شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فراخوان سومین جشنواره مطبوعات

حوزه/ دبیر سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط استان قم با اعلام فراخوان این جشنواره گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم می‌توانند تا ۳۰ مهرماه امسال آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مهدی بخشی سورکی، با اشاره به برگزاری سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط استان قم اظهار داشت: خانه مطبوعات استان قم با حمایت و همکاری معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و همچنین همراهی و مشارکت فعالانه اهالی رسانه این استان؛ سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط استان قم را برگزار می‌کند.

دبیر سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط استان قم عنوان داشت: دبیرخانه جشنواره از تمامی روزنامه نگاران اعم از نویسندگان، خبرنگاران، عکاسان مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی دارای مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان قم دعوت می‌کند، تا آثار خود را بر اساس ضوابط و قوانین فراخوان به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره بیان داشت: فراهم آوردن زمینه و ایجاد رقابت سالم و بروز استعدادهای اهالی رسانه استان، ارزیابی مهارت‌های رسانه‌ای و شناساندن و معرفی برترین‌های رسانه استان، ترغیب اهالی رسانه به سمت مطالبه گری و افزایش قدرت تأثیرگذاری رسانه‌ها، گرایش رسانه‌ها به تولید محتوای مؤثر و اثر بخشی به آثار و معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های رسانه‌ای استان از جمله اهداف این جشنواره است.

بخشی، گفت: این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود و بخش‌های اصلی شامل خبر، تیتر، گزارش (شامل گزارش خبری و تحلیلی)، گزارش تصویری، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله و صفحه آرایی است.

وی ادامه داد: بخش ویژه با محوریت موضوعات جهاد تبیین (حجاب و عفاف، فرهنگ ایثار و شهادت و امیدآفرینی)، استکبارستیزی و فرهنگ شهروندی است که در این بخش تولیدات در قالب گزارش پذیرفته می‌شوند.

وی با اشاره به برخی از ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره بیان داشت: آثاری در جشنواره شرکت داده می‌شوند که در فاصله زمانی ۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ تولید و منتشر شده باشند.

دبیر سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط استان قم افزود: هر متقاضی مجاز به شرکت در ۳ بخش از جشنواره اعم از بخش‌های اصلی و ویژه است در بخش اصلی هر شرکت کننده می‌تواند در ۲ قالب و در هر قالب ۲ اثر را بارگذاری کند و در بخش ویژه نیز هر شرکت کننده می‌تواند ۲ اثر با موضوعات اعلامی را ارسال کند.

بخشی، بیان داشت: آثار این جشنواره صرفاً از طریق سایت qom.pressfestival.ir پذیرش می‌شود و اصحاب رسانه می‌بایست با ورود به این سامانه، ثبت نام کرده و با اخذ کد کاربری و رمز عبور، نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.

وی با اشاره به جوایز این جشنواره بیان داشت: به نفر اول در هر بخش اصلی تقدیرنامه، تندیس و ۴۰ میلیون ریال جایزه نقدی، نفر دوم در هر بخش اصلی تقدیرنامه و ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی و نفر سوم در هر بخش اصلی تقدیر نامه و ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می شود.

وی ادامه داد: در بخش ویژه نیز به ۷ اثر برگزیده در موضوعات یاد شده، تقدیرنامه و ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می‌شود.

دبیر سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط استان قم گفت: داوری بخش اصلی و ویژه سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط استان قم توسط اساتید دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت خواهد گرفت.

بخشی، با بیان اینکه مهلت ارسال آثار ۳۰ مهرماه سال جاری است افزود: امیدواریم بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته بتوانیم مراسم اختتامیه را تا پایان فصل پاییز امسال برگزار کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha