یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام نعمت زاده گفت: کارکرد مساجد را تنها به نماز جماعت و مجالس ختم محدود نکنیم و در گذشته مساجد کارکرد خوبی در رفع مسائل و مشکلات مردم داشتند از تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، جمع آوری کمک های معیشتی تا حل اختلافات خانوادگی و اعزام به جبهه های حق علیه باطل.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام نعمت زاده امام جمعه مرند امروز در آیین گرامیداشت روز جهانی مسجد با بیان اینکه نباید دَرِ مساجد به روی مردم بسته باشد، گفت: متاسفانه اشتباهات، قصور یا تقصیر همه ما باعث شده مساجد تبدیل به محلی برای برگزاری مجالس ختم شوند و مردم به ویژه جوانان از این سنگر فاصله بگیرند .

وی با بیان اینکه کارکرد مساجد را تنها به نماز جماعت و مجالس ختم محدود نکنیم، خاطرنشان کرد: در گذشته مساجد کارکرد خوبی در رفع مسائل و مشکلات مردم داشتند از تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، جمع آوری کمک های معیشتی تا حل اختلافات خانوادگی و اعزام به جبهه های حق علیه باطل. اما همانطور که حضرت امام (ره) نیز هشدار داده بود [از فانتوم ها نترسید، از روزی بترسید که مسجد خالی باشد] امروز فاصله مردم با مسجد را می توان در افزایش آسیب های اجتماعی و برخی معضلات مشاهده کرد.

امام جمعه مرند خاطرنشان کرد: پس از تشکیل شورای رسیدگی به امور مساجد در این شهرستان بیش از ۲۰ جلسه در خصوص حل مسائل و مشکلات مساجد به ویژه تشکیل هیئت امناء، فعال سازی کانون های فرهنگی مساجد و ... صورت گرفته است. تلاش ما این است مسجد را در زندگی روزمره مردم موثر کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha