شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1105737
۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ پژوهشگر حوزوی گفت: دلیل ارزش و اعتبار اربعین این است که به عنوان یکی از ارکان اصلی شیعه زمینه ساز ظهور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، فاطمه اباذرپور، پژوهشگر حوزوی، روز گذشته در جمع طلاب مدرسه علمیه تخصصی حضرت خدیجه(س) بابل، با اشاره به اهمیت مسئله اربعین و تلاشی که پایه‌گذاران این حرکت باشکوه در تاریخ داشتند، اظهار داشت: پایه گذار پیاده‌روی اربعین، شیخ مرتضی انصاری بود که بعد از دوره‌ای غفلت، محدث نوری این حرکت جریان ساز را احیا کرد.

اباذرپور به تشریح معارف و مضامین بلند زیارت اربعین پرداخت و گفت: زیارت اربعین مانند زیارت عاشورا، با سلام بر امام و اظهار ارادت به مقام ولایت ایشان آغاز شده و لعن و نفرین بر دشمنان نیز در این زیارت آمده که نشان می‌دهد وظیفه ما علاوه بر اظهار عشق و ارادت به امام، برائت جستن از دشمنان اهل بیت(ع) نیز می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهادت و اقرار به عقاید شیعیان، معرفی جبهه دشمن و اعتقاد به ولایت پذیر بودن، درس‌هایی است که از زیارت اربعین می‌گیریم، این آموزه‌ها زمینه را برای ظهور امام زمان(عج) آماده می‌کند.

اباذرپور به ابتلائات و آزمون‌های آخرالزمان اشاره کرد و یادآور شد: با فهم دقیق معارفی که در زیارت اربعین وجود دارد، مسئله ولایت پذیری و مطیع محض امام بودن را باید به عنوان صدر عقاید شیعه بپذیریم و به آن پایبند باشیم و بدانیم همانطور که در صحنه کربلا انسان‌ها غربال شدند، در عصر ظهور نیز زمینه برای امتحان پس دادن و در رکاب امام خود بودن، مهیا است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اهمیت مسئله اربعین، خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین نوعی همدلی و وفاق را بین اقوام مختلف در سراسر جهان رقم می‌زند، فلذا فضای مناسبی برای جذب قلوب به معارف ناب دین به ویژه تشیع است، که ان‌شاءالله طلاب از این فرصت طلایی جهت انجام وظیفه خود در مسیر جهاد تبیین بهره بگیرند.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha