یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید حسین مومنی

حوزه / معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: برنامه رشد و تعالی حوزه علمیه اصفهان اکنون در سطح یک در حال عملیاتی شدن است، در این برنامه مهارت‌های لازم و برنامه تربیتی طلاب به‌صورت هدفمند و با پایش و ارزیابی توسط مربیان (مبلغ یاری) دنبال می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی در گفت وگو با خبرنگار حوزه در اصفهان اظهار داشت: معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان برنامه رشد و تعالی را با عنوان «طلبه تراز انقلاب اسلامی» در سال ۹۷ تهیه کرد.

وی با بیان اینکه تحت این طرح، ۱۲ ساحت تربیتی و مهارتی برای یک طلبه ترسیم شده است، گفت: این طرح در سه سطح حوزوی قابل ارائه و اجراست، در سطح یک حوزه مطابق این سند تربیتی طلبه باید در عرصه‌های شناختی، هویتی و انگیزشی به شاخص‌های مطلوب دست پیدا کند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: همچنین طلبه در این سطح باید نسبت به زی طلبگی، شناخت اندیشه‌های امامین انقلاب و جریان شناسی سیاسی به حد مطلوب ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: در این برنامه، تمامی طلاب در سطح یک، علاوه بر عناوین فوق با مهارت ICDL۱ و آموزش منبر، دعا خوانی و شناخت مخاطب مانند ارتباط با نوجوانان و بیان احکام آشنا خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی خاطرنشان کرد: طلاب می‌بایست با اعزام‌های موردی برای تبلیغ زیر نظر اساتید با ارزیابی، به رشد لازم برسند، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند «امروز طلاب باید توانمند در عرصه تبلیغ باشند، چرا که تبلیغ لبه ارتباط حوزه با سطح جامعه است و ما نیازمند برنامه‌های مقدماتی و تخصصی در این عرصه هستیم.»

وی تأکید کرد: برنامه رشد و تعالی حوزه علمیه اصفهان در حال حاضر در سطح یک در حال عملیاتی شدن است، در این برنامه مهارت‌های لازم و برنامه تربیتی طلاب به‌صورت هدفمند و با پایش و ارزیابی توسط مربیان رشد، دنبال می‌شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: در سطح یک طرح، هدف پرورش طلبه‌ای است که در تحصیل و تهذیب موفق باشد و حداقل‌های لازم در زمینه تبلیغ و مهارت‌های لازم و دارای بصیرت کافی و بینش سیاسی راداشته باشد.

وی ادامه داد: طلبه باید در امور قرآنی، حداقل‌های لازم را دارا باشد و در زمینه سلامت جسمی نیز با تست ورزش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، همچنین مهارت خوشنویسی و خط تحریری و آشنایی با فضای مجازی و نوع فعالیت در آن در زمینه تبلیغ نیز از سر فصل‌های برنامه رشد وتعالی حوزه اصفهان است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha