دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مرتضی مطیعی

حوزه/ امام جمعه سمنان گفت: عضویت ایران در گروه بریکس نشان از دیپلماسی قوی سیاست خارجی دولت سیزدهم و افتخار ملی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر، اظهار داشت: برزیل، هند، چین، روسیه و آفریقای جنوبی موسس گروه بریکس هستند و پیگیری دولت سیزدهم برای عضویت در این گروه ستودنی است و نشان از پایان یک‌جانبه‌گرایی در دنیا است.

وی با بیان اینکه عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه بریکس، جبهه مقابله با غرب را تقویت می‌کند، گفت: عضویت ایران در گروه بریکس نشان از تغییر محور از غرب به شرق و تقویت سهم ایران در شکل‌گیری هندسه نوین جهانی است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی فاز ۱۱ گاز پارس جنوبی در دولت سیزدهم با تکیه بر توانمندی متخصصان داخلی پس از ۲۰ سال، نشان از اقتدار کشور و گواه بر این است که اثر تحریم‌ها در کشور به ورطه بی‌اثری و خنثی‌سازی می‌رود.

امام جمعه سمنان یادآور شد: سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، صهیونیسم بین‌الملل را با رصد و پایش چندساله و تلاش شبانه‌روزی زمین‌گیر می‌کنند و بازدارنده اقدامات دشمنان هستند.

وی ادامه داد: اشرافیت خوب اطلاعاتی موجب شد دشمنان بار دیگر در رسیدن به اهداف شومشان ناکام شوند.

امام جمعه سمنان گفت: پدافند هوایی از افتخارات و موجب اقتدار کشور است.

وی تأکید کرد: برآیند گزارش‌ها نشان می‌دهد که دولت سیزدهم با اهتمام ویژه خنثی‌سازی اثر تحریم‌ها را دنبال می‌کند.

امام جمعه سمنان با تاکید بر لزوم رعایت تقوا، افزود: خود مراقبتی و مراقبت در برخورد با دیگران از جمله مصداق‌های رعایت تقوا است.

اطلاع‌رسانی دستاوردهای دولت سیزدهم مصداق جهاد تبیین است

وی با اشاره به هفته دولت، افزود: هفته دولت فرصتی برای اطلاع‌رسانی عملکردها، تلاش‌ها و تحقق جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب که دولت سیزدهم تلاش‌ها و دستاوردهای خوبی داشته، اما تلاش‌ها به خوبی اطلاع‌رسانی نشد، اظهار کرد: انتظار می‌رود رسانه‌ها بیش از پیش در زمینه اطلاع‌رسانی تلاش‌های دولت سیزدهم نقش‌آفرینی کنند.

وی گفت: جنبش ۲۰ میلیون نفری در راهپیمایی اربعین حسینی دشمنان را به تلاطم انداخته و وجدان هر انسان آزاده را بیدار کرده است.

امام جمعه سمنان بیان کرد: حضور در راهپیمایی اربعین حسینی مصداق شرکت در یک رزمایش است که بهره‌مندی فردی و اجتماعی در بخش‌های مختلف را به همراه دارد.

وی تأکید کرد: افرادی که در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کنند و یا افرادی که از سفر محروم هستند، با کمک مادی و معنوی در برگزاری باشکوه این آیین بزرگ در اربعین همراهی کنند و از ثواب عزاداری حسینی برخوردار خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی خاطرنشان کرد: ۶۰ موکب که تعداد زیادی از آن موکب‌ها مردمی هستند، در روز اربعین حسینی برای جاماندگان برای حضور در کربلا، در سمنان برنامه دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha