شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اربعین

حوزه / معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) قشم با تأکید بر اینکه پیاده روی اربعین یکی از مصادیق بزرگ جهاد تبیین است، گفت: پیاده روی اربعین در مقیاس جهانی و با موضوع امام حسین(ع) و همچنین یک رویداد جریان ساز بین المللی است که مانند مغناطیس و جاذبه، ملت‌ها را از هر دین و آیینی جذب می‌کند.

خانم مریم ماهوتیان معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) قشم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان با بیان اینکه اربعین ادامه دهنده و به نوعی تکمیل کننده روز عاشورا است، اظهار داشت: دشمن می‌خواست همه ماجرا در کربلا تمام شود و با شهادت امام حسین(ع) و یاران حضرت، همه چیز به فراموشی سپرده شود.

وی افزود: دشمن ترس از گسترش افکار و ایده‌های امام و همچنین اسلام ناب و حقیقی را داشت.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) قشم، خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین پادزهر و ابر رسانه‌ای قوی برای اقدامات دشمن و خنثی کردن مکر و حیله آنها است.

وی با تأکید بر اینکه پیاده روی اربعین یکی از مصادیق بزرگ جهاد تبیین است، گفت: پیاده روی اربعین در مقیاس جهانی و با موضوع امام حسین(ع) و همچنین یک رویداد جریان ساز بین المللی است که مانند مغناطیس و جاذبه، ملت‌ها را از هر دین و آیینی جذب می‌کند.

ماهوتیان با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند "امت اسلامی نشان خواهد داد که عزت الهی یعنی چه، تمدن بزرگ اسلامی را که هدف است را به جوامع عالم نشان خواهد داد"، اظهار کرد: باید هدف ما هم همین باشد و راهپیمایی اربعین وسیله گویا برای تحقق این هدف است.

وی تصریح کرد: با حضور پرشور خود در این حماسه و همایش بین المللی، مقدمه ساز تمدن نوین اسلامی و زمینه ساز ظهور باشیم.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) قشم بیان کرد: حقیقتا اربعین یکی از مقدمات مهم ظهور نیز می‌باشد، با جهانی شدن نام امام حسین(ع)، مهدی موعود(عج) را جهانیان بیشتر خواهند شناخت و قطعا معرفت به امام، محبت به امام را به همراه دارد و حاصل آن عمل به دستورات امام و هموار شدن مسیر ظهور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با امید به خدا و کمک اهل بیت(ع)، روز اربعین هدفمند با نیت الهی با عبارت نام آشنای جهانی "حب الحسین یجمعنا" در معرفی آقا ابا عبدالله الحسین(ع) اهتمام مضاعف داشته باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha