دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله کریمی جهرمی و معاونین پرورشی کشور

حوزه/ آیت الله کریمی جهرمی تربیت نسل آینده جامعه اسلامی را از رسالت های خطیر فرهنگیان دانست و بیان داشت: باید توجه و مطالعه داشته باشید که چگونه فرزندان و نسل آتیه را پرورش بدهیم تا بتوانند آبرومندانه امور کشور را جلو ببرند؛ تحوّل عمیق و محسوس در جامعه به وجود بیاورند و از مرزهای کشور فراتر بروند و بتوانند در عموم طبقات و اقشار جوامع اسلامی و غیراسلامی تأثیر بگذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله کریمی جهرمی، در دیدار دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش و اعضای قطب های کشوری اظهارکرد: هر جایی که کار برای خدا باشد، خداوند متعال یار و یاور انسان خواهد بود و آن کار به موفقیت خواهد رسید. اگر اخلاص در کار نباشد بالاخره پرده‌ها کنار خواهند رفت و انسان رسوا خواهد شد. ، امیدوارم خدای متعال توفیق بدهد که منظور و هدف اصلی از این گفتارها و از این رفت و آمدها، ذات لایزال او باشد که رمز موفقیت هر انسانی همین نکته است.

وی تربیت نسل آینده جامعه اسلامی را از رسالت های خطیر فرهنگیان دانست و بیان داشت: باید توجه و مطالعه داشته باشید که چگونه فرزندان و نسل آتیه را پرورش بدهیم تا بتوانند آبرومندانه امور کشور را جلو ببرند؛ تحوّل عمیق و محسوس در جامعه به وجود بیاورند و از مرزهای کشور فراتر بروند و بتوانند در عموم طبقات و اقشار جوامع اسلامی و غیراسلامی تأثیر بگذارند.

استاد حوزه علمیه قم در قسمت دیگری از سخنان خود، کشور را امانتی در دست مسئولان و دانسته و گفت: این کشور امانتی است که خدای متعال به دست ما داده حال باید از خود سئوال کنیم آیا توانسته‌ایم عده‌ای را مطابق فرهنگ اصیل اسلام و انقلاب تربیت کنیم که بتوانند در آینده امورکشور را تدبیر کنند.

آیت الله کریمی جهرمی در ادامه بحث خانواده را از مهمترین مباحث در جامعه اسلامی که ابعاد گسترده‌ای از مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را شامل می‌شود دانسته و گفت: از مطالب مهمّی که در راه انقلاب فرهنگی، مراعات آن و هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی لازم دارد خانواده است. اگر محیط خانواده سالم نباشد، نسل سالم و در نتیجه جامعه سالم به وجود نخواهد آمد.

وی یادآور شد: انسان باید امر به معروف و نهی از منکر را از خودش و خانواده‌اش آغاز کند: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلیکُمْ ناراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَه» این کار بزرگ تعلیم و تربیت ظرایفی دارد که باید روی آن فکر کرد؛ تأمل و مطالعه نمود و با بیان مناسب و رفتار نرم و اسلامی آن را به سرانجام رسانید.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha