یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماز جمعه قم

حوزه/ خطیب جمعه قم گفت: مهم‌ترین نقشه دشمن بی ثبات‌سازی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو است هر چند برای سالگرد اغتشاشات هم برنامه‌هایی دارند اما هدف اصلی آن‌ها انتخابات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه نماز جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: تقوا هم برای درمان و هم برای پیشگیری است.

وی با اشاره به رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن (ع) گفت: این دوران برای جهانیان سخت است؛ زیرا نه تنها مسلمانان بلکه جهانیان پیامبری را از دست داده‌اند که رحمت للعالمین بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امام علی علیه السلام به هنگام غسل دادن و کفن کردن رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: پدر و مادرم، به فدایت یا رسول الله. با مرگ تو رشته‌ای گسسته شد که با مرگ دیگران گسسته نشده بود.

وی تصریح کرد: رحلت پیامبر(ص)، فقدان و مصیبتی بی‌نظیر بود و سایر مسائل در مقابل این مصیبت، کوچک شمرده می‌شود؛ زیرا وجود پیامبر(ص) عامل پیوند به عالم وحی و اخبار آسمانی بود و با فقدان پیامبر(ص) این ارتباط برای همیشه از بین رفت و این فقدان بزرگی بود از طرفی دیگر نیز منافقین نیز به صورت علنی به حرکت تخریبی و شرارت‌های خودشان پرداختند و کینه‌ها و نقشه‌های نهفته خودشان را آشکار کردند.

خطیب جمعه قم در رابطه با عفاف و حجاب بیان کرد: دولت فرانسه از مواجهه حاکمیت ایران با پدیده بی حجابی انتقاد کرد و آن را ضد حقوق زنان می‌داند در حالی که در یک اقدام ضد حقوق بشری، پوشش اسلامی را در مدارس این کشور ممنوع کرده است.

وی افزود: رفتار چند دولت غربی درباره حجاب، توهین به قرآن کریم و پیامبر(ص) که انجام دادند به خاطر ترس و هراسی است که از اسلام ناب محمدی دارند؛ زیرا مطلع شدند که سرانجام پرچم این اسلام الهی در تمام جهان به اهتزاز در خواهد آمد و این رژیم‌های سفاک و استعمارگر را به گور خواهد فرستاد.

امام جمعه قم اظهار کرد: مهم‌ترین نقشه دشمن بی ثبات‌سازی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو است هر چند برای سالگرد اغتشاشات هم برنامه‌هایی دارند اما هدف اصلی آن‌ها انتخابات است.

وی ادامه داد: باید در این زمینه سعی کنیم و تلاش همه مجموعه‌ها در جهتی باشد که مردم بتوانند اقتدار و پیروزی بزرگی را فراهم کنند و بار دیگر به دشمنان ما ثابت کنند که شما هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) یادآور شد: به کوری چشم بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران، ملت عزیز ایران برای تحقق چهار توصیه رهبر معظم انقلاب در انتخابات یعنی امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت تمام قد به صحنه خواهند آمد.

آیت‌الله سعیدی در خطبه اول عنوان کرد: تقوای الهی یعنی نگهداری انسان از آنچه مورد نهی خداوند قرار گرفته است. اگر انسان مومن به صورت مستمر بر تقوا پا فشاری کند بر بصیرت او نیز افزوده می‌شود؛ زیرا تقوا صفای روح می‌آورد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) در رابطه با جریان شناسی نفاق در عصر پیامبر (ص) بیان کرد: جریان نفاق آسیب‌های متعددی را از گذشته تا کنون به جامعه اسلامی و مومنان وارد کرده است.

وی ادامه داد: خداوند در بخش پایانی آیه ۷۴ سوره توبه می‌فرماید: «إِنْ یَتَوَلَّوْا یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ عَذَابًا أَلِیمًا فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ ۚ وَمَا لَهُمْ فِی الْأَرْضِ مِنْ وَلِیٍّ وَلَا نَصِیر؛ آنها (منافقین) را خدا در دنیا و آخرت به عذابی دردناک دچار می‌شوند و دیگر در روی زمین یک نفر دوستدار و یاوری برای آن‌ها نخواهد بود.»

امام جمعه قم اضافه کرد: منافقین بدانند خداوند از برخورد با آن‎ها عاجز نیست و اگر توبه نکنند و این راه را ادامه بدهند به عذاب الهی دچار می‌شوند و در دنیا و آخرت نصیر و یاوری نخواهند داشت و اینگونه نیست که با تکیه بر قدرت‌های پوشالی استکبار، صهیونیست و کسانی که از ته قلب با اسلام، انقلاب اسلامی، شهدا، امام (ره) و رهبری مشکل دارند به جایی برسند.

خطیب جمعه قم در رابطه با علت مخالفت منافقین با انقلاب و اسلام گفت: یک حکومت انقلابی نبوی روی کار آمده است و عرصه را برای کاسبان شر و فتنه و کسانی که علاقه دارند به جاهلیت برگردند بسته است و این امر برای آن‌ها قابل تحمل نیست به همین خاطر سعی می‌کنند ارکان این حکومت اسلامی را ( هم در زمان پیامبر (ص) و هم در عصر ما) از بین ببرند.

۶۲/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha