشرق تا مغرب بمیرند تا زمانی که قرآن با من باشد، از تنهایی نمی‌ترسم.

مدیر مؤسسه علمی و تحقیقی مکتب نرجس، اظهار کرد: انتشار خبر تأسف‌بار اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و سوزاندن آن، دل تمام مسلمانان و انسان‌های آزاده دنیا را به درد آورد، یقینا آتش زدن قرآن کریم نه تنها توهین به اسلام و مسلمین بلکه توهین به تمام ادیان جهان و پیروان آن است، لذا وظیفه هر انسان آزاده‌ای است که در برابر این عمل ساکت نباشد و آن را محکوم نموده و از عامل یا عاملان آن اعلام برائت نماید.

وی با اشاره به آیه ۸ سوره صف یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ، کافران می‌خواهند تا نور خدا را به گفتار باطل (و طعن و مسخره) خاموش کنند و البته خدا نور خود را هر چند کافران خوش ندارند کامل و محفوظ خواهد داشت، یادآور شد: قرآن کریم عظیم‌ترین سرمایه و متقن‌ترین سند حقانیت شریعت مقدس اسلام است، وقتی آیات الهی برای اولین‌بار از زبان پیامبر اکرم (ص) برای مردمان زمانه خود خوانده می‌شد، اشراف قریش و حاکمان جور و ستم که به درستی دریافته بودند اگر دین اسلام که اساس و پایه آن قرآن است در جامعه شکل گیرد، بساط نظام اشرافی سفیانی و حکمرانی مبتنی بر زر، زور و تزویر جمع می‌گردد، به مردم می‌گفتند وقتی پیامبر خدا آیات الهی را می‌خواند شما دست در گوش خود کنید تا پیام خدا به گوش آنان نرسد یا فریاد و جنجال کنید.

شایسته‌خوی، خاطرنشان کرد: اما تاریخ نشان داد که آیات الهی قرآن کریم، تمدنی جهانی ساخت که تاکنون با وجود تمام مخالفت‌های فراعنه طول تاریخ، امروز این حاکمیت قرآن است که تاکنون با وجود تمام مخالفت‌های فراعنه طول تاریخ، پایه‌های ظلم رژیم کودک‌کُش اسرائیل را به لرزه درآورده است.

وی، با طرح این سؤال اگر قرآن کتاب خاموش و بی‌تأثیری است، چرا باید افراد مدعی تمدن و پیشرفت و فرهنگ با آگاهی از هزینه‌ای که باید برای این رفتارهای زشت بدهند، به خود اجازه را می‌دهند تا هتاکانه و بی‌ادبانه و البته حقیرانه و از سر عجز، قرآن کلام وحی را آتش بزنند؟، تصریح کرد: بی‌شک تمامی این رفتارها در یک نقشه سیاسی قابل فهم و تفسیر است، زیرا امروز زمان رویارویی فرهنگ و اندیشه و تمدن اسلامی با فرهنگ منحط غرب و صهیونیسم جهانی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha