یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه چهاربرج

حوزه / امام‌جمعه چهاربرج گفت: ایجاد نهضت‌های بعد از عاشورا بسیار مهم بود و به تبع نهضت عاشورا بود که روحیه مبارزه و اعلام حقانیت موضع سیدالشهداء در جامعه و شاهد اعتراض‌ها و قیام‌های انفرادی هم هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام‌ اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به ایام پیاده روی اربعین حسینی و برکات نهضت عاشورا، اظهار داشت: تمایز اسلام ناب محمدی از اسلام‌های التقاطی اموی نخستین پیامد و اثر حماسه کربلا و نهضت عاشورا بود.

امام جمعه چهاربرج افزود: به برکت نهضت عاشورا بود که مردم فهمیدند اسلام یزیدی، اسلام اموی و اسلام امام حسین(ع) اسلام علوی بوده و در حقیقت اسلام اموی یک اسلام تصنعی و جعلی بود که شراب‌خوردن، ظلم‌کردن و جنایت‌کردن را مجاز کرده بود.

وی با بیان اینکه اسلام حقیقی اسلامی است که أباعبدالله(ع) در راهش همه‌چیزش را فدا کرد، گفت: امروز یکی از مهم‌ترین شاخص‌های بصیرت‌داشتن، توجه به ابعاد این نظریه نورانی امامین انقلاب یعنی نظریه تمایز و تقابل دو نوع قرائت از اسلام یعنی اسلام ناب و اسلام آمریکایی است.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در پیام حج امسال خود، سه مسأله‌ کلیدی جهان اسلام را «اتحاد مسلمانان»، «مسأله‌ فلسطین» و «مسأله‌ درک تفاوت اسلام‌ ناب با اسلام آمریکایی» معرفی کردند، تصریح کرد: دو مسأله‌ اتحاد جهان اسلام و مسأله‌ فلسطین، همواره در ذهن و زبان نخبگان امت مطرح بوده‌ و در مورد مساله سوم نیز امروزه با تحولات شگرفی که در منطقه حادث شده، اهمیت پرداختن به درک تفاوت اسلام‌ ناب با اسلام آمریکایی صدچندان شده است.

وی شکسته‌شدن ابهت‌های پوشالی طاغوت را دومین پیامد حادثه عاشورا برشمرد و تصریح کرد: نهضت عاشورا، جرأت مبارزه با طاغوت و ظلم یزید را نشان داد و به عالم فهماند که با یزید هم ولو با عده‌ای اندک می‌شود در افتاد و مبارزه کرد.

امام جمعه چهاربرج اظهار کرد: حکومتی که معاویه در شام پایه‌هایش را محکم کرده بود، کاری کرد که مردم آنچنان مطیعش بودند که هر طور دین را برایشان تعریف می‌کرد، می‌گفتند باشد، ولی نهضت عاشورا آن ابهت و قدرت را شکست که بگویند کسی نمی‌تواند با بنی‌امیه در بیفتد.

حجت الاسلام جلالی، شکستن انسداد راه حق و باز شدن راه پیشروی حق برای همیشه تاریخ را سومین پیامد حادثه عاشورا عنوان کرد و یادآور شد: ایجاد نهضت‌های بعد از عاشورا بسیار مهم بود و به تبع نهضت عاشورا بود که روحیه مبارزه و اعلام حقانیت موضع سیدالشهداء در جامعه و شاهد اعتراض‌ها و قیام‌های انفرادی هم هستیم.

وی با بیان اینکه امروز نیز به مرور زمان این مسیر ادامه داشته و تبدیل به فرهنگ «کل یوم عاشوراء و کل ارض کربلاء» شده است، اظهار کرد: همه‌ روز باید ملت ما این معنا را داشته باشد که امروز روز عاشوراست و ما باید مقابل ظلم ‌بایستیم و همین جا هم کربلاست و باید نقش کربلا را پیاده کرده و انحصار به یک زمین ‌و انحصار به یک افراد نداشته باشد.

امام جمعه چهاربرج، با بیان اینکه در طول تاریخ قیام‌های بسیاری متأثر از قیام عاشورا بودند، خاطرنشان کرد: سیدالشهداء(ع) انقاذ غریق کردند، به بیان دیگر جامعه در گرداب جهالت و ضلالت در حال غرق شدن بود، اما حضرت این جرأت را به مردم دادند و این‌که بسیاری از نهضت‌ها از نهضت کربلا نشأت می‌گیرد نیز دلیلش همین است.

حجت الاسلام جلالی در ادامه به موفقیت وزات دفاع در پیشگیری از یک‌ خرابکاری اشاره کرد و افزود: آفرین بر این شجاعت و اقتدار، کیاست و سیاست، ذکاوت و درایت سربازان گمنام امام زمان(ع) در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع که دل مردم ایران را با ضربه اساسی بر دشمن شاد کرده و دشمنان را خوار و ذلیل کردند و خداوند متعال حامی شماست و این را بدانید مردم فهیم ایران اسلامی قدر شما را می‌داند و دعاگویتان هستند.

وی اظهار کرد: امنیت و اقتدار کنونی نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل خون شهیدان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون و فداکاری ایثار گران و تلاش قابل تحسین، درایت و برنامه‌ریزی‌های هوشمندانه و قابل تقدیر نیروهایی گمنام با اخلاص و توانمند در مجموعه وزارت اطلاعات بوده که با مبارزه بی امان با ترفندهای دشمنان اسلام، آرامش و امنیت را به مردم ولایتمدار ایران اسلامی هدیه می‌کنند.

امام جمعه چهاربرج گفت: در عصر حاضر به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی، بیش از هر زمانی، امنیت در ایران اسلامی مورد توجه قرار گرفته و صیانت از منافع ملی و ارزش‌های نظام اسلامی، حفظ انسجام و مبارزه با تروریسم و تأمین امنیت ملت شریف ایران اسلامی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مهمترین خدمت سربازان گمنام امام زمان (عج) در مجموعه وزارت اطلاعات است.

وی با بیان اینکه سربازان گمنام امام زمان(عج) مردمی‌ترین و مخلص‌ترین نیروهای انقلابی هستند و بخش مهمی از امنیت و آرامش کشور مرهون رشادت‌ها و هوشیاری آنان است، افزود: سربازان گمنام امام زمان(عج) فداکارانه با تلاش‌هایی که کمتر انعکاس رسانه‌ای پیدا می‌کند با انواع خطرها روبه‌رو شده و بسیاری از توطئه‌ها را خنثی می‌کنند و همواره آرامش و امنیت را برای مردم به ارمغان آورده‌اند که شاید این اقدامات برای جامعه اطلاع رسانی هم نشوند، اما این تلاش‌ها و خدمات بسیار قابل تقدیر است.

حجت الاسلام جلالی در ادامه به دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی» تمجید کردند.

امام جمعه چهاربرج تصریح کرد: این مجموعه تمجیدی که رهبر معظم انقلاب از دولت داشتند، به این علت است که آثار اعتماد به خارج از کشور و قدرت‌های غربی را در این دولت نمی‌بینیم و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی به مطالبات رهبر معظم انقلاب از دولتمردان نیز اشاره کرد و یادآور شد: ایشان در کنار تمجید همچنین از دولت خواستند به معیشت مردم، مسائل گرانی، تولید در کشور و اجرایی کردن قراردادهای طولانی‌مدت توجه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha