شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ فعالیت موکب شهدای روحانیت استان ایلام در مرز مهران

حوزه علمیه استان ایلام امسال هم همچون سال های گذشته با بسیج تمام امکانات تلاش می کند که بهترین خدمات را به زائران حضرت ارباب به ویژه در شهر مهران ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی مدیر حوزه علمیه استان ایلام با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: کنگره عظیم راهپیمایی اربعین حسینی یک نوع قدرت نمایی دنیای اسلام در مقابل دنیای کفر می باشد و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی است.

بیشتر بخوانید:

میزبانی حوزه‌های علمیه ۷ شهر استان ایلام از زائران اربعین+ شماره تلفن

به گفته مدیر حوزه علمیه ایلام، طلاب استان دوشادوش مردم استان چندین سال است که افتخار خادمی زائرین اباعبدالله حسین (ع) را دارند .

وی ادامه داد: حوزه علمیه و روحانیت استان ایلام با حمایت نماینده ولی فقیه در استان در راستای رسالت اصلی تبلیغ و ترویج مسائل دینی متفاوت تر از سال قبل در اربعین شرکت دارند و روحانیون از ورودی استان (شباب) تا ایوان، دهلران، سه راهی کارزان و پارک جنگلی چغاسبز ایلام تا کانون اصلی زائرین یعنی شهر مهران در مواکب استقرار یافتند و با اقامه نماز جماعت اول وقت، برپایی غرفه های پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات، سخنرانی های کوتاه و ... با انگیزه جهادی به رسالت اصلی خود می پردازند.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی حوزه علمیه استان ایلام در اربعین امسال جهت جلوگیری از فعالیت فرقه های انحرافی، برای مبلغین کارت شناسایی با بارکدهای مخصوص تهیه کرده تا از سوءاستفاده افراد سودجو جلوگیری کند.

اسکان و توزیع ۳ وعده غذا

وی اعلام کرد: علاوه بر موکب های جانمایی شده در سراسر استان ایلام، مدارس علمیه مهران و صاحب الزمان(عج) ایلام با ارائه خدمات اسکان زائرین، توزیع ۳ وعده غذای گرم، جلسات سخنرانی، بیان احکام، پاسخگویی به سؤالات شرعی، مشاوره و برنامه های متنوع فرهنگی به زائران اربعین خدمت رسانی می کنند.

بسیج امکانات حوزه علمیه ایلام برای خدمت به زائران اربعین؛ از اسکان رایگان تا برنامه های متنوع فرهنگی

مدیر حوزه علمیه استان ایلام ادامه داد: از مهم ترین اقدامات روحانیون در مواکب می توان به ارتباط با جوانان و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی اشاره کرد.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی، حوزه علمیه خواهران استان ایلام نیز با برگزاری کلاس های آموزشی، قرائت قرآن، حفظ قرآن، بازی و سرگرمی در مواکب لحظات خوبی را برای کودکان زائر فراهم می کند.

تقدیر از حمایت های آیت الله اعرافی

وی در پایان با تقدیر از حمایت های آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و معاونان، اظهار کرد: امسال الحمدلله اقداماتی خوبی صورت گرفت است و بسیاری از مشکلات سال های گذشته حل و فصل شد. امید است که با نگاه ستاد حوزه علمیه کشور به پایتخت خادمین اربعین حسینی دیگر مشکلات نیز رفع شود .

پایان پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha