شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه تکاب

حوزه/ امام جمعه تکاب گفت: دشمنان تلاش می‌کنند در کشور فتنه و بحران ایجاد کنند، اما عامل اصلی نجات کشور از این فتنه و همه فتنه‌ها، حضور مردم بصیر و وفادار ایران در صحنه است، با وجود سنگین‌ترین عملیات‌های پروپاگاندایی، نه تنها مردم با فتنه‌گران همراهی نکردند بلکه با راهپیمایی‌های خودجوش و آتش به اختیار که بالغ بر پنج راهپیمایی شد، داغ بر دل دشمن گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تکاب که در مصلای بقیة الله این شهر برگزار شد، با بیان این که فتنه ۱۴۰۱، یکی از سنگین‌ترین عملیات‌های پروپاگاندا و دروغ‌پراکنی‌های دشمن بود، اظهار داشت: نظریه‌پردازان جنگ ادراکی غربی می‌گویند دیگر دوران جنگ سخت تمام شده و مردم در مقابل زور، مقاومت می‌کنند، لذا باید در یک جنگ ادراکی و با پروپاگاندا و تبلیغات، ذهنیت‌های افراد را طوری تغییر دهیم که داوطلبانه ارزش‌های غرب را بپذیرند و حتی برای تحقق آن به نفع دشمن تلاش کنند.

وی ادامه داد: دروغ‌پراکنی، شاخص‌ترین عنصر پروپاگاندای غربی است و یکی از سنگین‌ترین پروپاگانداهای دشمن، فتنه ۱۴۰۱ و اغتشاشات زن، زندگی، آزادی بود، این فتنه با انتشار اخبار دروغ شروع شد و بعدها با دروغ‌پراکنی‌های گسترده‌تر شعله گرفت.

امام جمعه تکاب خاطرنشان کرد: دروغ بزرگ قتل مهسا امینی، زنجیره پروپاگاندای دشمن را برای وقوع فتنه تکمیل کرد و فردای ۲۵ شهریور ۱۴۰۱، شبکه‌های ماهواره‌ای غربی فارسی زبان در رویکرد انفجار خبری، این دروغ را از ایران منتشر کردند که «مهسا امینی دختر جوان ۲۱ ساله ایرانی پس از دستگیری از سوی گشت ارشاد در تهران با ضربات مأموران این گشت دچار شکستگی جمجمه و مرگ مغزی شده بود و بر اثر شدت جراحات درگذشت».

وی کشته سازی دروغین را یکی دیگر از ترفندهای دشمنان انقلاب در فتنه ۱۴۰۱ عنوان کرد و یادآور شد: ترور در ایرانِ پس از انقلاب توسط دشمنان، یکی از برجسته‌ترین حجت‌ها برای مظلومیت ملت ایران و جمهوری اسلامی است، هر زمانی که ایران، در حوزه‌ای در حال پیشرفت است ترور اتفاق می‌افتد، به تعبیری ترور، آخرین ابزار دشمن برای تضعیف یا حذف مولفه‌های قدرت ملی ایران است که از اولین سال‌های پیروزی انقلاب، با ترور استاد مرتضی مطهری، آیت‌الله بهشتی، باهنر و رجایی آغاز و در دهه‌های ۷۰، ۸۰ و ۹۰ با ترور دانشمندان هسته‌ای و موشکی و نظامی ادامه یافت.

حجت الاسلام کوهی بیان کرد: نباید فراموش نکنیم ترورها غالباً از یک پیوست رسانه‌ای برای افکار عمومی برخوردارند تا ذهن جامعه را از اصل جنایت و جنایتکار اصلی منحرف کنند و منافقین قبل از شهادت شهید بهشتی، شعار " بهشتی! بهشتی! طالقانی رو تو کُشتی" را سر دادند و بعدا شروع به ترور این شخصیت انقلابی کردند.

وی ادامه داد: در ترور اولین دانشمند هسته‌ای دکتر مسعود علی‌محمدی در سال ۱۳۸۸ بی‌بی‌سی فارسی آن را به خود نظام و ملاحظات امنیتی جمهوری اسلامی نسبت داد، در جنایت اول شاهچراغ و جنایت تروریستی شهر ایذه در سال ۱۴۰۱ نیز شبکه‌های معاند با القاء سناریوی «کار خودشونه»، تلاش کردند یک جنگ روانی راه بیاندازند و همه این‌ها گویای تلاش دشمن در یک جنگ ترکیبی با تبلیغات پروپاگاندا است که علاج آن نیز همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، جهادتبیین است.

امام جمعه تکاب با بیان اینکه براساس اطلاعات متقن مراکز تخصصی وزارت کشور، کل جمعیت آشوب‌گران خیابانی در پاییز ۱۴۰۱ به صدهزار نفر هم نمی‌رسیدند، گفت: بر اساس پیمایش و مطالعه کلان ملی که از سوی مرکز نظرسنجی دانشگاه تهران صورت گرفته، بیش از ۸۰ درصد (غالب مردم) به حجاب اعتقاد داشته و به آن به‌عنوان یک الزام اجتماعی باور دارند و در واقعیت ملی، کمتر از ۵ درصد بانوان به کشف حجاب روی آورده‌اند.

وی ادامه داد: دشمن در تبلیغات خود چنان وانمود می‌کند که گویا خیلی از مردم مخالف حجاب هستند و تمایل به برهنگی دارند و این مسأله گویای اهمیت جنگ شناختی و غلبه ذهنیت بر عینیت است و ناشی از بزرگنمایی و جعل واقعیت در رسانه تفسیر می‌شود و نقطه تمرکز جریان غرب‌گرا در ایران بر بزرگنمایی این «نا واقعیت احساسی» به‌جای «حقیقت میدانی حجاب» و متعاقب آن مسأله‌زایی از حجاب و بحران‌آفرینی پیرامون آن شکل گرفته است.

حجت الاسلام کوهی خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش می‌کنند در کشور فتنه و بحران ایجاد کنند، اما عامل اصلی نجات کشور از این فتنه و همه فتنه‌ها، حضور مردم بصیر و وفادار ایران در صحنه است، با وجود سنگین‌ترین عملیات‌های پروپاگاندایی، نه تنها مردم با فتنه‌گران همراهی نکردند بلکه با راهپیمایی‌های خودجوش و آتش به اختیار که بالغ بر پنج راهپیمایی شد، داغ بر دل دشمن گذاشتند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha