یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بحرین

حوزه/ مرکز حقوق بشر بحرین، خواستار اجرای خواسته‌های صدها زندانی سیاسی شد که از ۷ آگوست ۲۰۲۳ در زندان مرکزی جوّ دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مرکز حقوق بشر بحرین خواستار اجرای خواسته‌های صدها زندانی سیاسی شد که از ۷ اوت ۲۰۲۳ در زندان مرکزی جوّ دست به اعتصاب غذا زده‌اند و تعداد آنها از «۷۳۰» فراتر رفته است.

این مرکز در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود، نگرانی عمیق خود را برای امنیت و سلامت همه بازداشت شدگان، به ویژه پس از ثبت موارد بسیاری از بیهوشی در میان آنها، به دلیل کاهش قند خون در نتیجه اعتصاب، ابراز کرد.

مرکز حقوق بشر اشاره کرد: اداره زندان با توجه به تایید منابع داخل زندان، به کندی و تاخیر در ارائه کمک های اولیه و ارجاع آنها به مراکز درمانی با این موارد برخورد می کند.

این مرکز تاکید کرد که اعتصاب زندانیان اعتراضی به شرایط سخت زندان است که اکثر آنها از آن رنج می برند، از جمله نگهداری ۲۳ ساعته در سلول ها، شرایط سخت ملاقات، محروم کردن آنها از دسترسی کافی به مراقبت های پزشکی و ادامه تحصیل و سلب آزادی آنها در انجام شعائر دینی از جمله مراسم عزاداری عاشورا و باز نکردن مساجد در وقت نماز و بسیاری از تخلفات، نقض حقوق و قصور پزشکی است.

مرکز حقوق بشر به همبستگی رهبران بازداشت شده با اعتصاب هم نوعان خود و مشارکت آنان در اعتصاب از جمله «عبدالهادی الخواجه فعال حقوق بشر»، شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت الوفاق اسلامی، شیخ عبدالجلیل المقداد، عبدالوهاب حسین، شیخ محمد حبیب مقداد، شیخ سعید نوری، شیخ عبدالهادی المخوضر، شیخ میرزا المحروس، السید محمد علی و شیخ حسن عیسی اشاره کرد که در همبستگی با زندانیان و خواسته های عادلانه آنها از خوردن وعده های غذایی خودداری کردند.

این مرکز تاکید کرد: تخلفات انجام شده علیه زندانیان در بحرین و سلب حقوق آنها، ناقض قوانین بین المللی حقوق بشر از جمله میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، مدنی و سیاسی و حداقل قوانین استاندارد سازمان ملل برای حمایت از زندانیان است.

مرکز حقوق بشر بحرین از سازمان ملل متحد و کشورهای متحد بحرین خواست تا دولت را تحت فشار قرار دهند تا اقدامات عاجل برای نجات زندانیان از سهل انگاری پزشکی، ارائه مراقبت های پزشکی لازم به بیماران، پاسخ فوری به خواسته های زندانیان و محافظت از آنها در برابر خطر که ممکن است در نتیجه اعتصاب گریبانگیر آنها شود، انجام دهد و به گزارشگران سازمان ملل اجازه دهد تا از زندان ها بازدید کنند و با زندانیان آسیب دیده ملاقات کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha