یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ امام جمعه یزد گفت: استکبار جهانی از مسیر بیچاره شدن کشورها و عقب ماندن جوامع، پیشرفت می‌کنند، همچنانکه می‌بینیم فرانسه و انگلیس پیشینه قابل توجهی نداشتند یا آمریکا که ۲۰۰ سال است ایجاد شده، اما اینها با چپاول سایر کشورها و استفاده از منابع آنها، به انگلیس و فرانسه و آمریکای امروز تبدیل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد، با تسلیت ایام اربعین حسینی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم که می‌فرماید، تقوا پیشه کنید و در مسیر اطاعت از حق قرار بگیرید، اظهار داشت: مؤمنان باید نفس خود را تربیت کنند و آن را عادت دهند که در مسیر گناه قرار نگیرد و در مسیر حرکت‌های غیراخلاقی و غیرالهی نباشد.

وی با اشاره به عبارت «قولاً سدیدا»، بیان کرد: همه ما باید به نحوی صحبت کنیم که در حرف‌هایمان، شک و شبهه‌ای وجود نداشته باشد و صداقت را در بیان خود رعایت کنیم.

آیت الله ناصری تأکید کرد: گفتار بی‌مدرک و بی‌اساس انسان را در مسیر پیشرفت و کمال عقب نگه می‌دارد و در جامعه نیز باعث شبهه افکنی می‌شود.

خطیب جمعه یزد اظهار کرد: فکر و نیت، کردار، عمل و گفتار باید همه در مسیر خدا باشد و در آن تقوا پیشه کنیم.

وی در بخشی دیگر با اشاره به آیه‌ای از سوره بقره که زبان حال اهل جهنم است، افزود: وقتی از اصحاب جهنم سئوال می‌شود چرا در جهنم هستید، اعلام می‌کنند اگر فکر خود را به کار انداخته‌ بودیم و سخنان حق گوش داده بودیم، عاقبت ما اینجا نبود.

آیت الله ناصری یادآور شد: غیبت، تهمت، ترک نماز و ترک واجبات و انجام گناهان هیچ سودی به حال افراد ندارد و اما اگر به عاقبت کار خود فکر کنیم و خود را در محضر خدا پاسخگو بدانیم، در مسیر مستقیم ثابت قدم خواهیم ماند.

امام جمعه یزد، با بیان اینکه اگر تفکر کنیم، نجات خواهیم یافت، یادآور شد: تفکر در حوادث و بحران‌ها نیز راهگشای ماست و در مواقعی که دشمنان، مردم را ناامید می‌کنند یا مردم را نسبت به اسلام و قرآن و دین بدبین می‌کنند و واقعیات را وارونه جلوه می‌دهند، آشوب و بلوا به پا می‌کنند، استفاده از قدرت تفکر و تشخیص حق از باطل، برای همگان راهگشا خواهد بود.

وی یادآور شد: انسان‌های عاقل می‌دانند که دشمنان می‌خواهند افراد را از مسیر اسلام واقعی غافل کنند و آنها را از پیشرفت دور نگه دارند تا به‌واسطه این عقب ماندگی و غفلت، خودشان بتوانند بر دنیا حکومت کنند.

آیت الله ناصری ادامه داد: آنها از مسیر بیچاره شدن کشورها و عقب ماندن جوامع، پیشرفت می‌کنند، همچنانکه می‌بینیم فرانسه و انگلیس پیشینه قابل توجهی نداشتند یا آمریکا که ۲۰۰ سال است ایجاد شده، اما اینها با چپاول سایر کشورها و استفاده از منابع آنها، به انگلیس و فرانسه و آمریکای امروز تبدیل شده‌اند.

وی با اشاره به آثار حرکت امام حسین(ع)، عنوان کرد: دشمنان امام حسین(ع) مسئله اسلام و دین را به سخره گرفته بودند و بر اساس سلیقه‌های اموی اسلام را تفسیر می‌کردند و اسلام مدنظر آنها اسلام واقعی نبود و همواره همراه حاکمان ظالم بود.

آیت الله ناصری عنوان کرد: آنها امام حسین(ع) را به شهادت رساندند و استدلال آنها این بود که از یزید خروج کرده و یزید نیز فردی فاسد و فاسق بود و چنین فردی را حاکم حکومت اسلامی کردند و مردم نیز قبول کردند.

وی تصریح کرد: حرکت و نهضت امام حسین(ع) مقابله با اسلام اموی و اسلام پادشاهی بود، همچنان که امام راحل با نهضت انقلابی خود در مقابل اسلام آمریکایی ایستاد.

امام جمعه یزد اظهار کرد: در آن زمان خفقان شدیدی حاکم بود که هیچکس جرأت نمی‌کرد در مقابل امرا و حاکمان بایستد یا با آنها مخالفت کند، اما امام حسین(ع) این تابو را شکستند.

وی گفت: ما این اتفاق را در انقلاب خود نیز رقم زدیم و در مقابل حرف‌هایی که استکبار قرن‌ها به ما تحمیل کرده بود، ایستادیم و امروز با پیشرفت ملت ایران و با تأسی به مکتب امام حسین(ع)، دشمنان اسلام از ملت ایران حساب می‌برند.

آیت الله ناصری ادامه داد: امام راحل همچون امام حسین(ع) ایستاد و مردم نیز در کنار امام و انقلاب ایستادند و شهید دادند و اکنون کار به جایی رسیده که قدرت اسرائیل و آمریکا پوشالی شده است.

وی بیان کرد: استکبار جهانی از اعتقادات ملت ایران اسلامی هراس دارد و در تلاشند با وارونه نشان دادن حقایق، ذهن مردم را منحرف کنند، اما ما باید اصحاب فکر و بصیرت باشیم و با به کار انداختن عقل خود و استفاده از قدرت تفکر بنگریم که اینها هرگز خیرخواه ما نبوده‌اند و هرگاه در کشور ما مشکلاتی نیز ایجاد شده، اینها خوشحال شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یادآور شد: باید ایمان خود را رشد دهیم و بصیرت داشته باشیم و بتوانیم دوست و دشمن را تشخیص دهیم، زیرا اگر اینگونه نباشد، دشمن به‌راحتی می‌تواند برای ما مشکل ایجاد کنند.

وی تأکید کرد: اگر امروز تشخیص درست در جامعه نداشته باشیم، با یک شایعه همه چیز را بهم می‌ریزند، دشمنان معیشت ما را بهانه می‌کنند و با سر دادن شعارهای عوام پسندانه تلاش می‌کنند بر کشور ما مسلط شوند.

آیت الله ناصری اظهار کرد: امروز آنچه باید داشته باشیم، تفکر و تعقل در زمینه برخورد با دشمن است که به آن نیاز داریم، باید به حرف‌های دشمن فکر کنیم و به راحتی حرف دشمن را باور نکنیم و حرف‌ها را با اقدامات انجام شده مقایسه کنیم.

وی تصریح کرد: بی‌شک دولت‌ها نقایصی داشته‌اند اما نباید اینها با دشمنی و کینه ورزی مطرح شود و اقدامات شایسته نیز باید دیده شود.

آیت الله ناصری تأکید کرد: همانطور که دولت و مسئولان ما شبانه روز تلاش می‌کنند، دشمن نیز شبانه روز دست از دشمنی خود بر نمی‌دارد و همه چیز را به کار گرفته تا این اسلام نابی که امروز در مسیر امام حسین(ع) قرار گرفته از بین ببرد و جوانان ما را مأیوس کند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: باید فکر و اندیشه کنیم و طرح‌ها و ایده‌های خود را مطرح کنیم، اما نباید با بدبینی و بی‌اعتمادی به نظام اسلامی حرکت کنیم.

وی همچنین با اشاره به اربعین حسینی اظهار کرد: نهضت اربعین که امروز به راه افتاده، مسیر و ادامه راه امام حسین(ع) است و در اثر همین انقلاب و پایمردی مردم، راه برای ظهور حضرت مهدی(عج) باز می‌شود.

آیت الله ناصری یادآور شد: دشمنان اسلام و قرآن می خواهند دین و امام حسین(ع) را کمرنگ و فرزندان ما را از اهل بیت(ع) دور کنند که مواجه شدن با این بحران‌ها فکر و اندیشه می‌خواهد.

امام جمعه یزد ادامه داد: برخی‌ها بعد از اغتشاشات به خود آمدند و کاملا متوجه شدند که فریب تبلیغات سوء دشمن را خوردند، دشمن می‌خواهد ما را به انحراف بکشاند اما باید حواسمان جمع باشد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha