شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی

حوزه/ امام جمعه کرمان گفت: در شرایطی که دشمن جنگ ترکیبی را با تمام قدرت علیه ما آغاز کرده و یکی از زوایای مهم آن انزوای جمهوری اسلامی است، عضویت در پیمان‌های بین المللی نشان داد که تیر دشمن در به انزوا کشاندن کشور به سنگ خورده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلی امام‌ علی (ع)، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی در پیمان‌های مهم بین المللی حضور دارد و مورد پذیرش است.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، گفت: دولت و نظام جمهوری اسلامی دستاوردهای بزرگی در هفته دولت به مردم عرضه کرد که یکی از این دستاوردهای بزرگ، بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی است که کاملا با ابتکار، خلاقیت و فناوری ایرانی ساخته شده است.

امام جمعه کرمان ادامه داد: افتتاح این طرح دست ما را در بهره‌برداری از مخزن گازی مشترک برتر نگه داشت و باید به دولتمردان به خاطر اینکه طی این ۲ سال با استفاده از ظرفیت جوانان ایرانی این کار مهم را انجام دادند، تبریک گفت.

وی خاطرنشان کرد: شکست خرابکاری رژیم صهیونیستی در صنعت موشکی کشور یکی از دستاوردهای بزرگی است که سربازان گمنام امام زمان (عج) و وزارت دفاع رقم زدند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، با اشاره به بیانات راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته دولت، تصریح کرد: کلمه کلمه این فرمایشات باید توسط دولتمردان، مردم و خواص جامعه مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در کنار تأیید و تمجید حرکت دولت در عرصه خدمت رسانی به مردم، مقام معظم رهبری بر عدالت، کاهش فاصله طبقانی، ثبات بازار و نرخ ارز، توجه به رفع مشکلات معیشتی مردم و مبارزه با گرانی تأکید کردند و این مهم از مطالبات ایشان از دولت است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: دولت در عرصه‌های مختلف توفیق دارد و دولتی انقلابی است و نگاه کار شبانه روزی برای ملت توسط رئیس جمهور و همکارانشان، نگاه دینی است.

وی گفت: یکی از مدیران ارشد استان کرمان نکته‌ای گفتند که من در زمان دفاع مقدس و در جبهه نگران بودم، چرا مرخصی می‌گیرم و اکنون هم برای من روز تعطیل و غیر تعطیل تفاوتی ندارد، لذا ممکن است فرصت خدمت به مردم را از دست بدهیم و پشیمان شویم.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی ادامه داد: این نگاه ارزشمند است و الحمدالله تعداد این مدیران در دولت کم نیست، اما بخشی از خدمات دولت باید در سفره مردم خود را نشان دهد.

وی با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) خاطرنشان کرد: این روزها شاهدیم میلیون‌ها نفر تمام تلاششان را می‌کنند تا خود را به این راهپیمایی بزرگ برسانند و به رغم اینکه دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) به دنبال کمرنگ کردن محرم و اربعین بودند، اما امسال شاهد رشد چشمگیر راهپیمایان اربعین بودیم.

امام جمعه کرمان، اظهار کرد: موضوع اربعین در تجلیل از حادثه‌ای است که در ذات آن دفاع از مظلوم قرار دارد و این راهپیمایی اعلام تنفر از ظلم و ظالم است و این جریان هماهنگ با فطرت انسانیت و روحیه ارادتمند و علاقه‌مند به اهل بیت(ع) است.

وی تأکید کرد: راهپیمایی اربعین جریانی مردمی است و در طول تاریخ، مردم پرچم عزای امام حسین(ع) را در سخت‌ترین شرایط برافراشتند و هر حرکت مردمی پیروز است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، با اشاره به فرا رسیدن روز تعاون و مشارکت، بیان کرد: مسئولان باید بخش تعاون که یکی از سرمایه‌های اقتصاد کشور است را جدی بگیرند و سرمایه‌های خُرد را در کنار یکدیگر قرار دهند و در عمران کشور به‌کار گیرند.

وی تصریح کرد: پایه تعاون و مشارکت در عرصه‌های مختلف، مردم هستند، به‌ویژه بخش مشارکت‌های اجتماعی در این چند سال پیشرفت کرده و قسمت زیادی از مبارزه با ویروس کرونا را با مشارکت مردم توانستیم حل کنیم.

امام جمعه کرمان یادآور شد: روز پدافند هوایی که به فضل الهی خبرهای نورانی و خوشی از این بخش قدرتمند کشور در راه است را به سربازان، افسران و مجاهدان این عرصه تبریک می‌گوییم.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز به‌روزی و کمک به آسیب دیدگان و معلولان، گفت: همه به اندازه توان و ظرفیتی که در اختیار دارند باید به این قشر جامعه کمک کنند و افرادی که در این عرصه فعال هستند جهاد بزرگی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha