شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید حسن عاملی

امام جمعه اردبیل گفت: ما کاملاً اطلاع داریم که یک ستاد مشترک از سرویس‌های جاسوسی آمریکا، اسرائیل، آلمان، انگلیس و فرانسه که هر لحظه برای ایران برنامه‌ریزی می‌کنند قصد داشتند با ایجاد ناامنی در عراق جلوی اربعین را بگیرند اما سرشان کاملاً به سنگ خورد

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در محل مصلای اردبیل برگزار شد با اشاره به فرمایشات امام خامنه ای در دیدار اخیر با جمعی از مردم اردبیل اظهار داشت: مقام معظم رهبری در ملاقات با دست‌اندرکاران کنگره ۳۴۰۰ شهید استان فضائلی در شان استان اردبیل بیان فرمودند که هیچ نقطه ایران حائز آن نیست. وحدت و یکپارچگی ایران امروز ما و بلکه وجود ایران عزیز ما مرهون تلاش صفویه از خطه اردبیل است یعنی الان نیز همه ما در کنار سفره صفویه هستیم و به تعبیر محیط طباطبائی اگر اردبیل نبود ایران نبود. بعد از سقوط ساسانیان اولین انسجام در سطح کلان کشور ایران توسط صفویه صورت پذیرفت و یک امپراتوری عظیم که ۴۰ درصد آن در حال حاضر دست ما رسیده است تشکیل گردید.

وی ادامه داد: دوم اینکه انتشار مذهب اهل بیت(ع) در سراسر ایران از اردبیل شروع شد یعنی اردبیل ایران را به فضیلتی استثنایی که موالات با اهل بیت نبی مکرم اسلام است مزین ساخت در نتیجه کل ایرانیان در این وصف بی‌نظیر مدیون خطه استان اردبیل هستند. در این خصوص باید مجموعه علمی و فنی تشکیل گردد و ابعاد این دو ممیزه بزرگ را تبیین کند. کار باید آن چنان پیش برود که هر توریستی وارد استان شد این دو فضیلت برای او ملموس باشد؛ صفویه برای احیای این دو امر ۲۰۰ سال مقدمه برداشتند از شیخ صفی الدین اسحاق اردبیلی تا حیدر پدر شاه اسماعیل همه مقدمه این حرکت عظیم ملی و دینی بود. در یک کلمه اردبیل در عزت ایران و ایرانی نقش استثنایی تاریخی دارد و این نقش باید ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ادامه داد: بنابراین ما اهالی خطه آذربایجان از همه بیشتر اولی هستیم که ایران عزیز را از تمام بلاها، فتنه‌ها، توطئه‌ها و شرارت پنج سازمان مخوف استخباراتی دنیا یعنی آمریکا، اسرائیل، فرانسه، آلمان و انگلیس که شب و روز برای به هم ریختن کشور ما و انقلاب ما و برای تجزیه کشور تلاش می‌کنند حفظ کنیم و از جوانان استان اردبیل بلکه از جوانان خطه آذربایجان می‌خواهم با تمام توان در صحنه سازندگی علمی، صنعتی و سیاسی حاضر باشند و با روحیه حماسی تمام حرکات شوم دشمن را رصد نمایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تبیین ابعاد عظمت راهپیمایی اربعین خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین مانور عظیم قدرت اسلام است؛ هیچ دینی و حزبی نتوانسته چنین جمعیتی جمع کند. انگار یک رستاخیز عظیم مردمی درست شده است؛ اوج گرفتن جاذبه یک شخصیت آن هم بعد از ۱۴۰۰ سال واقعاً حیرت آور و خارج از چارچوب محاسبات مادّی است یعنی کار، قطعاً کار خداست جای بسیار شکر است که این راهپیمایی رفته رفته به یک راهپیمایی بین المللی اعتراضی علیه قدرت اهریمنی و ابلیسی دنیای معاصر یعنی استکبار جهانی تبدیل می‌شود هم از جهت اجتماع که جزو شعائر اسلامی است و هم از جهت قابلیت برای جمع کردن معترضین نظم و نظام جهنمی حاکم بر دنیا در قالب شعارهای حضرت اباعبدالله الحسین(ع)؛ این حرکت خار بزرگ در چشم استکبار جهان و کابوس بزرگ برای آنها شده است و لذا اولاً به شدت آن را سانسور خبری می‌کنند ثانیاً تمام تلاش و شیطنت خود را به کار گرفته اند تا جلوی آن را بگیرند.

امام جمعه اردبیل گفت: ما کاملاً اطلاع داریم که یک ستاد مشترک از سرویس‌های جاسوسی آمریکا، اسرائیل، آلمان، انگلیس و فرانسه که هر لحظه برای ایران برنامه‌ریزی می‌کنند قصد داشتند با ایجاد ناامنی در عراق جلوی اربعین را بگیرند اما سرشان کاملاً به سنگ خورد؛ ما اطلاع داریم که آنها روی ظرفیت قومی ایران متمرکز شده‌اند اما امام حسین(ع) تمام اقوام ایرانی را در یک کشتی بزرگ بسیار بزرگ جمع کرده است با این حال ملت ما مخصوصاً آذری‌های عزیز باید خیلی هوشیار باشند.

وی ادامه داد: دستگاه حضرت اباعبدالله از اصلی‌ترین عوامل انسجام ملی ایرانیان در طول تاریخ است. یکی از آمریکایی‌ها گفته ما از ظرفیت تعدد قومی ایران غافل بودیم اما او نمی‌داند که علاوه بر اسلام، محبت و عشق به امام حسین(ع) مثل یک نخ بسیار محکم تسبیح است که تمام اقوام را با قدرت تمام در برابر تند بادها در ادوار مختلف نگه داشته است. شعار “حب الحسین یجمعنا” فقط برای وحدت ایرانی‌ها و عراقی‌ها نیست بلکه در وهله اول کل اقوام ایرانی را در یک خانواده بزرگ قرار می‌دهد؛ هرکس عاشق امام حسین(ع) است هویت اولی او حسینی است نه نژادی. این شعار حتی غیر مسلمان‌ها را هم در ایران دور خود جمع کرده است.

وی با بیان اینکه امروزه عزاداری امام حسین(ع) برای ایرانیان غیر مسلمان مثل زرتشتی‌ها یک آیین ملی است و آنها و فرزندان آنها نیز با شور و شوق در عزاداری‌ها شرکت می‌کنند، گفت: یک هم وطن زرتشتی می‌گوید افتخار بزرگ ما این است که داماد ما جمله‌ای گفته که درد اصلی امروز دنیاست و آن این است «اگر دین ندارید آزاده باشید.»

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) یک نقطه اشتراک بزرگ بین شیعه و سنی است، خاطر نشان کرد: اصل شعار امام حسین رهبریت صالح برای جامعه است و این دستور خداوند است که ”وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا”(و آنان را پیشوای مردم ساختیم تا (خلق را) با امر ما هدایت کنند )؛ امسال حضور اهل سنت در اربعین و پذیرایی از زوار اربعین اشک دشمن را درآورد.

وی افزود: پذیرایی اکراد اهل سنت از زوار امام حسین در خروجی‌های غربی کشور یک پیام بزرگ داشت که برای دشمن کابوس است و آن پیام این است که اقوام ایرانی همه یک واحد مجموعی هستند و همه زیر بیرق امام حسین(ع) جمع شده اند و امروز پذیرایی اهل سنت ایران در پیرانشهر و مرز تمرچین واقعاً دیدنی و خار بزرگ در چشم دشمنان وحدت امت بود امام حسین(ع) همه امت را در یک صف جمع کرده است.

وی ادامه داد: موکب‌های ترکمن‌های اهل سنت در داخل عراق در مسیر کربلا دست رد محکمی برای هویت طلبان قومی بود. فحاشی به عزاداران در فضای مجازی توسط هویت طلبان قومی نشان از عصبانیت و یاس مطلق است در این خصوص با تمام ذرات وجود خود به امام حسین(ع) می‌گوییم آقا جان! اماما ! تشکر تشکر.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: امام حسین(ع) با اربعین سفره با عظمت تربیتی برای جوانان ما باز کرده پسران دختران و جوانان با حضور در مراسم معنوی اربعین که واقعاً به مثابه مدرسه است پاک می‌شوند، پاک برمی‌گردند، واکسینه می‌شوند، یک سال تضمین می‌شوند و تمام آلودگی های فرهنگی دشمن که از طریق کانال‌های هوایی و فضای مجازی منتشر می‌شود همه پنبه می‌شود ما برای تشکر از امام حسین در این خصوص عاجزیم.

وی با ارائه تحلیلی از لایحه ممنوعیت آتش زدن کتب آسمانی در دانمارک، گفت: این هفته دولت دانمارک لایحه‌ای به پارلمان این کشور ارسال کرد که طبق آن آتش زدن کتب آسمانی ممنوع می‌شود. نماینده ویژه اتحادیه اروپا در خلیج فارس نیز که به منطقه آمده است این هفته اعلام کرد ما آتش زدن قرآن را محکوم می‌کنیم این عمل با ارزش‌های اروپایی در تضاد و تنافی است؛ ما از این حرکت خوب آنها استقبال می‌کنیم اما یک سوال از آنها داریم شما که همیشه اعلام می‌کردید ما هیچ وقت آزادی بیان را با هیچ قداستی محدود نمی‌کنیم پس چگونه الان محدود شد؟ از این حرکت معلوم می‌شود که آنها تابع فشار زور و منافع ملی خود هستند بقیه همه “زخرف القول” و طفیلی است.

امام جمعه اردبیل گفت: سفیر اسرائیل در آذربایجان هر وقت صحبت می‌کند یک خرابی و افتضاح بزرگ برای اسرائیل درست می‌کند؛ وزارت خارجه اسرائیل اگر به منافع خود حساس باشد باید او را ممنوع المصاحبه کند؛ دیروز او در یک ضیافت مهم در آذربایجان گفت اسرائیل در تنوع مذهبی در دنیا بی‌نظیر است!!!؛ روزی نیست که مسلمان‌ها در فلسطین به خاطر مسلمان بودن کشته نشوند، روزی نیست که بن غفیر و اصحاب او به مسجد اقصی حمله نکنند، روزی نیست که در اسرائیل به مقدسات مسلمان‌ها اهانت نشود، روزی نیست که مسیحیت فلسطین سرکوب نشود، روزی نیست که در اسرائیل نعره‌های نژادپرستی و آپارتاید به آسمان بلند نشود، روزی نیست که رکیک‌ترین فحش‌ها به عرب‌ها داده نشود؛ آخرین آن این هفته بود که بن غفیر گفت حق حیات من و خانواده من در غزه از حق حیات عرب‌ها بالاتر است؛ این سخن آن قدر زشت بود که اتحادیه اروپا شدیداً آن را محکوم کرد.

وی خطاب به سفیر اسرائیل گفت: رژیمی که بزرگان اسلام گراها را زندانی کرده و زندان پر از اسلام گراهاست حق صحبت از تنوع مذهبی و دموکراسی ندارد، رژیمی که وقتی اسلام‌گراها را زندانی می‌کند به خانواده‌اش می‌گوید نمی‌توانم غذای آنها را بدهم خودتان باید خورد و خوراک او را تامین کنید حق صحبت از تنوع مذهبی ندارد، رژیمی که به اسلام گراها اجازه شرکت در انتخابات نمی‌دهد نه به حماس و نه به سازمان فتح حق صحبت از تنوع مذهبی و یا دموکراسی یا حقوق بشر ندارد، رژیمی که به غیر از احزاب صهیونیستی به سایر احزاب اجازه فعالیت نمی‌دهد حق صحبت از تنوع مذهبی و دموکراسی ندارد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: رژیمی که می‌خواهد با تعدیل و اصلاحات قضایی استقلال قوه قضائیه را باطل کند و به همین جهت هر روز در تل آویو تظاهرات برپاست نمی‌تواند از تنوع مذهبی یا دموکراسی صحبت کند اصلاً با وجود متون مذهبی صهیونیست‌ها که نژادپرستی وحشتناک در آن موج می‌زند نمی‌توان از تنوع مذهبی صحبت کرد .

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ادامه داد: این هفته حادثه بسیار ناگواری برای اسرائیل اتفاق افتاد، من خبر آن را به سفیر اسرائیل در آذربایجان می دهم، جریان از این قرار است که وزیر خارجه لیبی بدون اجازه حکومت لیبی در ایتالیا با وزیر خارجه اسرائیل ملاقات کرد سپس خبر این ملاقات مخفی توسط اسرائیل منتشر شد به محض انتشار خبر کل شهرهای لیبی به عنوان اعتراض به تظاهرات یکپارچه تبدیل شده و معترضین ساختمان وزارت خارجه لیبی را اشغال کردند پارلمان لیبی نیز فوراً از این ملاقات تبری کرده و به این ملاقات اعتراض شدیدکرد.

وی افزود: در این ماجرا دو افتضاح دیگر برای اسرائیل درست شد اول اینکه وزیر خارجه لیبی از ترس دولت و ملت به ترکیه فرار کرد! و دوم اینکه نتانیاهو با ناشی گری تمام به وزرای خود اعلام کرد بدون اجازه حق ندارید خبر ملاقات‌های ما در دنیا را منتشر کنید باید از من اجازه بگیرید تا افتضاح لیبی تکرار نشود یعنی ما باید دزدانه و مخفیانه مثل یک مجرم کار خود را انجام دهیم.

امام جمعه اردبیل در پایان خاطر نشان کرد: این ماجرا نشان می‌دهد که نفرت از اسرائیل در کشورهای اسلامی در اوج است و اگر دولت‌ها هم با این رژیم منحوس همکاری کنند قلب ملت‌ها با جریان مقاومت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha