دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست امروز شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری

حوزه/ رئیس سازمان حج و زیارت از ثبت نام بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سامانه سماح تا پیش از ظهر امروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، در نشست امروز شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، سید عباس حسینی افزود: نزدیک به دو میلیون و پانصد هزار نفر از این افراد با پرداخت حق بیمه ثبت نام خود را قطعی کرده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت بار دیگر به زائران اربعین توصیه کرد که برای عزیمت به عراق و شرکت در مراسم اربعین حسینی حتما در سامانه سماح ثبت نام کنند تا تحت پوشش بیمه حوادث و درمان در ایران و مسیر پیاده روی اربعین در عراق قرار ‌گیرند.

این جلسه با گزارش حمید رضا محمدی، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص آخرین اطلاعات ثبت شده در سامانه سماح در خصوص مرزهای انتخابی زائران برای عزیمت به عتبات عالیات ادامه یافت.

وی گفت: مرز مهران با ۶۳ درصد بیشترین و مرز باشماق با نیم درصد کمترین آمار را به خود اختصاص داده اند و ۳ درصد زائران هم مرز هوایی را برای خروج انتخاب کرده اند.

وی با بیان اینکه اوج سفرها در این روزها انجام می شود ، افزود: روز گذشته حدود ۱/۱۳ درصد از کل جمعیتی که متقاضی تشرف بودند از مرزها خارج شدند .

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت همچنین گفت: با هدف تسهیل در راهنمایی زائران و امور گمشدگان امسال نرم افزار همیار اربعین بکار گرفته شده است و بیش از ۹۵۰ نیرو نیز در ۷۰ ایستگاه در داخل عراق و ۱۴ ایستگاه در شش نقطه مرزی فعالیت دارند و به زائران خدمات ارائه می دهند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم از مسئولان سازمان حج و زیارت خواست که در مورد نرم افزارهای مورد استفاده در اربعین امسال و خدماتی که ارائه می دهند اطلاع رسانی کنند تا زائران بتوانند از این خدمات بهره مند شوند.

در ادامه این نشست مهران فرشید، مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت درباره مشکل فنی پیش آمده در هفته گذشته در سامانه سماح گزارش داد و تاکید کرد که درحال حاضر روند ثبت نام زائران حسینی با روند عادی ادامه دارد و بررسی های کارشناسی در خصوص علل بروز مشکل در این سامانه توسط تیم های مجرب درحال پیگیری است.

این جلسه با گزارش غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در باره اقدامات انجام شده در خصوص راه اندازی سفر عمره ادامه یافت و سرپرست حجاج ایرانی از مسئولان و مدیران حج و زیارت خواست که تمام تلاش خود را بکار برند تا سفرهای عمره در زمان خود راه اندازی شود و علاقمندان و مشتاقان سفر به سرزمین وحی از این سفر معنوی و زیارتی بهره مند شوند.

برپایه این گزارش، علیرضا عنایتی سفیر جدید کشورمان در عربستان نیز در آستانه عزیمت به محل ماموریت خود در جمع مدیران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت حضور یافت و موضوعاتی که در این ماموریت در حوزه حج و زیارت باید پیگیری شود بررسی شد.

وی تاکید کرد: نمایندگی سیاسی کشورمان در عربستان در دور جدید فعالیت های خود این درخواست ها و مطالبات را مورد توجه قرار خواهد داد به نحوی که خواسته های مجموعه حج و زیارت تامین شود و توافقات لازم با کشور میزبان به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha