پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم

حوزه/ نایب رئیس کمیته همکاریهای استان قم گفت: حوزه علمیه و روحانیت هیچ انتظاری از آموزش و پرورش جز همکاری برای تربیت نسلی برآمده از آموزه های قرآن و عترت ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در هشتمین نشست اعضای قطب های کشوری (معاونین پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش استانها) در قم گفت: برای درک درست از دنیای پیرامون تعلیم و تربیت، باید بجای مسئولین، معلمان فرصت اظهار نظر داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش قم با اشاره به ظرفیت بی بدیل مراکز و مؤسسات علمی و فرهنگی حوزه علمیه قم و دیگر حوزه های بزرگ استانها افزود: حقیقتا حوزه علمیه ظرفیت بسیار بزرگی برای آموزش و پرورش در ابعاد پژوهشی، آموزشی، پرورشی و فرهنگی می باشد و با عنایت به رسالت ذاتی خود مبنی بر هدایت و تبلیغ علیرغم محدودیت منابع، آورده های خوبی برای آموزش و پرورش داشته و هیچ انتظاری جز همکاری برای تربیت نسلی برآمده از آموزه های قرآن و عترت ندارد.

رحیمی در ادامه به وظیفه مهم معاونان پرورشی و فرهنگی اشاره کرد و یادآور شد: نباید فراموش کنیم در دنیای جولان رسانه ها با همه فرصت ها و تهدیدهای پیش رو و تولید انواع محتواهای مثبت و منفی باید با تغییر تاکتیک در فعالیت‌های مدارس، دانش آموز محوری جای معلم محوری را بگیرد و با میدان دادن به دانش آموز زمینه خلق نوآوری های آنان در اداره مدرسه مورد توجه قرار گیرد.

نایب رئیس کمیته همکاریهای استان قم افزود: تحولات فرهنگی تربیتی دنیا سنت مدیر سالاری در مدارس را گرفته است و برای درک درست از دنیای پیرامون تعلیم و تربیت، باید بجای مسئولین، معلمان فرصت اظهار نظر داشته باشند، زیرا آنان رفتار و کنشگری دانش آموزان را زیر نظر دارند و روزانه در کلاس های درس با مسائل نو ظهور و شبهات گوناگون دانش آموزی دست و پنجه نرم می کنند.

وی تأکید کرد: بر این اساس باید به معلم فرصت داد تا احساس تعلق به برنامه های جاری تعلیم و تربیت داشته باشند.

رحیمی با اشاره به ضرورت کار فرهنگی برای نهادینه سازی جهاد تبیین گفت؛ برای توسعه جهاد تبیین، استفاده از دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد چرا که دانش آموزان زبان نسل جدید را بهتر می‌دانند و قدرت اقناع خوبی دارند و بهترین گروهی که می تواند در این خصوص در اوقات غیر درسی با انش آموزان کار کنند طلاب جوان و خوشفکر هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم توسعه اردوهای راهیان پیشرفت را حائز اهمیت دانست و افزود: این مهم اثر بسیار فراوانی در هویت بخشی به نسل جدید دارد و ظرفیت این امر با توجه پیشرفت های صنعتی راه سازی، صنایع نظامی و ...فراوان است.

وی با تقدیر از فعالیت های حوزه علمیه در همکاری با آموزش و پرورش گفت: اگر دیگر نهادی مهم کشور مانند حوزه علمیه سهم و نقش خود را در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا و نهادینه نمایند اجرای این سند که به عبارتی قانون اساسی تعلیم و تربیت کشور است ره آوردهای خوبی را در تربیت نسلهای این انقلاب اسلامی خواهد داشت.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha