دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تصاویر/ حال و هوای گذرگاه مرزی تمرچین در دهمین روز از فعالیت خود

حوزه/ خدمت به حسین ابن علی و زوار اباعبدالله الحسین، شیعه، سنی، مسیحی و آشوری نمی‌شناسد، در استان وحدت و مقاومت آذربایجان غربی، ادیان، مذاهب و اقوام دست به دست هم داده‌اند تا بار دیگر حماسه‌ای با شکوه در تاریخ آذربایجان غربی ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، مرز تمرچین امروز سیزدهمین روزی است که میزبان زوار ابی عبدالله الحسین(ع) است و این میزبانی تا پایان همایش عظیم پیاده روی اربعین ادامه خواهد داشت.

خدمت به حسین(ع) و زوار سیدالشهدا(ع) شیعه و سنی نمی‌شناسد، در استان وحدت و مقاومت آذربایجان غربی، شیعه، اهل سنت، مسیحی و آشوری دست به دست هم داده‌اند تا بار دیگر حماسه‌ای با شکوه در تاریخ آذربایجان غربی ثبت کنند.

حال و هوای مرز تمرچین در دوازدهمین روز فعالیت / اینجا شیعه، سنی و مسیحی در حال خدمت به زوار امام حسین(ع) هستند

یکی از بزرگترین موکب‌های مستقر در پیرانشهر متعلق به برادران اهل سنت است که عشائر و قبایل پیرانشهر این موکب را راه اندازی کرده‌اند، یکی از خدمتگزاران این موکب معتقد است، امام حسین(ع) متعلق به همه مسلمانان و بالاتر از آن متعلق به همه آزادگان دنیاست و اگر این شخصیت بی‌نظیر اسلام نبود، دین الهی در عالم باقی نمی‌ماند و لذا خدمت به زوار امام حسین(ع) وظیفه دینی، شرعی و انسانی همه انسان‌ها و مسلمانان است.

این موکب ظرفیت پذیرایی از ۹ هزار زائر را دارد که در حال خدمت رسانی به زوار امام حسین(ع) می‌باشد.

زوار حوزه قفقاز میهمان مردم آذربایجان غربی

حال و هوای مرز تمرچین در دوازدهمین روز فعالیت / اینجا شیعه، سنی و مسیحی در حال خدمت به زوار امام حسین(ع) هستند

زوار اهل ترکیه و جمهوری آذربایجان نیز با گذر از مرز بازرگان خود را به تمرچین رسانده‌اند تا با عبور از مرز تمرچین دل‌های مشتاق زیارتشان را به ضریح‌های ائمه معصومین برسانند.

آن‌ها در طول مسیر در مواکب حسینی نقده و دیگر مواکب طول مسیر با استقبال گرم موکب داران و مردم خونگرم نقده، پیرانشهر و استان آذربایجان غربی اتراق می‌کنند.

زوار اهل ترکیه نیز ضمن زیارت از عتبات عالیات در عراق به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف خواهند شد.

آن‌ها این عشق حسینی را برگرفته از آیات قرآن کریم می‌دانند که خداوند به حب و محبت و مودة اهل بیت(ع) دستور داده و مسلمین را بدان امر کرده است.

مردم ولایتمدار جمهوری آذربایجان که اجازه عزاداری برای امام حسین(ع) را در کشور خود ندارند، از مرز که رد می‌شوند در هر موکبی که اتراق می‌کنند دلی از عزا در می‌آورند و با آرامش و آسایش برای قتیل العبرات نوحه خوانی کرده و عزا به پای می‌کنند.

این اولین سالی است که نقده، پیرانشهر و مرز تمرچین میزبان زوار کشورهای حوزه قفقاز هستند و دومین سالی می‌باشد که میزبان زوار ایرانی اباعبدالله الحسین(ع) است و چه شرفی بالاتر از اینکه میزبان زوار حسین بن علی(ع) باشی که زیارتش بالاتر از ۱۰۰ حج مقبول است.

حال و هوای مرز تمرچین در دوازدهمین روز فعالیت / اینجا شیعه، سنی و مسیحی در حال خدمت به زوار امام حسین(ع) هستند

موکب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی نیز با عنوان «کتابخانه حسینی» و با شعار «سرفصل کتاب عشق ما، حسین (ع) است» در مرز تمرچین راه‌اندازی شده و تا ۱۵ شهریورماه میزبان زائرین است.

توزیع بسته فرهنگی «توشه راه زائر» شامل کتاب‌های صوتی و کلیپ‌های موضوعی، طرح زیارت به نیابت شهدا، پرده‌خوانی و نقالی، قصه‌گویی، اوریگامی، نمایشگاه کتاب، نقاشی و رنگ آمیزی با عنوان «پدر مهربان»، عضویت رایگان، اجرای پویش «کتاب دستت چیه؟»، نشست ادبی با همکاری محافل ادبی، خاطره نویسی «روایت اربعین»، طرح بیعت با شهدا، پوش کتابخوانی «کتاب عشق»، تهیه و توزیع بسته‌ها و اقلام فرهنگی، استند عکس یادگاری «فرزندان آینده ساز»، از برنامه‌های این موکب با هدف پاسداشت و ترویج آیین بزرگ پیاده‌روی اربعین، خدمت رسانی فرهنگی، توجه به نیازهای مطالعاتی زائرین و محقق ساختن شور و شعور حسینی می‌باشد.

برنامه‌های ویژه نوجوانان و جوانان

حال و هوای مرز تمرچین در دوازدهمین روز فعالیت / اینجا شیعه، سنی و مسیحی در حال خدمت به زوار امام حسین(ع) هستند

کمی آن طرف‌تر موکب دانش آموزی رهبران کوچک راه‌اندازی شده و حجت الاسلام قلی نژاد در این موکب به اجرای برنامه‌های تربیتی برای کودکان و نوجوانان می‌پردازد و شعرخوانی، مداحی، نقاشی، ساخت کاردستی و برگزاری مسابقه از دیگر برنامه‌های این موکب است.

استودیو صدا وسیما در پایانه مرزی تمرچین به‌عنوان کار مشترک صداوسیما مرکز آذربایجان غربی و اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان است راه اندازی شده و روزانه به‌صورت شبانه‌روزی برنامه تولید و پخش می‌کند و ارتباط زنده با شبکه‌های سراسری و شبکه‌های استانی سراسر کشور هم از دیگر مزایایی استودیو تلویزیونی پایانه مرزی تمرچین است.

در مسیر منتهی به پایانه مرزی نیز موکب مسیحیان ارامنه و آشوریان برپا شده و به پذیرایی از زائرین اباعبدالله الحسین(ع) مشغول هستند.

حال و هوای مرز تمرچین در دوازدهمین روز فعالیت / اینجا شیعه، سنی و مسیحی در حال خدمت به زوار امام حسین(ع) هستند
انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha