دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدرسه تابستانه حدیث

حوزه / مدرسه تابستانه حدیث با عنوان «همبستگی قرآن و حدیث، نقش متقابل قرآن و حدیث در فهم قرآن و اعتبارسنجی حدیث» در اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مدرسه تابستانه حدیث با عنوان «همبستگی قرآن و حدیث؛ نقش متقابل قرآن و حدیث در فهم قرآن و اعتبارسنجی حدیث» طی دو روز در دانشکده علوم قرآنی اصفهان برگزار شد.

در این مدرسه دو روزه علاوه بر مراسم افتتاحیه و اختتامیه که با سخنرانی حجج اسلام هادی نجفی و مجید هادی‌زاده مدیران مراکز تخصصی حوزه علمیه اصفهان برگزار شد، ۸ ارائه دیگر در ۴ پنل تخصصی توسط اساتید مطرح قرآن و حدیث حوزه و دانشگاه برپا شد.

در روز اول در پنل نخست که با عنوان «نقش حدیث در شناخت متن و محتوای قرآن» برگزار شد، دو ارائه با عناوین «قرائات اهل بیت(ع)» توسط دکتر محمدعلی موحدی و حمیدرضا مستفید و نیز «جایگاه تفسیر روایی قرآن در میان گونه‌های مختلف تفسیری» با ارائه حجت الاسلام مسعودی انجام پذیرفت.

در ادامه پنل دوم با عنوان «نقش قرآن در اعتبارسنجی حدیث» با دو ارائه، نخست «نقش عرضه احادیث بر قرآن در اعتبارسنجی آن» توسط دکتر قربانی‌زرین و «نظریه موافقت معنایی حدیث با قرآن، (چیستی و کاربست‌ها)» توسط حجت الاسلام قائمی‌نیا برگزار شد.

روز دوم با پنل سوم تحت عنوان «همبستگی معنایی قرآن و حدیث» برگزار و دو ارائه با عناوین «همبستگی مضامین اعتقادی قرآن و احادیث» توسط حجت الاسلام سبحانی و «همبستگی مضامین فقهی قرآن و احادیث» توسط حجت الاسلام خطاط آغاز و در ادامه پنل چهارم تحت عنوان «قرآن بسندگی و حدیث بسندگی» با دو ارائه «خوانشی انتقادی از نظریه قرآن بسندگی» توسط دکتر عبدالعلی موحدی و «خوانشی انتقادی از نظریه حدیث بسندگی» توسط حجت الاسلام طباطبایی برگزار شد.

مدرسه تابستانه حدیث به همت گروه حدیث پژوهی پژوهشکده معارف اهل بیت(ع) و موسسه الهیات و معارف امامیه اصفهان و با همکاری نهادهای حوزوی و دانشگاهی از جمله دانشگاه قرآن و حدیث، موسسه آموزش عالی حوزه علمیه اصفهان، دانشکده علوم قرآنی اصفهان، دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع)، معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان اصفهان، نمایندگی جامعۀ المصطفی العالمیۀ در اصفهان، مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان، انجمن حدیث حوزه علمیه، انجمن کلام حوزه علمیه و انجمن علمی امامت حوزه علمیه برگزار شد.

حدود ۸۰ نفر از ۲۰۰ نفر ثبت نام کننده در مدرسه تابستانه حدیث در این دو روز به صورت حضوری و حدود ۴۰ نفر نیز به صورت آنلاین مباحث را پیگیری می‌کردند.

مدرسه تابستانه حدیث در دانشکده علوم قرآنی اصفهان برگزار شد

مدرسه تابستانه حدیث در دانشکده علوم قرآنی اصفهان برگزار شد

مدرسه تابستانه حدیث در دانشکده علوم قرآنی اصفهان برگزار شد

مدرسه تابستانه حدیث در دانشکده علوم قرآنی اصفهان برگزار شد

مدرسه تابستانه حدیث در دانشکده علوم قرآنی اصفهان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha