دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی

حوزه/ امام جمعه خوی گفت: هدف آمریکایی‌ها از جنگ ترکیبی علیه انقلاب اسلامی این است که با براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران و تجزیه کشوری که دارای سابقه تمدنی چند هزار ساله است، ایران را بر اساس تقسیمات قومیتی به خیال خود به چند پاره تجزیه کنند، آمریکایی‌ها مدت‌هاست به‌دنبال اجرایی‌کردن این طرح هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل گروه‌های بحران ساز در ایران توسط دولت آمریکا، اظهار داشت: بحران‌سازی و بحران‌آفرینی ماهیت لاینفک آمریکای جهانخوار است و اقتضاء دوام و بقای آمریکا چیزی جز همین بحران‌سازی نیست.

وی افزود: تغذیه شیطان بزرگ و خوراک دائمی او در تنش‌آفرینی، اختلاف‌اندازی، بحران‌سازی، فتنه‌انگیزی و جنگ‌افروزی است و هیچ روز از تاریخ دویست و اندی ساله آمریکا خالی از این سیاست شیطانی نبوده و وقتی منافع این کشور تأمین نشود برآشفته می‌شوند و نمی‌توانند ماهیت حقیقی خود را مخفی نماید.

امام جمعه خوی ادامه داد: تمرکز دویست کانال خارجی و هزاران سایت اینترنتی با میلیاردها دلار هزینه و کشورهای غربی، آمریکا و کانادا بر ایران به خاطر این است که انقلاب اسلامی طراحی آمریکا و صهیونیسم برای آینده جهان را برهم زد و معادلات آنها را درهم ریخت و ایران که یک زمانی حیاط خلوت آمریکا برای تحقق سودای شیطانی "نیل تا فرات" بود تبدیل به میدان مقابله با توطئه‌های آن‌ها علیه بشریت شد و در طی چهل و پنج سال اخیر، علیرغم همه فشارهای حداکثری و ترکیبی، دست از هدف خود بر نداشت و زمینه‌های افول ابرقدرتی آمریکا را فراهم ساخت.

حجت الاسلام قاسم‌خانی اضافه کرد: آمریکا در همه دوره‌های ریاست جمهوری خود علیه ایران اسلامی نقشه ریخته و اکنون نیز در دوره ریاست جمهوری «جو بایدن» جنگی ترکیبی را به بهانه‌های مختلف به راه انداخته و از جمله اقدامات آمریکا علیه ایران، تلاش برای ایجاد و دامن‌زدن به ناآرامی‌ها و اغتشاشات در ایران با ادعای حمایت از مردم ایران به ویژه زنان و تشویق و حمایت از گروهک‌های تجزیه‌طلب در ایران است.

وی بیان کرد: هدف آمریکایی‌ها از جنگ ترکیبی علیه انقلاب اسلامی این است که با براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران و تجزیه کشوری که دارای سابقه تمدنی چند هزار ساله است، ایران را بر اساس تقسیمات قومیتی به خیال خود به چند پاره تجزیه کنند، آمریکایی‌ها مدت‌هاست به‌دنبال اجرایی‌کردن این طرح هستند.

امام جمعه خوی افزود: آمریکا به عنوان دشمن اصلی جمهوری اسلامی، همواره به‌دنبال عملی کردن طرح خصمانه خود در زمینه تجزیه ایران است و در این راستا واشنگتن طرح‌های متعددی برای بحران‌سازی در ایران با ایجاد و دامن‌زدن به اختلافات قومی و مذهبی، بحران‌سازی جنسیتی با ادعای حمایت از زنان ایرانی و حقوق آن‌ها دارد که به ویژه در ناآرامی‌های سال گذشته بسیار مورد تأکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: حضور افسران نیروی هوایی رژیم غاصب، در پایگاه‌های آمریکایی در منطقه و انجام اقدامات مختلف با هدف تنش‌زایی و خرابکاری، احداث ایستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی موساد در شمال عراق و جمهوری آذربایجان با هدف پایش و خرابکاری و احیای تروریسم و داعش در افغانستان با هدف ناامنی در شرق کشور و هجوم سیل پناهندگان به ایران و ایجاد جنگ‌قومی و مذهبی در افغانستان و منطقه با انحراف افغانستان از پیگیری روند سیاسی برای تشکیل دولت وحدت ملی و فشار اقتصادی به این کشور با هدف سوق‌دادن مردم افغانستان به گروه‌های تروریستی از جمله برنامه‌های آمریکا در حوزه امنیتی ایران است که در سال‌های اخیر تلاش کرده تا کشور ایران، در مرزها، با کشورهای اطراف دچار تنش و بحران شود و از پیگیری اهداف مهم مانند توسعه اقتصادی کشور بازبماند.

حجت الاسلام قاسم خانی تصریح کرد: طبعاً گام بعدی آن‌ها کشاندن این ناامنی به داخل کشور با حمایت از اشرار و تقویت‌ جریان‌های تجزیه‌طلب مرزی است، اگرچه در مقابل نیز نهادهای نظامی و امنیتی کشورمان عزم خود را جزم کرده‌اند که یک‌بار برای همیشه بساط تروریست‌های تجزیه‌طلب را که در چهار طرف ایران خیمه زده و برای ملت و نظام هزینه‌سازی می‌کنند، جمع کنند.

وی اضافه کرد: آمریکا به‌دنبال استفاده از ظرفیت اقلیم کردستان عراق برای ضربه به ایران است و جمهوری اسلامی به دولت عراق تا ۲۸ شهریور فرصت داده تا بساط تجزیه طلب‌ها را جمع کند و در صورتی که این امر توسط دولت عراق صورت نگیرد، حملات قدرتمندتر، جدیدتر و حتی سناریوی ورود نیروهای مسلح و تشکیل منطقه امن دور از دسترس نیست.

امام جمعه خوی گفت: این روزها تأمین امنیت مرزهای شمال غرب کشور هم با توجه به فضای متشنج قفقاز از ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های فراوانی برخوردار است، اما جمهوری اسلامی ایران به مثابه یک ستون مستحکم در قفقاز جنوبی عمل کرده و با تصمیم قاطع و جلوگیری از تصرف منطقه استراتژیک سیونیک توسط آذربایجان و ترکیه و قطع دسترسی ایران به روسیه و اروپا و از دست دادن مسیر بین المللی و تضعیف اقتدار سیاسی اقتصادی ایران، مانع از اجرای طرح‌های انگلیسی - صهیونیستی شده است.

وی در ادامه به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در دفاع مقدس شجاعت، اعتماد به نفس، روحیه معنویت گرایی در تاریخ ثبت شد و یک فرهنگ بسیجی در میان جامعه باقی ماند و این فرهنگ امروز نیز باید همچنان حفظ شود.

حجت الاسلام قاسم خانی تأکید کرد: در آستانه سال تحصیلی قرار داریم، مراکز علمی ما وارد سال تحصیلی جدید می‌شوند، دانش آموزان، دانشجویان و طلاب باید بدانند اقتدار یک ملت در پرتو علم و دانشی است که ملت دارد.

انتهای خبر. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha