شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ یادواره 161 شهیدپایگاه شهید رجایی حوزه امام حسین (ع) کاشان

حوزه / رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه دشمن به دنبال دادن تنفس مصنوعی برای احیای فتنه ۱۴۰۱ است، گفت: دوقطبی‌سازی در جامعه در خصوص حجاب و بی‌حجابی یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که دشمن سعی دارد روی آن مانور دهد و مساله بدحجابی نیز باید با تدبیر و یک سیاست جامع پیش رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور شب گذشته در یادواره ۱۶۱ شهید پایگاه شهید رجایی شهر کاشان همراه با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنرکه با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، خانواده معظم شهدا، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) کاشان برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، کاشان را دارالمومنین و دارالعباده دانست و اظهار داشت: شهر کاشان ملجأ بسیاری از عالمان و اندیشمندان دینی بوده، که پیام‌رسان‌ و حافظ مکتب تشیع بوده‌اند.

جهاد تبیین مهمترین راهبرد دفاعی در برابر جنگ ترکیبی دشمن است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در شرایط جنگ ترکیبی، جهاد تبیین مهمترین راهبرد و الگوی دفاعی است، گفت: شهید بهترین مصداق از جهاد تبیین است، چرا که شهادت خط فاصل حق و باطل را مشخص می‌کند و شهدا امروز مهمترین مولفه قدرت نرم ایران اسلامی هستند.

سردار جلالی با تأکید بر اینکه فرهنگ شهادت زنده و پویا است و دشمن را همچون ۸ سال دفاع مقدس به عقب می‌راند، افزود: فرهنگ دفاع مقدس، استمرار فرهنگ عاشورایی در عصر ماست و این روح مکتب حسینی است که فرهنگ دفاع مقدس را زنده نگاه داشته است.

اهداف شهدا را فراموش نکنیم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه مهمترین هدف شهدا حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، یادآور شد: امروز وظیفه همه ماست که این مسیر و هدف شهدا را دنبال کنیم و نگذاریم مولفه‌های قدرت ملی کشور تضعیف گردد.

وی با بیان اینکه حفظ ارزش‌های دینی در وصیت‌نامه اکثر شهدا مورد تأکید بوده، اظهار کرد: امروز پاسداشت هویت دینی جامعه به ویژه ارزش‌هایی همچون عفاف و حجاب وظیفه‌ای است که روی دوش علاقه‌مندان به شهدا قرار دارد.

اغتشاشات سال ۱۴۰۱ صف‌آرایی جدی دشمنان ملت ایران بود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در بخش دیگر، به موضوع اغتشاشات سال گذشته اشاره کرد و گفت: ساده‌اندیشی است اگر اتفاقات سال گذشته را یک مساله داخلی بدانیم، بلکه این اغتشاشات با برنامه‌ریزی گسترده از سمت دشمنان و معاندین جمهوری اسلامی و پادویی جبهه نفاق راه‌اندازی شد تا جمهوری اسلامی را درگیر یک جنگ تمام‌عیار داخلی کند، اما با بصیرت ملت انقلابی و ولایت‌مدار ایران اسلامی این توطئه خطرناک خنثی شد.

دروغ‌گویی شنیع امپراتوری رسانه‌ای غرب در جریان اغتشاشات

سردار جلالی با بیان اینکه در اغتشاشات سال گذشته تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای امپراتوری دروغ علیه ملت ایران بسیج شد، خاطرنشان کرد: دشمن در این جنگ جهانی رسانه‌ای از تکنیک‌های جدید برای متهم‌سازی حاکمیت استفاده می‌کرد و از گفتن هیچ دروغی ابا نداشتند.

حقانیت و مظلومیت شهدا غبار فتنه را از بین برد

وی با تأکید بر اینکه یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های جنگ ترکیبی استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه است، یادآور شد: تنها حقانیت و مظلومیت شهدای مدافع مردم و امنیت بود که توانست در آن فضای غبارآلود حق و باطل را از هم تمیز دهد و محاسبات دشمن و توطئه رسانه‌ای آنها را برهم بریزد و اساسا این فرهنگ شهادت و خون شهیدان بود که به ملت بیداری بخشید و آتش فتنه در ۲۲ بهمن سال گذشته خاموش شد.

دشمن در شناخت صحیح هویت ملت ایران ناکام است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، با بیان اینکه دشمن در محاسبات خود در خصوص ملت ایران دچار اشتباه راهبردی شده بود، اظهار کرد: هویت دینی مهمترین شاکله جامعه ایرانی است که دشمن یا نمی‌تواند و یا نمی‌خواهد این شاخصه را برای ملت ایران بپذیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شکست برنامه‌های دشمن در سال ۱۴۰۱ سبب شد تا آنها نسبت به توانمندی و ثبات کشور آگاه شوند، گفت: از همین رو دیدیم که برخی از کشورها که تا دیروز سرنوشت خود را به آمریکا پیوند زده بودند به تدریج سعی کردند با قدرت جمهوری اسلامی ایران کنار بیایند و این قدرت را به رسمیت بشناسند و از دشمنان و مطرودین ملت ایران دوری گزینند.

دشمن به دنبال تنفس مصنوعی به اغتشاشات است

سردار جلالی، با اشاره به اینکه دشمن به دنبال دادن تنفس مصنوعی برای احیای فتنه ۱۴۰۱ است، خاطرنشان کرد: دوقطبی‌سازی در جامعه در خصوص حجاب و بی‌حجابی یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که دشمن سعی دارد روی آن مانور دهد و مساله بدحجابی نیز باید با تدبیر و یک سیاست جامع پیش رود و نباید به دوقطبی و درگیری‌های مصنوعی تَن دهیم، چرا که هویت دینی ویژگی اصلی جامعه ایرانی است و هیچ کسی نمی‌تواند این هویت را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: دشمن برای احیای فتنه به دنبال اشتباهات ما و به تعبیر بهتر پاس گل است و در همه زمینه‌ها باید رفتار و کنش علاقه‌مندان به جبهه انقلاب توأم با عقلانیت دینی و تدبیر باشد، به تعبیر دقیق‌تر نه جلوتر از رهبری عزیز و نه عقب‌تر، بلکه دقیقا مبتنی بر خط مشی ایشان گام برداریم.

قهر با صندوق انتخابات به معنای تضعیف پایه‌های قدرت ملی است

سردار جلالی با اشاره به اینکه امسال سال انتخابات است و دشمن از همین الان به دنبال تضعیف سرمایه اجتماعی نظام و کم‌فروغ بودن این انتخابات است، گفت: همه می‌دانیم که در سال‌های گذشته به دلیل تبعات ناشی از تعطیلی اقتصاد در دهه ۹۰ و جنگ اقتصادی دشمن، فشار معیشتی روی دوش مردم بوده اما علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی به خوبی می‌دانند قهر با صندوق انتخابات به معنای تضعیف پایه‌های قدرت ملی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه دولت سیزدهم توانسته در بخش‌های مهمی از جمله کاهش نرخ رشد تورم، مهار نقدینگی، افزایش فروش نفت، عضویت در سازمان‌های چندجانبه جهانی و بازگرداندن منابع مالی که در دوران برجام بلوکه شده موفق باشد، افزود: امیدواریم مسئولان با همت و حمیت بتوانند اثرات شوم جنگ اقتصادی دشمن را بیش از گذشته خنثی و مهار کنند و تدابیر رهبری را در این عرصه اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه دشمن ایمان و امید مردم را نشانه گرفته است، اظهار کرد: در این عرصه به فرموده مقام معظم رهبری، ما حق نداریم ناامید و خسته شویم و باید در مسیر رسیدن به قله با اراده و معتقد به نصرت الهی به پیش رویم و بدانیم که یأس‌آفرینی یک گناه کبیره است.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha